Dexron III, type F vai synteettinen (esim Mobil 1 ATF) GM laatikkoon?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Trucks&Tacos, 7.3.2025.

  1. Trucks&Tacos

    Trucks&Tacos 1st gear

    9.6" lukkoturbiini ja vahvistettu th7oo kysessä. Mobil 1 ATF täyttää Dexron III luokituksen ja synteettisenä pitäisi kestää paremmin kuumaa. Type F kanssa turbiinilukon pitäisi pitää paremmin. Ja perus Dexron III on se normaali. Kokemuksia ja mielipiteitä?
     
  2. Kannattaako pyörää keksiä uudelleen?
     
    maxvo2 ja Kustom STW tykkäävät tästä.
  3. Trucks&Tacos

    Trucks&Tacos 1st gear

    Turbiinin valmistaja suosittelee Type F öljyä. Laatikon valmistaja GM luonnollisesti Dexron III öljyä. Mobil 1 ATF vain "parempi Dexron III"?
     
  4. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

    Toimii se noilla kaikilla, itse käytän täyssyntisä ööliä turbiinin lukon kanssa, sekään ei välttämättä ole hyvä juttu jos lukkokytkin nappaa F-luokituksella liian ärhäkkäästi kiinni.
     
  5. buick87gnbl

    buick87gnbl 2nd gear

    Laita Type F. En usko, että on kauhasti haittaa, vaikka vaihdot ovat hiukka napakampia, eipähän vaihdot luistattele, se paha. Mutta jos tuntuu pahalta niin vaihda sitten takasi normi Dexron III- öljyyn.
     
    4d sedan ja Catiska tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!