Dodge Aspen

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Rocky, 9.11.2004.

  1. Juspen

    Juspen 1st gear

    Se voipi olla että ovat jokusen vuoden päästä jo arvossa arvaamattomassa sitten, mene ja tiedä. Omastani en kyllä hevin nyt luovu, juurikin tuo menon mukavuus ja vaivattomuus (luottoa?) viehättää sen verran, ja se kumukin hellii omia korvia ihan mygevästi myös 8)

    Noita kun on seuraillut esim nettiautosta, niin tulee lähes poikkeuksetta kyllä semmonen olo että ne, jotka siihen alle 3k hintahaarukkaan menee on vähän "raakkeja", eli joiltain osin hyviä mutta joiltain osin sitten ihan karseita. Mutta sitten samalla ihmetyttää, kun oma lähti siihen alle 2k ja aika minimaalisella laitolla (muutama satanen) siitä tuli aika pirun hyvä, toki vaatii vielä tekemistä mutta sekin tekeminen on tyyliin puslanvaihtoa ja meikkaamista. Eiköhän sitä tosin pieniin ruostehommiinkin päästä jahka saa auton ylös ja kilkkeet&pellit irti. Niitä tehty kuulemma jo mutta tiiä sit millä volyymilla.

    Konehuoneen haluaisin kyllä "orkkikseksi", kun sieltä katkottu ja ohiteltu EGR:ää ja ties mitä muuta hitohyvää pistetty, mutta ei tiedä miten ne on alkup. ollut niin aiheuttaa vähän semmoista nk. positiivista päänvaivaa :lol:
     
  2. Shit-O-matic

    Shit-O-matic 1st gear

    Pisteet sulle jos viitsit hankkia jenkeistä "lean spark" saastelaitteet siihen. :p Pitäis kulkee aika pienellä bensalla sen jälkeen.
     
  3. Juspen

    Juspen 1st gear

    Eikös se leanburn systeemi ollut vaan noissa V8-modeleissa? pelittääkö lantussa ja kun kyseessä supersix niin onko ns yhteensopiva? Intriquing idea though... :D ei miulla aika ole loppumassa kun varttisata vasta lasissa ja jos sen pari litraakin vähemmän saa syömään niin äkkiä maksaa ittensä takaisin.
     
  4. Shit-O-matic

    Shit-O-matic 1st gear

    Tossa on ohjeet sen poistamiseksi slantista. Lue takaperin niin saat sellasen asennettua. 8)
     
  5. Juspen

    Juspen 1st gear

    Kiitos mutta missä tossa? :D
     
  6. Shit-O-matic

    Shit-O-matic 1st gear

  7. Juspen

    Juspen 1st gear

    Thanks mate! Pitää tavailla jahka ehtii, vaikuttaa mielenkiintoselle.

    Mie oon kyllä pienen omakohtaisen pohdinnan jälkeen tullut semmoseen tulokseen (tämä siis vahva veikkaus vain) tuossa ns. arvostuksessa, että käyttiksenä Aspen on hyvä ja pidetty auto, koska perushuollettuna aika luottopeli ja esim. tielle jäämisen tai muun pamahtelun mahdollisuus aika minimaalinen.

    Mutta projektiksi tai harrasteeksi tää taitaa monelle olla vähän kysymysmerkki ja isompikin kynnys kun sen verta "uusi". Tämän kun yhdistää vielä tuohon em. luotettavuuteen, ettei tarvi koko aika teututa käsivarsia myöten alla päällä ja sisällä (hehheh), niin sekös vannoutunutta petroolipäätä härnää kun EI joudu korjaamaan mitään, että pääsee tien päälle (ja välillä karkuun HH:ta) :D

    Itse pidän autosta kokonaisuutena ja sen ulkonäöstäkin, tosin '79 SE hommaan tuon '80 jälkeen.. :)
     
  8. Pietsi

    Pietsi Gearhead

    Ei ehkä maksa vaivaa alkaa pelaamaan noiden lean burn laitteiden kanssa.
    Ei niitä laitettu näihin alunperin kaikissa osavaltioissa eikä vientiin.
    Toi slanttihan on jo valmiiks taloudellinen. Mitään käänteentekevää sillä tuskin saa aikaseks.Luotettavan maineessa toi systeemi ei oikein ole.
    Mut tee miten parhaaks näät sun autos.
     
  9. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Komppaan edellistä. Suomiversiossa ei ole ollut lean burnia slantin yhteydessä. Saattaa entisestään laiskistaa, ainakaan mitään hyötyä siitä ei ole. Samaa pätee EGR-systeemin toimintaan saattamisessa.

    Mutta tekee niin kuin itse parhaaksi näkee 8)
     
  10. Pietsi

    Pietsi Gearhead

    Paras kompromissi ehkä olisi jos laittais sen leuken leanburn ilmanputsarin. Ja pitäis sen sytyksen muuten ropaamattomana. :rotfl:
     
  11. Juspen

    Juspen 1st gear

    Tätä vekotinta meinasin museokatsastaa niin onko se EGR-systeemi joka autossa tehtaalta tullessa on ollut, olennainen ko toimenpiteen hyväksyttävän suorituksen kannalta? Mikäli kokemukset ovat että niiden kannalta auton toiminta ei ole sen kummoisempaa tai esim. ahdistaa suorituskykyä, en sitä takaisin ole siinä tapauksessa laittamassa. Saati sitä leanburnia myöskään, jos on toimintaepävarmempi kuin tuo supersexin orkkis.
     
  12. Pietsi

    Pietsi Gearhead

    On siinä se egr tatti varmaan oltava. Ne tuskin alkaa sitä koestamaan miten se toimii, jos sen haluaa deaktivoida.
    Taitaa toimivan ja deaktivoidun ero olla pyöreä nolla.
    Joltain museotarkastajalta kannattaa varmaan kans kysyä.
     
  13. NUS-50

    NUS-50 3rd gear

    Nostellaan nyt ihmeessä pohjamudista tätäkin. Onko jollakin tietoa sopiiko vanhempikoppasen Aspenin takapuskuri -80 malliin? Joutuuko muutoksia kovasti tekemään.
     
  14. Pienillä muutoksilla kiinnikkeisiin menee, mutta tarviit ne kaikki muovilärpykätkin vanhemmasta, että saat siistin. 76-77 on eri puskurit kuin 78-79.
     
  15. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Onko jollain tarvetta Aspenin peltiosille? Saan kulkeutumaan kesäheikkiin Turkuun mukanani jos jollain tarvetta.
     
  16. NUS-50

    NUS-50 3rd gear

    Kysytään nyt olisko apurunkoa, etuakseliston kilkkeineen? Takapuskurille ja takaiskarien alakiinnikkeille myös tarvetta.
     
  17. NUS-50

    NUS-50 3rd gear

    Hyvä tietää, muutenkin ehkä oli tarkoitus muokata kiinnikkeitä, sais järkevämmän näköisen kun toisi viitisen senttiä lähemmäksi koria sen puskurin.
     
  18. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Valitan, vain joitain ovia, takaluukkua, konepeltiä, etulokasuojaa.. huono etupuskuri.
     
  19. mörkö

    mörkö Gearhead

    Mulla olis kolme apurunkopakettia....
    ei oo varmaan kalliita, mut EN LÄHETÄ Matkahuollon kautta.... :rotfl: :rotfl:
     
  20. 80Kaitsu

    80Kaitsu 1st gear

    Hei! Ekaa viestiä tänne kirjoittelen onnellisena Aspenin omistajana. Luin palstoilta että öljyt, suodattimet pitää vaihtaa sekä alustan kuluvat osat tarkastaa heti ensi alkuun.
    Mitkäköhän öljyt tässä vehkeessä ovat sopivia kun alkup. käyttöopas käskisi käyttää Dextrol- tai Dextrol II- öljyä? Vaihteistoöljyistä käyttis ei osannut kertoa muuta kuin vaihtovälin:/

    Tuli tilattua Ebaystä Aspeniin kaikki osa- alueet kattava korjauskirjasarja, mutta sitä odotellessa ajattelin ainakin öljyt ja suodattimet vaihtaa.

    Ihan BTW, katselin ulkomaisia sivuja joissa myydään milloin mitäkin universal- osaa. Mitäköhän muita sivuja kuin SummitRacing on varteenotettavia nettikauppoja, siis sikäli mikäli tarvitsee viritysosien lisäksi ihan alkuperäistä vastaavaa iskunvaimentajaa tai lehtijousta?
     

Kerro tästä muillekin!