Diesel pumpun ennakon säätö / 6.5 TDI

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja mikkoP, 5.11.2010.

  1. mikkoP

    mikkoP 1st gear

    Onkos porukka tehnyt 6.5 TDI vanin dieselpumppujen ennakon säätöjä?
    Meinaan kun omani pelaa muuten ok, mutta sahauttaa käyntiin jonkin verran pitkään.
     
  2. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Mää mitään noista tiiä, mutta jos vaikka ensin säätäis startin ja hehkut
    varmaan iskuun...
     
  3. Panze

    Panze 3rd gear

    6.5td tarvii ennakonsäätöön testerin. Jos se sahauttaa pitkään niin yleensä siel on jotain muuta vikaa.
     
  4. mikkoP

    mikkoP 1st gear

    Eli

    Tää "sahautus" tuli periaatteessa silloin ,kun Metro vaihtoi autoon uuden dieselpumpun takuuseen. Silloin asiasta mainitsin, ne vastasi jotta johtuu vain pumpun sisäisestä säädöstä. Edellisellä pumpulla auto kyllä pamahti heti käyntiin, mutta nykyisellä saa startata pidempään. Olipa auto lämmin tai kylmä.
     
  5. Panze

    Panze 3rd gear

    No sitten se voip olla ettei ne oo säätäneet ennakkoja. Tosin olen huomannut että joskus uudet pumput sahauttaa pidempään. Sitä voi hieman parantaa muuttamalla pa karttaa. Tuu käymään niin muutetaan softaa/tarkistetaan ne ennakot. Lompakko messiin :D
     
  6. 5.7 olssi

    5.7 olssi 1st gear

    Mikä on mielestä pitkä.Mulla kaikki kunnossa moottori/pumppu ja laturi akut, startti .Starttauttaa useampia sekunteja ennen,kuin pamahtaa tulillle.Vaikka ennakot säädetty.
     
  7. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    .

    mulla sahauttaa jotain 0, sekuntia. jos on sekunteja niin on pitkä 8)
     
  8. 5.7 olssi

    5.7 olssi 1st gear

    Kerroppa mistä vois johtua.Kone rempattu pumppu uusi ,hehkut uudet akut/laturi uusi ,startti ok.Autolla ajettu 130000 m eli suuttimet ei saa tossa määrässä mennä miksikään.Suuttimille ei ole tehty mitään.Miksi startauttanut koko 4v ajan pitkään.Väittäisin pitkä starttaus ominaisuus ei vika.
     
  9. mikkoP

    mikkoP 1st gear

    Sekuntikello

    Otin vasiten ajan kun tempasin kylymänä tulille ja 4 sekkaa meni starttauksen alusta, ja sit oli käynnisä
     
  10. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    .

    130 km on tommoselle kasin koneelle aika vähän, jospa ne osat siitä asettuu, kun ajelet vähän enemmän :rotfl:

    ps. ei herneitä 8) minkä vuotinen rakkine ja laita muitakin tietoja :odroll: mitä vain mieleen historiasta juolahtaa :eek: . toki kaikki kulkineet on yksilöitä, mutta kyllä kaikkia yksilöitäkin voi virittää ja parannella 8)
     
  11. Panze

    Panze 3rd gear

    Jos sillä on ajettu 130tml ja oot noin paljon jo vaihtanut osia niin olisiko se paha rasti tarkistuttaa yksi suutin?
    mikävitunkissakin tietää et 200tkm ja suutinremontti on ajankohtainen :)
     
  12. 5.7 olssi

    5.7 olssi 1st gear

    Suuttimet 200tkm kuulostaa aika hurjalta,kun normaalisti puhutaan tuplamääristä ja kuormureissa 1milj km.
     
  13. Tuomo_

    Tuomo_ 1st gear

    Voihan se kuullostaa hurjalta mutta kyllä kannattaa ainakin tarkistaa ne suuttimet jos rupeaa olemaan se 200tkm mittarissa. Noi 6.2D/6.5TD koneiden suuttimet ei ole missään erityisen kestävässä maineessa. Saahansitä kukakin tehdä mitä haluaa autollaan, ihmetellään käynnistyy niin huonosti ja savuttaa, soppaakin menee enemmän kuin kaverin vastaavalla autolla. Tää suutinasia on tullut jo niin monta kertaa selväks että luulis jo kovimpienkin epäiliöiden uskovan :rotfl:.

    Onneks nykyään suutinremontin teko on halpaa ku saippua, ja vielä suht helppoa kun tietää temput. Uudet suuttimet on senverta halpoja etten ite ainakaan edes kysele niiden vanhojen remppaamista... Noita siittimiä saa esim.Panzelta.
     
  14. Panze

    Panze 3rd gear

    Jep ja tänne saa tulla pumppailemaan noita "hyviä" 200tkm ajettuja suuttimia jos haluaa lisää todisteita.
     
  15. 5.7 olssi

    5.7 olssi 1st gear

    Eipä kyllä itellä savuta ja soppaakin menee peräti 12,3 l satasella ,ainut on juuri tuo pitkä starttaus mikä ollut autossa koko ajan.Ite tottunut aikas paljo pitempiin suutin remppoihin noissa työ vehkeissä,mutta enpä väittäänkään lähe ,ettei olis toi 200000km liikaa amerikan pojan suuttimille.Onkos eroa kylmänä tahi kuumana käynnistäessä,jos suuttimissa oireita.
     
  16. Panze

    Panze 3rd gear

    Ne on saksalaiset ne suuttimet. Sellainen paja kuin BOSCH ja joissain tapauksissa kerrotaan käytettäneen Delphin suutinta mutta epäilen vahvasti että nämäkin on Boschin tekeleet nimi vaan kirjoitettu eri.
     
  17. monster

    monster Gearhead

    ja tuskin on edes saksalaiset ,on noita ollu intialaisiakin.ja ihme jos kestää yhtä.... :wc: reissuu
     
  18. kane

    kane 1st gear

    :eek: jaa, on noi ssdieselin myymät "marinet" elikkäs runko delphin tekstillä olevat kestäneet kohta 100tkm. Eli ei kaikki kuitenkaan ihan :wc: ole...
     
  19. 5.7 olssi

    5.7 olssi 1st gear

    Paskat ne on oli mikä oli,jos ei suuttimet 500000km kestä.

    Riisselissä nimittäin.

    Tällä hetkellä 11000000km ajettu mun yhellä työ riisselillä eikä suuttimiin koskettu.
    Eikä kyllä muihinkaan työvehkeisiin oo tarvinnu koskee jos milli ei ylittyny,enkä aio koskee Suburiinkaan ,sillä katon piruuttaan mitä kestää.

    Voiko Bosch olla nuinki huono 200000km.Varmaan voipi,mutta kun ei usko ennen ku ite kokeilee.
     
  20. Panze

    Panze 3rd gear

    Omalla autollaanhan tekee just miten lystää :D

    Tänään remppasin ja vaihdoin 300tkm ajetut orkkissuuttimet. Testasin ihan piruuttani niin 70-90bar ja ne kusi kuin vesipyssyt. Ei sumuttaneet siis vaikka sehän näiden tehtävä on.
    Ja avautumispainehan kuuluis noissa olla 142bar.
    Auto oli ja on edelleen jokapäiväisessä käytössä eikä omistaja tiennyt niissä olevan vikaa vaan autoa huolletaan koska sillä on tarkoitus jatkossakin ajella.
     

Kerro tästä muillekin!