Dexron 2 vs Dexron 3

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja flw-65, 16.3.2008.

  1. flw-65

    flw-65 3rd gear

    Kumpi näistä kahdesta on parempi vaihtoehto vanhaan TH-400 laatikkoon, onko Dexron 3 liian "uudenaikaista ", eli onko siinä erilainen lisäaineistus kuin Dexron 2 tyypin öljyissä ? :odroll:
     
  2. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Dex III pelaa Dex II -lootissa ihan OK. Niin homma on suunniteltu. Tärkein ero kai on sähkönjohtavuudessa tms. Dex III tuli , kun esim. TH700 muuttui kokonaan elektronisesti ohjatuksi 4L60E -lootaksi.
     
  3. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    sähkönjohtavuus??? ihan uus juttu mulle, mihin tomaatin öljyssä tarvii sähkön johtamista?
     
  4. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ei mihinkään :rotfl: sen takia se DIII ei johda sähköä.
     
  5. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Mulla on kanssa vanissa TH-400 ja siellä tikussa luki joko Dexron 2 tai 3. Jokatapauksessa nyt kun siihen lootaan vaihdoin öljyt niin pistin (Rautakumpu lähetti) just sitä väärää, kaadoin toki ne laatikkoon sen enempää miettimättä.

    Nimim. ''Rasvaanko jo köyden??''
     
  6. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    nyt kuulostaa jo järkevältä... osittain.
    ei kyllä vieläkään ymmärrä miksi siellä sähköä kulkee öölin seassa...

    no ei mulla muutenkaan oo haisua mitä siellä tomaatin sisällä tapahtuu. joku ihime värkkihän se on, varmaan perkeleen keksintöjä :odroll:
     
  7. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Eipä Th400:ssa voi lukea kuin Dex II, kun ko lootan tuotto loppui 1990. DexIII ilmestyi taas 90-luvun alussa. Joo kyllä sulla on nyt tuho edessä ja toivo poissa. Rasvaa vaan jo se köysi. :poff:
     
  8. kane

    kane 1st gear

    esim. 4L80E laatikossa on noita solenoideja useampi joita tietsikka ohjaa. Ei siis kannata laittaa öljyä joka saattaa olla sähkönjohtavuudeltaan "hyvää". Dexron II jälkeen kait oli jotain purnukkaa Dexron II-E ennen Dexron III:sta. Eli noille "solenoidilaatikoille" sopivampaa mehua.

    t.kane
     
  9. flw-65

    flw-65 3rd gear

    OOKOO, selväks tuli, eli voin huoletta laittaa Dex-3 öljyä vanhaan TH-400 laatikkoon, varsinkin kun se on sellainen Switch-pitch- turbiinilla varustettu malli, sehän toimii sähköllä.... :rotfl: :rotfl:
     
  10. kauko-63

    kauko-63 Gearhead

    Mulla caddyssä kai ihan oikea öljy ois A-type mutta dexron 2:set tuolla nyt on.kertokaas mikä ero noilla on?
     

Kerro tästä muillekin!