Diesel asiantuntijaa?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja lärpäke, 22.1.2013.

  1. santtuv

    santtuv Gearhead

    Tälläiseen ei se suodatinjalka suodattimen kanssa maksa kun alle 30 € motonetissa.. Jos tulee vielä senkin vaihto vastaan ;D
     
  2. Karpov

    Karpov Double Gearhead


    Laita rohkeasti linkkiä kehiin, kiinnostaa!
     
  3. santtuv

    santtuv Gearhead

    Empä ottana kuvaa kun kävin kuopion motonetissa. Siellähän nuita näky hyllyssä olevan. :D
     
  4. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Saatana ei kauaa ollut uusista suuttimista iloa.


    Alkanu taas varsinkin parin päivän seisomisen jälkeen putputtamaan kylmänä 20sek startista, kone ei sentään rytyytä mutta valkosta savua tulee.


    Sammutus ja uusi hehkutus auttaa muttei täysin käynti ontuu hiukan vielä senkin jälkeen. Petskeles.



    Pitää kai vihdoin ottaa ne puristuspaineet?
     
  5. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

     
  6. onre

    onre 3rd gear

    Ilmavaiva.
     
  7. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    HIPPI!
     
  8. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Niin ilmavaiva! Voiko ajasta päätellä ajankohdan kun pienestä viiveestä johtuen ei varmaan oo ihan pumpussa falski mutta toisaalta tollahan ajaa pelkällä suodattimellisellakin naftaa jo parikytä kilometriä että sen puolesta taas ei kovin kaukana?


    Edistyy vianselvitys huonosti kun huudellaan maataloustermejä kokoajan vaikka ei edes sadonkorjuukausi vielä.
     
  9. onre

    onre 3rd gear

    No tuommoset osaa olla pahimmillaan tosi hankalia tutkia, kun joku ihan pikkusen vuotava paikka haukkaa ilmaa vain kun jotkut tietyt "ehdot täyttyy" (kone tärisee just sopivasti jne).

    Sinänsähän dieselissä on aika reipas se kiertotahti tankille ja sieltä takas, kun sillä tehdään painetta sillä virtauksella. Onko tossa missään kohtaa läpinäkyviä linjoja että vois kattella, meneekö siellä ilmakuplia kun on vika päällä?
     
  10. CHEVY HESSU

    CHEVY HESSU 3rd gear

    saahan tankki korvausilmaa , ettei meinaan huohotinputki olis tukossa , käytä / aja ( varoen ) ilman tankin korkkii/ korkki vähä raollaan
     
  11. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Ei o läpinäkyvää. Pitää koittaa korkki auki käyttöä!
     
  12. santtuv

    santtuv Gearhead

    kato se pumpun remmi. siinä on lukitusreikä. vasta vaihoin semmoseen remmin.turbollisessa dieselissä jos on pumpun ajoitus myöhäsellä ei lähe käyntiin ,tunkee palamatonta (eli valkeaa savua)
     
  13. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Ei o pumpun remmiä. 1.6sessa on rattaalla kammelta pumppu ja kammelta menee vaan yks remmi nokalle.


    Tää lähtee kyllä hyvin käyntiin, joskin aina (viimiset 2v 30tkm) on pikkusen rykässy startin alussa eli pumppu ei liene aivan viimisenpäälle kun toinen lähtee avainta näyttämällä kasikonetyyliin mutta en usko että se vaikuttais tähän kun ei oo mikskään muuttunut.



    Läpinäkyviä polttoaineletkuja ois hyvä ostaa kun vaan jossain tulis vastaan, motonetinkin kirkkain oli keltasta mistä ei oikeen hyvin nää ja täysin kirkkaat vaan ilmalle yleensä...
     
  14. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Otin tankin korkin irti ja pistin käymään. Erittäin hienonen notkahdus kävi samoilla ajoilla kun ennen alkoi putputus mutta nyt ei mitään.


    Pitää varmuuden vuoksi toistaa pari kertaa ettei mene sattuman piikkiin.
     
  15. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    no huh huh.. ja huh..
     

Kerro tästä muillekin!