Dieselöinti?

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Iso Allu, 21.7.2010.

  1. Iso Allu

    Iso Allu 1st gear

    Kattelin tossa metsänrajassa maatuvaa autowanhusta, ja jostain sain päähänpiston että jos siihen pistäis japsi- tai saksalaisen nokivasaran?

    kannattaako? vai tuleeko tyly käsi konttorilla vastaan?

    mitenkäs verotus hoituu, nuita kun ei oo dieselinä ollut?
     
  2. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    No verotus VARMASTI tässä armaassa maassa hoituu, Älä siitä huoli, dieselvero alkaa juosta lakkaamatta heti, kun sen dieseliksi liikenteeseen muutosleimaat. Monet muut asiat tuolla matkalla - maatuwastaautowanhuksesta . katsatettuun kulkineeseen noilla koneilla ovat helpommat ja usein monesti ylikäymättömämmättömät?

    Wai onko täällä trolli?
     
  3. Iso Allu

    Iso Allu 1st gear


    Mistä ne verot lasketaan, kokonaismassastako?
    ja mitä väliä sillä on jos dieselöintiprojekti on katsastettu vai ei?

    ei tartte sitten rupee aukomaan päätä kun aloittelija kysyelee neuvoja.
     
  4. 1purehell

    1purehell Gearhead

    Mikä auto? Kannattavuus on kiinni tekijän kädentaidoista ja lopputuloksesta. Minkäänlaista "tiliä" itse dieselöidyistä autoista ei saa koskaan. Jos olet laittamassa jotain perusdieseliä johonkin 80-luvun tavalliseen henkilöautoon ja ajattelit siitä hyvää käyttöautoa, niin unohda koko juttu... 1000€:lla saa valita 90-lukulaisia "moderneja" käyttiksiä, eikä tarvi kikkailla.

    Jos taas ajattelit laittaa superturbotetun voimakoneen johonkin erikoiseen koriin ja tehdä siitä kivan harrasteauton, niin siitä vain. :rotfl:
     
  5. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    Dieselivero lasketaan kokonaismasasta... Jos on pakettiauto (tai kuorma-auto), niin verotus vähän armeliaampaa.
    Tekisi kyllä mieleni kertoa mitä mieltä olen siitä että pistetään Autoon kiinalaisia koneita... (tehoa on hevosvoimina, mutta vääntöä puuttuu joten kulku on heikkoa. Ja äänet tietysti myös jopa V8 dieseliä onnettomammat)
     
  6. Lerssinen

    Lerssinen Gearhead

    Minun tekis kanssa mieleni kertoa mitä mieltä olen siitä että kiinalaista paskaa verrataan aina japanilaisiin koneisiin..

    Japanilainen osaa oikeasti rakentaa koneen (anteeksi vain kaikki "6.2onmaailmanparasmoottorimuutonihanpaskoja" hemmot ), varsinkin dieselin. Kiinalaiset osaa vain kopioida ja senkin päin vittua.
     
  7. M

    M Gearhead

    vaikkei amerikandiisseli 6.2:nen olekaan ehkä maailman paras moottori, niin on se kuitenkin "hieman" eri luokkaa kun cedricin 2.8:sit joita jotkut on jopa oikeisiin autoihin laittaneet... alitehoinen japanilainen... ei ei ei...

    ja ainakin mä sanon aina kiinalainen oli sitten japanista, koreasta, taiwanista ihan mistä vaan... jotkut vaan tykkää ottaa nääkin niin tosissaan. :soosoo:
     
  8. Lerssinen

    Lerssinen Gearhead

    Joillekkin se on sama asia kuin se että kummalla puolella jokea se auto on amerikoissa rakennettu, siitei vain välitä kun se on "eri merkkiä kuin minä harrastan" ja vielä hui kauhia, vinosilimien maasta :eek:

    Japanistakaan ei ole muita moottoreita tullut kuin cedricin koneita :rotfl:
     
  9. Aako

    Aako 1st gear

    Kylläpä heti annetaan aloittelijalle positiivinen kuva oodeella pyörivästä sakista
    Kaveri kysäsee neuvoja, niin alkaa tuo iänikuinen inttäminen tuosta cedrikin koneesta
    Tietty voisit hiukan enemmän valottaa asiss, niin vastauksiakin on helpompi saada, eli mikä vehje ja millainen moottori on suunnitteilla esim.
    ugh, olen avautunut (helpotti :D )
     
  10. iikka-

    iikka- 2nd gear

    Eipä nyt ketään mollaten mutta kyllähän se 6.2 aika alitehonen on, mitäs siinä on 130hp? Vääntöä tosin varmaan löytyy enemmän tilavuuden ansiosta.

    Kyllähän japanista ihan hyviä moottoreita tulee, esim. toyota hj60/61 4 litranen kutosdiisseli. Eihän siinäkään nyt silleen tehoa ole, vaparissa 102hp ja turbossa tais olla jotain 130hp. Mutta kestävä ainakin on, tutulla oli 600 000km ajettu hj ja päätti vaihtaa männänrenkaat siihen. Avatessa paljastu että kuluma oli hyvin minimaalista, ei mitään tarvetta poraukseen tai vastaavaan. Mun mielestä ihan kohtuu hyvä suoritus, kone kuitenkin oli tehtaan jäljiltä.

    Edit: Mutta siis ylipäätään en tuota moottorinvaihtoa ymmärrä, varsinkaan tätä leppäjeeppi cedricin dieselillä.
     
  11. Iso Allu

    Iso Allu 1st gear



    MK1 capri on kyseessä.
    mielessä on käynyt mersun 300td, tai ehkä joku vag:in 1.9.

    mutta mitään ei oo vielä kiveen hakattu. vois yhtä hyvin jättää noi puoliautot jo taakseen ja värkkäillä amerikkalaisia... :lol:
     
  12. guru

    guru Gearhead

    eli kun laitat nissanin 3,3 td mursun 3,0td tai tojon 4,0 td niin suurin osa od porukasta ei ymmärrä mutta sitä vääntöä on

    kyse siis jostain oikeasti vanhasta härvelistä? ei päästö ongelmia olikohan se nyt niin että moottori ei saa olla vanhemipi ku auto siis diiselöinneissä?

    se että mitä rojektilla haluaa saavuttaa on järkevää funtsata etukäteen alkaen välityksistä päätyen polttoaine*vero*kilometrit*tekniikka ym

    tietty jos nyt ei tekniikkaa ollenkaan niin saahan sen noin ajoon mutta suurta tuhoa asennuksessa suosittelen välttämään jos joku haluaa joskus palata alukuperäseen

    ps ymmärrys kyllä loppuu jos oot sitä nakua johonkin hudsoniin nashiin tai graahamiin laittamassa tilaa ennemin tiedonantaja
     
  13. M

    M Gearhead

    capriin mersun superturbo :D ei paha. ja tokihan tuosta volkkarin koneestakin siihen soivan pelin saa...

    omalla kommentillani en kato kieroon minkään merkkistä tai maalaista autoa. japseilla todella on hyviä koneita, mutta tuo iänikuinen cedric vaniin tai leppäkylkeen on jostain syvältä. varmasti oiva kone johonkin cedricin kokoiseen tai pienempään autoon.

    anna mennä vaan capri-projektin kanssa
     
  14. 4d sedan

    4d sedan Gearhead

    Harrastamisen kannalta ehdottomasti kannattaa mutta niinkun aiemmin jo sanottu säästämisen kannalta ei kylläkään.
    Euroopasta ja Japanista tulleita diisseleitä ei mun mielestä pitäis sinällään tuomita etukäteen, ihan vaan siitä syystä että satuu oleen joku huono kokemus sellasesta amerikan auton korissa silloin kun se yhdistäminen on tehty huonosti.
    Hyvänä esimerkkinä siiitä toimii vaikkapa mersujen 3l koneet, niillä on oikeesti menty kovaa jopa varttimaililla vaikka niissäkin kori jotain painaa. Ja toisaalta se Datsun Z jossa mersun kone on omaan makuuni yks asiallisimmista laitteista mitä viime vuosina olen harrastepelejä nähnyt 8)
    Toisena poikkeuksellisen hienona laitteena vaikkei sekään ole amerikanauto niin täytyy mainita se 240 Volvo jossa Nissanin diesel, kulkupuoli kans kohillaan!
    Mulla on nyt itellä rojektina 5,9 Cummins jonka istutan G30 vaniin, ja kun osia katselee niin siitä tulee amerikkalais-kiinalais-englantilais-brasilialais-intialais-japanialais-italialais-saksalainen diisselöinti enkä pidä sitä minään ongelmana, muita ongelmia kyllä riittää :poff:
     
  15. Aako

    Aako 1st gear

    Ainakin ajatus on sellainen, ettei ihan heti tulis vastaavaa näköpiiriin!
    Idean järkevyyteen en ota kantaa, mutta juuri tämänkaltainen Hulluus tuo harrastukseen eloa :D, ei muuta ku hihat heilumaan, jos siltä tuntuu!
    Kannattanee ensin käydä katsastusihmisten juttusilla, ennen kuin aloittaa kovin isosti työstämään, ettei mee syteen...
     
  16. MJF

    MJF Gearhead

    Lieneekö tuossa Mersun koneen kohdalla muuta ongelmaa kuin moottorin pituus ja paino? V6 on kuitenkin aika lyhyt moottori.
     
  17. Iso Allu

    Iso Allu 1st gear

    caprissa on pitkä konehuone... ellei silmä valehtele ku on nii lyhyt se v6? :lol: ja voihan sitä tulipeltiä ja syylarinpidikettä muokkailla ellei sovi.
    auton tyylisuuntaus ainakin tuli selväksi............ kattelin road warrioria telkkarista. 8)
     
  18. mie

    mie Gearhead

    Jos MB:n pannu, niin toivottavasti se on vähintään w124:n perus D-kutoskone tai sitten TD, ei farkun kone vaan ahdettu pannu, vanhan raskaastikäyvän paskastikäynnistyvän 5-mukisen voisi tunkea jonnekin. Volkkarin kone, ei helvetti, käynnistyy kyl hyvin pakkasilla, mutta Capri, mikä kuulostaa ruosteen raiskaamalta Jetalta.

    Ennemmiin Capriin jostain metsästetty V6 tai ainakin 2 litranen OHC, tosin aikanaan tallila porukka alkoi voida pahoin oharin käyntiäänestä, epäilen että moni tunnistaa Fordin OHC:n kauniin startin- ja käyntiäänen, mieluummin eti se kutonen siihen.
     
  19. cb125twin

    cb125twin Gearhead

    firebirdissä jonnii aekoo palanna change engine soon valo. katselin sopivaa hirttä tuolla ulkorakennuksessa johon sais ripustaa... ketjutaljan :odroll: johan tuossa parisen kk on rojottanu trukkilavalla nisunasu kuutonen ja aotomuatti.
     
  20. sbf

    sbf Gearhead

    voortmiehenä sanosin että kyl capriin sitte ehdottomasti fordin 1,8td.
    On meinaan kentin lohkoon perustuva ja näinollen menee caprin askiin pulttaamalla ja miksei koneenkorvatkin käy jos capri on ollu kenttiläisellä.Tostakin meinaan saa hotua irti osaavissa käsissä.
     

Kerro tästä muillekin!