Dodge aspen coupe -77 Tyhmiä kysymyksiä aloittelevalta.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja bazi89, 18.12.2017.

  1. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Tarkista ettei takajousi ole poikki etupäästä, juuri silmukan juuresta. Voi aiheuttaa raapimista yms.
    Tossa pitäs olla 8 1/4 vakiona jos on ollut V8 vakiona, ellei joku ole 7 1/4 vaihtanut alle.
     
  2. bazi89

    bazi89 2nd gear

    http://aijaa.com/bGt1L2

    Tässä kuva kaasarista suoraan edestä päin, toivottavasti tämä kuva näkyy.
    Vasemmalla puolella on iso letkulähtö yksinään.
    Ja siinä alapuolella tuo musta letkulähtö/johtolähtö, en tajunnut asiaa katsoa kun olin auton luona.
    Tuola kansios on muistakin suunnista otettuja kuvia kaasarista, sieltä näkyy muut yksinäiset letkulähdöt.
    Ja tässä taitaa tämä kickdown olla nyt sitten vivustolla, jos oikein käsitin?
     
  3. Pietsi

    Pietsi Gearhead

    Tangolla näkyy olevan kickdown. Kotimainen valmiste vielä tuo ylin tanko. Säätö löytyy sieltä lootan vipalta. Onnistuu tuota ylemmänkin tangon pituutta säätämällä, mutta tuossa tangossa ei sellaista toimintoa ole.
    Kaasutttimessa joutaakin olla ylimääräiset tulpattuna. Ylin tapsi on kohokammion ilmanvaihto. Sitä ei pidä tukkia. Jonkinlaisen filsun asentamista kannattaa harkita. Bensafilsusta, letku ilmansuodattimelle, tai jotan.
    Jakajan alipainetta ei näkyisi olevan käytössä.
    Täytyy kotona tarkistaa missä se tuossa 2280 mallissa pitikään olla.
    Ported vacuumia kannattaa kuitenkin käyttää. Eli jakajan alipaina läppien yläpuolelta.
    Tuo 2280 mallin holley on mielestäni noista 2-kurkkuisista parempi. Carter bbd on temppuisampi.
     
    Rotten tykkää tästä.
  4. Rotten

    Rotten Gearhead

    Kun painat kuva koodit, kolmas, foorumille iso, painat siitä, se kopioitu, ookoo, tuut tänne ja liität, ni kuvan pitäisi näkyä suoraan! :)

    [​IMG]
     
  5. Rotten

    Rotten Gearhead

    [​IMG]

    Otat tuon kickdown vivun irti, työnnät sen pohjaan, ja käännät kaasu vivuston pohjaan, jos tappi ja hahlo on kohdillaa,ettei kaasu voisi työntää enempää, eikä kikkarin liike jää kaasusta vajaaksi/ kaasun liike, niin tangot on säädetty oikein! Sit jos vikaa on, niin se on laatikon puolella!?


    Edit, vaihtaako pienemmälle, 80 vauhissa, kun suoristat nilkan??
     
    Jsp tykkää tästä.
  6. Jsp

    Jsp Gearhead

    Liekkö lootassa tarpees tai liikaa öljyä? Onko puhasta öljyä?
     
    Muokattu: 20.12.2017
  7. Rahikainen

    Rahikainen Double Gearhead

    Ja sitten se vanha linkkusysteemi on kuitenkin väljä. Ite jouduin kirraamaan vielä tuosta rottenin neuvomasta lisää.

    Sillon on hyvä kun kickdown toimii ihan siinä kakkosellakin. Eli kun vaihtaa kakkosvaihteen ja survot tallan pohjaan, pitää vaihteen vaihtua pienemmälle. Itse olin silloin tyytyväinen.
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  8. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Eikös se helpoin oo kun kirraa niin kireälle kun kaasu pohjassa vaan menee? Ainakin letukan tv-vaijerit tullu säädeltyä sillai ja toimineet parhaiten o_O
    Capricessa taisin yhden napsun ottaa löysemmälle kun se nyt on muutenkin tommonen ruisailululla :rolleyes:
     
  9. Pietsi

    Pietsi Gearhead

    Eihän tuota täyskaasulla tapissaan kireämmälle saa. Tai sitten jää kaksikurkkuisen tarjoamat voimavarat vajaaksi:)
     
  10. Rotten

    Rotten Gearhead

    Ja tuossa taas ajatuksella ajelin ite taas, ihan "tyhjäkäynnilla" kiihdytystä, vaihtaa suht ripeesti, kakkone kolmonen. Jatkat rauhallista kiihdytystä pysyy kolmosella!
    Mut jos ripeemmin lähdet, vedättää vaihteita pidemmälle, mie oon käsittänyt et tää on enemmän ominaisuus kuin vika!

    Ei toimi samoin kuin esim uudempien euro autojen tomaatti laatikot!??
     
    Ana67 tykkää tästä.
  11. bazi89

    bazi89 2nd gear

    Pitää keväämmällä kokeilla autolla kiihdytellä, kun on sulat tiet ja kun auton laittaa takasin vakuutuksiin. Hyviä neuvoja tuli, eiköhän noilla saada tuo kickdown kuntoon. Nyt vaan turvavöiden metsästystä, takapään kolinan etsintää ja öljyvuotojen tukkimista. Ja takarenkaat tosin pitää vaihtaa, ne raapii lokareihin. Harmi, on vaan siistin näköiset nua leviät renkaat.
    Teen tänne tilannepäivitystä aina kun saan asioita eteenpäin. Perheellisen arki on vaan niin kiireistä, ettei kerkiä harrastamaan kovin usein..:)
     
    Rotten tykkää tästä.
  12. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Minkäskokoset kumit sulla siinä on takana? :)
     
  13. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Juur noin se toimii jos vakio aski...
     
    Rotten tykkää tästä.
  14. bazi89

    bazi89 2nd gear

    Takana on p 245/60 r14 ja edessä näytti olevan korkeammat, p 215/70 r14. En tiedä miksi edessä on korkeammat..:odeek:
     
  15. wiwwe

    wiwwe 3rd gear

    Aika sama halkaisija ja vierintäkehä noilla on..

    Halkaisija Vierintäkehä
    Nykyinen
    245 60 14 0 65 198.2
    Uusi 215 70 14 1 65.7 200.3
     
  16. julmajari

    julmajari Gearhead

    Moi, mulla täsmälleen sama rengastus ja on saman korkuiset fyysisesti kun tuo 60 ja 70 sarjahan tarkoittaa korkeus prosenttia leveydestä , kai...

    PS. mua kiinnostaa takarenkaat jos vaihtuu...
     
  17. bazi89

    bazi89 2nd gear

    Pääsin vähän tutkimaan autoa lisää, eli perä on tosiaan se 8 1/4.
    Moottorin öljyvuoto on aika pientä, mutta vaihdelaatikosta vuotaa enemmän, tarkalleen ottaen tuolta:

    [​IMG]

    Näytti tuo vakionopeudensäätimen vaijeri menevän sinne, saakohan tuonne vaihdettua jotain tiivistettä/stefaa? Tuo vakkarihan ei ole käytössä, joten sen vaijerin voi varmaan ottaa kokonaan poiskin?

    Ja katotaan vielä noita takarenkaiden kohtaloa, jos en saa noilla pelittämään, niin voin myydä eteenpäin, tai vaihtaa kapeampiin, jos jollakin sellaset löytyy.

    [​IMG]
     
  18. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Siellä on nopeusmittarin ratas. Olikohan 0 renkailla tiivistys???
     
  19. grantorino

    grantorino Gearhead

    Älä poista, lakkaa nopeusmittarikin toimimasta.
    Taitanee olla o-rengas tiivistys tuossa mittarivaijeri lähdössä.
    Uusia mittarivaijereitakin on saatavana jossa on tuo tiivistyskohta.
     
  20. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Miksi? Kun vanhoissa se imusarjan alipaine toimii käytännössä aina paremmin. Kun tyhjäkäynnin päästöjä ei mittailla isommin, niin miksi pitää heikentää käyntiä?
     
    Camino'79 tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!