Dodge Aspen

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Rocky, 9.11.2004.

  1. kotr

    kotr 3rd gear

    [​IMG]

    minkälaiset sarjat sulla oikein on? ku kerta jarrutehostajaan osuu?

    ja minkä tekniikan laitoit?

    kuten tuosta mun kuvasta näkee,niin venttiilikoppaa on tosi lähellä tehostajaa.
     
  2. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    Tollaset Headman headers tyyppiset.
    Vissiin toi shumaher swap myy paskaa, ku ei toi moottori oo kuiteskaan originelli paikalla. 5 senttii pitäs olla alenpana.

    Vitusti vaan luvataan moottorin olevan "tehtaan paikalla". Ei vittu ole!
     
  3. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    Noh nytku on rauhotettu. ni ralli mosa pauhaa. Tuutte näkeens aspenin "anteeks siilinä"
     
  4. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    Vitun hyvin rytisee toi osista kasattu 318 . Ainut ongelma on se et "Uusi naapuri" soitti poliisit mulle ku mä olin huudattanu autoja ja moottoripyöriä (vaimo) tuntitolkulla.
    Nokan ajoin sisään 25 min. Rakkaani käytti Ducatia ehkä 5 minsaa et lämpes, kävi kiekat varmaan jossain 7 donassa.

    Mitä vittuu tollaselle voi ja kannattaa tehdä, semminkin ku poliisit oli vissiin harrastajan, eli meikän puolella
     
  5. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    Niijo et savut otin koneesta peltsareilla max 3 min. Jonka jälkeen mäin oikeesti vaivaa ja kyhäsin äänenvaimentimet linttaan. Mennee leimasta heittämällä mykyisellä.

    Kaikki tämä tapahtui päivällä klo 10 - 17 aikana.
     
  6. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    Kaiketi voihsan noi nastolan rokut tänne vetään V8 autoilla ja huonoilla pakareilla yötäpäivää. Ittelle ei swiddu haittaa, rokujen möykkä eikä moottorin huudatus.

    Olen asunut tässä paikassa 16 vitun vuotta ilman valituksia.
     
  7. L.P.

    L.P. Gearhead

    Terve!

    Vähän vanhaan viestiin vastaus, mutta täältä löytyisi uusi ilmastoinnin kuivain joutilaana 78 ylöspäin F-body. 10€.

    Kompuroitakin löytyy.


    Jos kiinnostusta ja ilmastoituja F-bodyjä muuten vailla osia...
     
  8. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    Tietääkö kukaan. 76 slant 6 / 904 Aspen 7 ja vartti välityksistä? Vaihdoin sitten kasin slantin tilalle ja laatikoksi moparin 999 n lukkoturbiinilla.

    Moottori 318 (itte kyhäsin tallista löytyneisä osista. (valupakosarjat ja 340 race imusarja valurautainen) 600 edelbrock kaasari +taatusti 0,3 bar bensaa.

    Tuottaa 200 kw takapyörältä.

    Eipä piirrä viivaa yhelläkään pyörällä. Huomasin tuossa (suljetuissa olosuhteissa toki) että 140 kmh rundit on karvan alle 3000rpm. Turbiinin lukko päällä. (Manuaalikatkaisin)

    Toki mosa on vähän takakireä, maximit tulee jotain 5100rpm . Vie tuota autoa (suljetuissa olosuhteissa) reilusti yli 200kmh.

    Mitäs aavikkopariä suomiaspeneissa on siis ollu?
     
  9. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    Piti vielä bottipojalle sanoo, et ei ne kakkoset aukee ku sit vasta ku niitä tarvitaan. Pykälä päällä yli3000rpm ja lappu lattiassa. Siis aukee vakuumilla.
     
  10. Pietsi

    Pietsi Gearhead

    Helpoitenhan tuon saa selville katsomalla mita lautaspyörään on kirjoitettu.
    Itellä oli kasivartissa 2.45:1 en pitänyt siitä ollenkaan.
     
  11. grantorino

    grantorino Gearhead

    Ainakin vuodesta -78 lähtien on usein 2,76:1 perävälitys kuutosen ja 904 jatkeena seiskavartissa.
     
  12. Pietsi

    Pietsi Gearhead

    Sekin on rupuinen välitys.
     
  13. grantorino

    grantorino Gearhead

    Pitkähän tuokin on.
    1980 mallissa taisi olla super six kuutosella 2,94:1 välitys.
     
  14. ventora

    ventora 2nd gear

    terve.saako jostain etuakseliin kaikki pultit uutena vai tarviiko niitä yksitellen metsästellä.kaikista ei ole edes mallia ja orkkis tyyliset haluan.
     
  15. Los_Bastardo

    Los_Bastardo 1st gear

    Terve!

    Olen uusi foorumilla ja koko ikäni olen "harrastanut" jenkkiautoja, mutta vasta noin kuukauden sisällä hommasin ensimmäisen jenkkini joka on Aspen.

    Kyseessä on -77 vuoden Special Edition sedan, 360+727TF tekniikalla. Suomi-auto ilman varusteita. Mr-rekisteröity.
    Mahtaako mistään saada selville auton historiaa? Aro-yhtymällä ei kyselyn perusteella ole mitään arkistoja enää olemassa
     
  16. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Onnea hyvästä valinnasta. Trafi on siirtänyt 1965-1989 autojen kantakortit kansallisarkistoon, joten sieltä voit kysellä asiaa.

    Ja jos on tarve peltiosille niin ota yhteys minuun. :)
     
  17. Los_Bastardo

    Los_Bastardo 1st gear

    Onko jotain yleistä tietoutta aspenin sähköantennin toimimattomuudesta? Pitäisikö sen nousta automaattisesti virtojen päällelaiton aikana vai onko jossain oma kytkin?
    Myös kojetaulussa kello ja lämpömittari ovat tiedottomia. Kylmänä lämpömittarin viisari on toisessa äärilaidassa ja hetken käynnin jälkeen se valuu toiseen laitaan.
     
  18. Marceantero

    Marceantero 1st gear

    Ei kellään sattuis olee tiedossa aspen/volare coupen sivu ja takaikkunoiden ritilöitä. Näyttää olevan vähän kiven alla.
     

Kerro tästä muillekin!