Dieseliä hiilidioksidista

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja JnZm, 22.4.2015.

  1. JnZm

    JnZm Gearhead

  2. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Onneksi ne Nissanin dieselit on katoava luonnonvara.

    Ei, hieno keksintö tuo hiilidioksididiesel. Nämä on juurikin niitä keksintöjä, joita pitäisi tulla Suomesta vähintään kerran kuussa. Kuten vaikkapa se yksityisasuntojen lämmittäminen servereillä. Vaan ei tule.
     
  3. DX

    DX Double Gearhead

    Kasvin ohittaminen aivan helvetin huonolla hyötysuhteella

    co ja ho sidosten rikkomiseen hapen poistamiseksi tarvitaan satakertainen määrä energiaa mitä biolitkusta sitten saadaan irti,
    mutta mitä sen on väliä,
    hyvä bisnis se on tuotteen kehittelijälle silti kun kansa pakotetaan maksamaan erotus.

    kulutetaan 100MWh ilmaista (kallista) bioenergiaa sihen, että saadaan aikaiseksi 1MWh edestä lähes ilmaista (järjettömän kallista) biolitkua, alin edes teoriassa mahdollinen veroton lienee kympin litra.

    hölmöläisten hommia, menee samaan kategoriaan kuin paineilma-autot, mutta vielä pykälän pidemmälle.
     
  4. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    voihan sitä vedestäkin tehdä sähön avulla vetyä. me tehtiin yläasteella. :odroll:

    oiskos kehittelemisen arvoinen tuollainen täysperävaunu auton rungon päälle haketin kaasutus ja krakkauslaitos joka ajettais mettänreunaan ja tekis biodieseliä siinä samalla. Käyttäis kaasutuksen sivutuotetta myös tuotannossa. sillä vedettäis vesakot ja pellonreunat tasaseks. jollei muuta ni eu rahaa sillä vois nostaa. :poff:
     
  5. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead



    Muul on muistikuva jostain paju/mäntyöljy dieselistä jota saatiin tehtyä sellu jätteestä, mut se taidettiin kieltää valtion/eu;n toimesta

    Muistelisin, et ainoo haitta siinä oli kuivuus eli olisi pitänyt jotain kasvisöljyä sekoittaa joukkoon



    Mut tää kehitettiin silloin sen sikapieru volvon kanssa samoihin aikoihin ja sehän kaatui verottajaan
     
  6. onre

    onre 3rd gear

  7. Stressman

    Stressman 3rd gear

    Hiilestä ja vedystä voidaan tehdä, yllätys yllätys, mitä tahansa hiilivetyä.
    Hiiltä voidaan tehdä hiilidioksidista ja vetyä vedestä. Natsisaksa hoiti käytännössä polttoainetuotantonsa tämän tyyppisillä synteettisillä polttoaineilla sen jälkeen kun liittoutuneet estivät yritykset saada haltuun öljylähteitä.
    Vaikea käsittää, mikä tuossa menetelmässä olisi uutta. Hinta?
     
  8. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    Tuotantokustannus muistaakseni 50c litra. Liian kallista koska oljybarrelista saa ottaa liki euron veroo paalta.

    Miksei kehiteta merkonttikokoista kaasutus + fischer tropsch laitteistoa jota kaytettais roskapuulla verovapaasti liikennepolttoaineeksi kuljetusyrittajille.



    Ainiin ollaan sovjetfinlandiassa
     
  9. Stressman

    Stressman 3rd gear

    Samasta syystä kuin ei tislata metanolia/etanolia jätebiomassasta aurinkokeräimillä kesäisin.
    Polttoaineen tarkoituksena kun ei ole moottorin käyttäminen, vaan verojen kerääminen.
    Toisaalta kyllä tuollainen vähän teollisemman mittakaavan tislausprojekti saisi varmaan mahakkaammankin herrasmiehen haravoimaan pihansa tarkasti ja keräämään biojätteitä.
     
  10. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    No niin, ei ole liian kuumana käymisen ongelmaa, kuten puunpoltossa ja aurinkovoimalla bioenergiaa.
    Lämmönvaihdin rankkiastiaan, paljon turvallisempaakin vielä kuin tulella tai sähköllä touhuilu eikä taida tarvita edes kesää odottaa, nyt jo aurinkokelillä taitaa päästä riittäviin lämpöihin.
     
  11. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    Virkamiehissaa liikaa kateellista laiskaa nakoalatonta uuninpankkosakkia.

    Tyhjioputkilla keraajalla kuulemma lammittais torpan aurinkoisella pakkaskelilla.

    Mut ku ruoka kasvaa kaupassa sahko tulee pistokkeesta faija lainaa autoa ja raha tulee taikaseinassa ni ei noi landejutut nappaa.
     
  12. Stressman

    Stressman 3rd gear

    Pelkästä lehmänpaskastakin saisi jo 4000 kWh/lehmä/vuosi, ihmisistä, sioista ja kanoista hiukan vähemmän. Kaasulla lämmittäisi torpan ja vedet ja jos jaksaa paineistaa/puhdistaa sitä, niin vaikka ajaisi autolla.
    Mutta ei: paska on ongelmajätettä ja se on kiikutettava tankkiautolla 100 km päähän "käsiteltäväksi". Sen kanssa eivät läträä kuin päiväkotilapset.
     
  13. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Jaappanialaisetkin oli aika velmuja tekemään polttoainetta. Ne teki puista polttoaineensa sodan loppupuolella ja sitä kalustoa oli aika paljon.
    Tässäkin maassa on kaikenmaailman tollo pelottomia joita valtio pitää kurissa järjettömillä veroilla, vois muuten päästä omavaraiseksi ja mitä muu maailma sitten meistä ajattelisi :poff: .
     
  14. DX

    DX Double Gearhead

    Niinniin, mäkin näen syksyisin järettömiä määriä etanolin raaka-ainetta kuten omenoita pitkin maita ja mantuja, vaihtolavakaupalla pakkasen sokeroimia omppuja josta jopa maksettais jos kerättäis pois vaivoista,

    talvisin kun tiivistelis rankkia vähän jalompaan muotoon ja samalla lämmittäis kämppäänsä ja hapettais ponantsat seuraavana kesänä,

    mut ei voi kun häkki heilahtaa välittömästi,
    paljon vähemmillä sanktioilla pääsis kun jois ne, mutta ei niin pientä määrää varten kannata nähdä sitä vaivaa.
     

Kerro tästä muillekin!