Dieseli hyytyy

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Deltapete, 7.1.2010.

  1. houru

    houru Gearhead

    Pahvit vaihdettu kesällä,fel-pro alko kusemaan pyttyyn.Nyt on cortecot jos olis vähä paremmat paffeet.Polttoaineputket vaihdettu.Tankki vaihdettu ja se tankin lähtöhäsmäkkä.
    Mutta jonkinlainen tyhjiö tuli järjestelmään kun sammu,jospa siellä oli joku vääränlainen jae polttoaineessa.
    On kaksinkertainen nöyryytys jäädä tolla vehkeellä tielle kun se on vieläpä highway patrol -auto :rotfl: ihmiset tuijottaa kun lehmät uutta porttia,luulevat varmaan että pidän ratsiaa.....
     
  2. v 100

    v 100 1st gear

    siis joku sanoo tää että suuttimilta ei oo paluu linjaa tankille, mitäs
    hele ne jenkit sinne suuttimille ne kaikki paluu letkut on vetäny?
     
  3. GMC 6000

    GMC 6000 Gearhead

    Ettei vain olisi käynytkin niinpäin, että olit kiusaamassa autoilijoita tiensivussa hiustenkuivaaja kädessä, kunnes tunnistit jonkun tänne oodeelle kirjoittavan suhanneen ohi?

    Missä kunnossa siirtopumppu autossa on? Itselläni temppuili siirtopumppu vuosi sitten eräässä toisessa GM-tuotteessa. Kaikki muut kun oli vaihdettu ja aina vain sammahteli pienillä kierroksilla, osoittautui vika ko. pumppuun. Ei vuotanut öljyn joukkoon, ei ulospäin, ainoastaan alumiinin ja pellipurkin väli oli hieman tuhruinen.
     
  4. sbf

    sbf Gearhead

    Kommentoikko sitten vasta kun tiedät mistä puhutaan?Combrende?
    Mainitaan nyt aluks että olds dieseleissä on suuttimet joissa ei ole paluulinjaa.Dieselkursseilla tutustuin kyseiseen suutintyyppiin ja silloin jäi mieleen nimi cav microjector.Edelleen cav on kuulemma aloittanut tunnetun dpa jakajapumpun valmistuksen stanadyne lisenssillä.Ja olds dieseleiden jakajapumppu ja suuttimet ovat stanadynen valmistamia.Näin minulle on kerrottu,dieselkursseilla.
     
  5. v 100

    v 100 1st gear

    Emmä tiärä auto ja muustakaa tekniikasta mitää, kyllä mua vain
    siltiki tyhymältä tuntuu miksi ne jenkint ne letkut sinne suuttimillle
    on vetäny.
     
  6. v 100

    v 100 1st gear


    Ja mainitaanko vaikka näin etten oo koskaan käyny yhtäkään
    diesel kurssia, ne on aina omas tallis käyty ja ei oo pahaa sanaa
    siitä suuhun jääny, voin sanoa että joskus on ollu tuskien taivalta
    muttta tallista on tultu savun saattelemana, toivottastasti sinäkin
    kaikessa huormiossa Dieseleinsi.
     
  7. sbf

    sbf Gearhead

    Niinsiis 6,2d oli ensimmäinen gm diesel raskastakalustoa lukuunottamatta jossa oli paluulinjoilla varustetut suuttimet.Diesel olds koneiden suuttimissa ei ole paluuletkuja.
     
  8. GMC 6000

    GMC 6000 Gearhead

    Höpö höpö, 5,7 dieseleitä on tehty molemmilla suutinmalleilla, palulla ja ilman. Ainakin ensimmäisien vuosien henkilömalleissa oli microjetit ja hyötykalustossa jossa oli eri päästönormit, käytettiin paluulinjaista nk. kynäsuutinta.
     
  9. v 100

    v 100 1st gear

    Thänk taas opin jotain, joskus pitää olla ittekki vähä tieätmätöön
    ja olishan mun pitäny lukia tääki alusta asti että mistä tääki
    juttunsa juantaa. Ei kait pitäis tulla takasin ainakaa paaluu,
    palo, perse vittu vaikka mistä letkusta.
     
  10. sbf

    sbf Gearhead

    Joo Olet varmasti oikeassa.Noita ekoja versioita ei ole enää ajossa senvertaa että olisin kertaakaan livenä päässyt näkemään.Nää mitä enää tänäpäivänä pyörii ajossa on kaikki niitä ei paluulinjaisia versioita.
     
  11. Verkkis

    Verkkis 1st gear

    pakko vaan vastata et kyllä niitä jokunen sentään vielä liikenteessä näkyy, siis 5,7:aa kynäsuuttimilla. valoissakin kerran korvakuulolla erotin yhden :D pakko kai rakentaa yks kone lisää ja laittaa johonkin et niitä saa lisää liikenteeseen :rotfl:
     
  12. houru

    houru Gearhead

    Juu ei ollu hiustenkuivaajaa :rotfl: mutta aivan helevetin hyvä idea.
    Siirtopumpun vaihdoin 4 vuotta sitten,ja muutenkin oon pitäny tätä kuin piispaa pappilassa,huollan enemmän kun tarttis ajomäärään nähden.

    Täällähän on kiihkeätä suutinkeskustelua,hyvä pojat,jatkakaa...
    :D joo emmäkään näistä mitään tiedä,vasta opettelen dieseleiden sielunelämää kun nuo pensavehkeet on vähän tutumpia.
    Ja onhan noita kynäsuutinkansia tullu bongattua juurikin tuon käyntiäänen perusteella kuten Verkkis tuossa kirjoitteli.Paljon rouheammat äänet,ei kuullosta perinteiseltä kiisselin ruksutukselta.
     
  13. GMC 6000

    GMC 6000 Gearhead

    Jos vaikka kynäsuutinmalliin vaihtaa männät niihin urapäisiin ja polttoainelaitteet on kunnossa, niin on todella hiljainen dieseliksi. Sitä meneekö kierresuutinkone sitten samoilla spekseillä vielä hiljaisemmaksi, sitä en osaa sanoa.

    Mulla on ollut ja muutama on vieläkin jäljellä näitä koneita, aivan jokainen niistä on ollut kynäsuutinmallia, sekä peräisin C10:tä (P-U). Yhden porautin 20 vuotta sitten ja silloin sain ylikoon männät urat venttiilitaskujen välissä- mallisina eikä voi moittia pauketta. Suuttimien raksutus taisi olla suurin juoru että kone on dieseli.
     
  14. Verkkis

    Verkkis 1st gear

    niin siis itse erotin 5,7:an juurikin siitä hienosta käynnistä joka on ihan eri kuulonen kuin 6,2:sen joka käy paljon karkeammin.

    oma oldssi(kynäsuuttimet) käy ainakin omasta mielestä äärettömän nätisti, joku kysyi jopa että kuinka iso kone ja paljonko syö bensaa :D
     
  15. ajomies

    ajomies Gearhead

    Kohta alkaa etelän diesel polttoaineet hyytymään, onkos kaikki tehtävissä oleva tehty?
     
  16. overdrivw

    overdrivw 1st gear

  17. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Kans kohmeloitu tänään surkee talvilaadun diesel johon varmaan sekottunu välilaatua, arktinen ois ollu poikaa täälläpäin Suomee.

    Onneks hyhmät lähti kun sai autoa käyntiin pitemmiksi jaksoiksi.
     
  18. audiq

    audiq Gearhead

    Kesälaatua traktorissa. Ilmeisesti ihan ajatuksen kanssa on suodattimet sijoitettu, kun ei hyytymisongelmia ole ollut. Siksi ei jaksa talvilaadustakaan enää stressiä ottaa.
     
  19. Maxis-80

    Maxis-80 Gearhead

    Ite käyttäny pakuissa arktista talvilaatua -40/-44 ja harvemmin ajossa olevissa kuorkeissa arktisen ja normaalin talvilaadun sekoitusta.
    Eipä ole ollut ongelmia paitsi et webasto ei taho lähtä heti ensiyrittämällä käyntiin.
     
  20. Sturmer

    Sturmer 2nd gear

    Millasta jälkiasennus suodatinta suosittelette 6.2 dieseliin?
     

Kerro tästä muillekin!