Diesel pumpun ennakon säätö / 6.5 TDI

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja mikkoP, 5.11.2010.

  1. Powerstroke

    Powerstroke Gearhead

    Sama homma on kyl näissä Natikan (Ford) IDI 6.9/7.3 riisseleissä, suuttimet on tasaraha viimeistään 200tkm kohalla. Omassa on 180tkm ja kaikenlaista rytmihäiriötä kun katselee sellasella prismapuikolla pyttyyn. Sais vaan stana aikaseks vaihtaa ne.
     
  2. Harald

    Harald 1st gear

    Ensinnäkin Dieselmotor on tosi tarkka hyville säädöille ja puhtaalle polttoaineelle.Yleisin syy huonoon käynnistymiseen suutinrempan jälkeen on,kun suutin on kulunut ja avautumispaine laskenut niin myös pumppu on kulunut samaa vauhtia.Eli kun asennetaan uudet suuttimet kirjapaineilla niin "väljä" pumppu ei jaksa aukoa suuttimia,pahimmillaan peli ei lähde edes käyntiin.Tähän olen törmäillyt raskaskone puolella.Eli rempataan suuttimet ja pumppu käsikädessä.Ja pumpun ajoitus on tarkka.Säädöissä käytetään tehtaan antamia arvoja.Näillä eväin jatkoon
     
  3. uti69

    uti69 1st gear

    Suuttimet

    Paljos Panze noilla suuttimilla kantsii ajella? Itsellä 239000km ajettu subu ja ei tietoa suuttimien kunnosta. Vaikuttaako huonot suuttimet polttoaineenkulutukseen.
     
  4. Panze

    Panze 3rd gear

    Vaikuttaahan ne kulutukseen. Kyl noi kaikki 200tkm tai yli ajetut on ollu jo huonoja mitä tässä oon testannu.
     
  5. Ck

    Ck Gearhead

    On tullu kans jokunen sarja testattua ja kyllä ne aika kusiloroa monet on tossa vaiheessa päästäny. Monesti ei oo kyllä ajossa vielä mitään huomannu.
     
  6. uti69

    uti69 1st gear

    Mistäs sais uusia suuttimia kohtuuhintaan?
     

Kerro tästä muillekin!