Dieselin kiekkamittarin asennus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja Anonymous, 9.2.2003.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mistä se ottaa kierrokset? Miten se asennetaan?

    Kiitos...
     
  2. Blazer-83

    Blazer-83 1st gear

    Kyselin just itekkin kiekkamittaria diissuliin ja se kuulemmä mittaa laturista jos siitä löytyy "V-napa" eli laturin kenttäkäämien tähtipisteen ulusotto. VDO :n mittarit maksais hintaluokkaa markoissa 400-700 mk... huh...
     
  3. Ford F350

    Ford F350 1st gear

    Mittareita on erillaisia alkuperäis asennuksissa on ainakin kahtatapaa laturin W-napa(europelit)ja anturi joka laskee jostain moottorin pyörittämästä hammaspyörässä tai hihnapyörässä olevasta merkistä.Tarvikemittarit yleensä jälkimmäisiä. En tiedä aivan uusimpien mittareiden toiminnasta kun tuo anturitekniikka on kehittynyt aika huimasti.
     
  4. kojo

    kojo Gearhead

    Joka laturissahan on kaikki tarpeellinen jo valmiina sitä W napaa varten. sieltä vaan piuha ulos ja bilteman halpa dieselkierroslukumittari piuhan päähän =)
     
  5. Rubberduck

    Rubberduck 1st gear

    Pilteman mittareissa muistaakseni laitetaan parit magneetit hihnapyörään kiinni ja luku anturilla, vrt. fillarin nopeusmittari.
     
  6. kojo

    kojo Gearhead

    No voi olla että muisti pätkii, voin kattoa perjantaina oliko se bilteman mittari, mutta jos ei ollu niin sitten se on motonetistä. Kallis se ei kuitenkaan ollu.
     
  7. Roadrunner

    Roadrunner 1st gear

    Eikös sitte oteta myös polttoaineputkista. Jotenkin mittaa aina sykäyksistä.
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    Bilteman mittari ottaa signaalin laturin W-navasta. Muuten mittari kyllä toimii, mutta pari käyttökokemusta:
    1) Suoraan paketista otettuna mittari pitää kalibroida, eli tietää esim. tyhjäkäyntikierrosluku jonka mukaan mittarin trimmeri säädetään.
    2) Taustavalo on hanurista. Pimeällä ei erota viisarin neulaa kunnolla kun sitä ei ole valaistu. Lisäksi taustavalo ei ole tasainen.

    Juha
     
  9. kane

    kane 1st gear

    Eikös Piilteeman diesel kiekkamittari käy max 6-koneeseen...?!
     
  10. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kyllä se Piilteemamittari käypi kaikkiin syliteriluvusta välittämättä. Sehän mittaa itseasiassa laturin kierroksia eikä koneen...

    Juha
     
  11. kane

    kane 1st gear

    Ahaa, eli katsastuksen jälkeen (tyhjäkäynti rpm tiedossa) vois laittaa ja kalibroida...?!
     
  12. Anonymous

    Anonymous Guest

    Noin juuri tein itsekin :smile:

    Juha
     
  13. kane

    kane 1st gear

    Juha,

    Mistä liittimestä kytkit laturilta?
    Sieltähän tulee lataus + 2-napanen liitin...
    Delco 65Ah laturi.
     
  14. Timmo

    Timmo 1st gear

    Pitää olla se W-napa laturilla.
     
  15. kojo

    kojo Gearhead

    W- navan saa aikaseks kun avaa sen melko romun eikun siis delco remyn ja etit sieltä sen paikan jossa käämit on ruuveilla kiinni, ja laitat yhden ruuvin alle ylimääräsen johdon jonka vedät ulos jostain sopivasta raosta. Johtoon kannattaa sitten laittaa sinne laturin päähän pieni sulake, sieltä voi tulla meeten reippaanlaisesti sähköä jos johto pääsee oikoseen..
     
  16. kane

    kane 1st gear

    Kiitos, eli romu..eiku remy auki...
     

Kerro tästä muillekin!