Dodge 1959 museorek. väärällä katolla..

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja 22mafeja, 19.9.2024.

  1. 22mafeja

    22mafeja 3rd gear

    Museorekisteröity 2d ht väärällä katolla....todennäköisesti 4d ht katolla....
    Nettautosta löytyy...
    Jokaisella saa olla mielipide....
     
  2. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Hyvännäköinen ainutlaatuisuudessaan. Kylkilistoissa näyttää olevan pari liitospaikkaa siihen malliin, että pätkistä jotkut ovat sopineet myös nelioviseen koppaan.
     
  3. Ulkonäkö ei varmaan ollut aloittajan pointti.

    Jotenkin taas tuntuu, että tätä ei viitsi kommentoida enempää, kun se eskaloi sodan.. Sanonpa silti, että olis konehuoneessakin voinut tehdä muutaman jutun eri tavalla..
     
  4. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Tätä tulikin jo kommentoitua tuolla Nettiautosta bongattua-topicissa, sen verran vieraita nuo mallit että enpä aiemmin huomannut katossa mitään väärää mutta onhan se ihan eri näköinen kun 2D HT! Edellisen myyjän vähän päälle 12k€ hinta tuntui halvalta, mutta kun katselee että katto on väärä, listat pätkistä tehty, kaikki painevaluosat on rokolla, sisusta sinnepäin verhoiltu, konehuone epäsiisti... Ehkä se 12 tonnia oli ihan ok hinta kuitenkin.
     
  5. tapsah

    tapsah 2nd gear

    Täydellinen auton flippaus, voi ostajaa viiksettää kun homma valkenee...
     
  6. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Onko kukaan tehnyt 59-60 4dht GM flät-topista 2dht:ta vain ovimuutoksella? Semmonen olis hieno...:rolleyes:
     
    Wesku tykkää tästä.
  7. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    No ehkei ole kaikkein siistein ja tosiaan sen MR-todistuksen voisi hävittää kummittelemasta, kunnei tuo alkuperäinen ole. On tuo enempi semmosta esasalo -tyyliä. Se yks Ruotsiin joutunut ja siellä ilkivallan tuloksena palanut Esan aikanaan tekemä -60 Desoto on pikkuhiljaa muuttumassa alkuperäistä paremmaksi asiallisen harrastajan käsissä, muttei kai koskaan MR-autoksi, kunnei alunperin ole avo ollut, eikä edes 2 ovinen. Niin katoaa mainen kunnia. V8 hypetti niitä "auto vuodessa" avoja ja 2d HT tuotoksia, mut palaneesta näki, että työ oli enintään tai vähintään amerikan Joen tasoista.
     
    litres tykkää tästä.
  8. SK

    SK Gearhead

    Ei tuollainen, mutta uusimman Amerikan Raudan Power-kuvissa on -59 Flättäristä tehty HT-farmari. Kuvatekstin perusteella auton (tämän ketjun kaltaista) erikoisuutta ei kaikki hoksanneet, ei ehkä kirjoittajakaan.

    Close but no cigar… Totta, että peltityöt nykyskaalalla tosi krouvin näköisiä. Mutta jotain tehty hyvin eri tavalla kuin ameriikassa: 40 vuoden kylmässä hallissa säilytyksen jälkeenkin maalipinnat alla olevine paklauksineen olivat säilyneet hämmästyttävän hyvinä. Paljon paremmin kuin Joen kittipaikkaukset.

    Tässä ketjun otsikon autossa on muuten minun silmiini ison Soton tai Chryslerin matalalla takalasilla oleva coupe-katto. Menisi hyvin umpeen, koska ainakin yhdestä Rysystä tuollainen katto puuttuu…
     
  9. tapsah

    tapsah 2nd gear

    ison Soton tai Chryslerin matalalla takalasilla oleva coupe-katto.
     
  10. jamba

    jamba Gearhead

    Mun mielestä aivan upee peli. Hyvän näkönen tuon kattolinja on. Oikeesti rispektiä rakentajalle.
     
  11. juhapih

    juhapih Double Gearhead

    Nähnyt yhden ... 2d HT tehty laikka avoksi ja sitten kun tarvittu talviautoa, niin laitettu Flat top katto päälle... Hienon näköinen
     
  12. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Jossain ameriikan lehdessä oli luonnospiirustus 1959 extended cab El Camino; eli 4dht joka varustettu El Caminon lavalla. Eikös se caminon ja 4dht takalasi ole melko sama??
    Sekin olisi hieno.
     
  13. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Viime vuonna Rättvikissä bongattiin kokonaista kolme kappaletta erivärisiä 1959 Chevrolet 4d HT -farmareita - eli enemmän kuin vaikkapa Rambereita yhteensä. Kaikki olisivat menneet tehdastekoisesta.
     
  14. Scuderia Gungko

    Scuderia Gungko 3rd gear

    Kunnostamisen standardit on tänä päivänä jotain ihan muuta kuin 45 vuotta sitten, jolloin V8 alkoi ilmestyä. Erityisesti mua huvittaa se, että silloin laadittiin käsillä olevista aineksista ja plastic paddingista puuttuvia osia. Nyt alkuperäisosat voi hankkia ebayta selailemalla ja melkein minkä tahansa sarjavalmisteauton kaikki osat pyörähtää siellä parissa vuodessa - ja sarjavalmisteella tarkoitan autoja, joita on tehty enemmän kuin 50kpl - mallikuvia ehjistä vehkeistä saa minuuteissa kun jaksaa vähän verkostoitua jne. ad infinitum.

    Silti kasarientisöinnit on omalla tavallaan suloisia, ihan erityisesti tykkään sellaisista missä on tehty villejä alkuperäismukaelmia kun ei ole yksinkertaisesti tiedetty millainen se auto on alunperin ollut. Kaverini hitsaili joskua aikanaan Lancia Beta Coupen ajoon ja se korin peräpää oli niin huono, että muotoja piti vähän keksiä. Auto oli hauskan näköinen kun kyljet meni liikaa sisään jolloin perästä tuli liian kapea. Jotain oli tehtävä kun ei sellaisesta ollut edes kuvia oikein missään.
     
    Esaa, jknR ja dart -66 tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!