Dieselin kylmäkäynnistysongelma aamutuimaan

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja nixon, 28.1.2010.

  1. nixon

    nixon 3rd gear

    Kumpikaan haku ei oikein toiminu.

    Eli siis aamulla, noin 10-12 tuntia paikallaan seisseenä, joutuu sahaamaan hyvin pitkään ja lähtee vasta siitä pikku hiljaa käymään.
    Ja siis hehkutus toimii jos valoon on luottamista ja päivällä lähtee kuin pitääkin, vaikka seisookin sen 8 tuntia tuolla pakkasessa.
    Mitä tälle pitäis oikein tehdä?

    Opelin 2,2 dti siis kyseessä.
     
  2. tuntematon

    tuntematon 1st gear

    suodatin tukossa/kosteutta tankissa

    koita lisätä d-100 lisäainetta tankkiin?
     
  3. Mopar heppu

    Mopar heppu 2nd gear

    *Siis hehkun valo toimii, mutta toimiiko hehkut, veikkaisin hehkuviaksi, ku lähtee pakkosahaamalla käyntiin, tiedä näistä sitten, tämän päivän dieseleistä ku menee hehkut uusiksi +-10 vuotta ikäisenä tai +- 200000km ajettuina, loppupelissä pieni investointi siihen nähden, että hörähtää tulille paremmin, ja jos autossasi on hehkuissa vikaa, niin vaihda kaikki kerralla ja hae opelilta, niin toimii ainakin parhaiten, eikä ole sen kalliimmat kuin muuallakaan, mutta tietysti voi olla myöskin pumpulla tai putkistossa ilmavuoto tms, silloinkin saa sahata pitkään.
     
  4. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    .

    saisitko mitattua hehkujen vastukset niin ei tarttis vaihdella, jos vika onkin muualla :eek: yritän vain sun puolesta säästellä sun rahojasi niin jää viriosiin enemmän
     
  5. nixon

    nixon 3rd gear

    Kokeilen ihan ekaks tota D-satasta.
     
  6. mokelo

    mokelo Gearhead

    monessa tiisseli autossahan on takaiskuventtiili pa-linjassa, ettei se olis antautunu? meinaan että löpöt valuu tankkiin ja sen takia kestää kauan ennenkuin kone saa kakkua. :eek:
     
  7. NymiS

    NymiS Gearhead

    90% Varmuudella siirtopumppu tankista on antautunut.
    Menee hetki että pumppu saa imettyä tavaraa tankilta asti.
    Siirtopumppu vaihtoon niin toimii taas normaalisti.
     
  8. hukkis

    hukkis Gearhead

    Tarkasta ne suihkujen paluuletkut,ne yleensä pykii ja vetää ilmaa pumppuun pitempään seistessä.Kokeile pysäköidä keula alaspäin,ongelma pitäisi pienentyä.Jos niistä letkuista tulee tummaa naftaa muutama tippa lattialle,vuotaa myös ne suihkun ja välitukin väliset tiivisteet venttlikopan sisällä.Eli vetää moottoriöljyä sinne sekaan.
     
  9. nixon

    nixon 3rd gear

    Eiks tää ole joku puoli-ilmainen pikku juttu? :x


    No joo. Eilen illalla kuus tuntia seisseenä lähti erittäin nätisti käymään, tänään aamulla taas vähän ( ehkä 30 sek.) sahausta, mutta lupaili käynnistymistä heti avainta käännettäessä.

    Kuinkas paksua letkua tähän pitäs ostaa jos se nyt on niistä kiinni? Polttoainesuodattimen vois ainakin hakea.
     
  10. mie

    mie Gearhead

  11. ZYN-5

    ZYN-5 Gearhead

    yleensä suutin rupee falskaamaan läpi lämmettyään, yleensä, eli menee paluuputkeen osa ennenko pitäs jolloin tulee käynnistys ongelmia. Tuon voi tsekata jos saa suuttimen päähän josta paluuputki lähtee, niin tuollasen läpinäkyvän letkunpätkän. jokaseen laitat sellasen ja otat suuttimilta töpselit irti ettei käynnisty, sit vaan starttaat ja voit todeta että jos jossain on paljonkin enemmän niin löpöä niin se suutin on sökö.

    tuo korkeapaineventtiili railissa voi myös temputa mutta yleensä se on pitkästartti aina kun starttaa.

    On myös mahdollista että ite korkeapainepumpussa on venttiileitä jotka flaskaa.

    D-sata on ihan hyvää mutta kun kerran käyttää niin voipi olla että joudut aina käyttää, siis ainakin talvisin...
    D-sata on parasta sekoittamaan kesä ja talvilaadut, muuten ei mee sekasin.
     
  12. nixon

    nixon 3rd gear

    Tais toi d100 yhdessä lämpötilannousun kanssa jeesata.
     
  13. nixon

    nixon 3rd gear

    Hehkujen vaihdon jälkeen Ooppeli on käynnistynyt niinku pitääkin.
     
  14. mopsi

    mopsi Gearhead

    Kyllähän noissa tiisseleissä noi toimivat hehkut on tärkeet.Noissa työ rimpuloissa se on huomattu.Hyviä esimerkkejä on ollu noi pakut,on hehkuja haettu merkkiliikkeistä.Eikä ne kilometrit kaikkia kerro,hehkutuksien määrä niitä syö.
     

Kerro tästä muillekin!