Dodge Avanger DCT - (VAG:N DSG), vaihteisto rikki!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja 2x4bbl, 19.8.2014.

  1. hantta

    hantta Double Gearhead

    Kyseessä on oikeasti sellainen moottori, jota ei voi purkaa kuin dynamiitilla, eli siis ei ole purettavissa, eikä osia saa, ja on aika uusi keksintö, mutta en muista, oliko Volvo tai vastaava.

    Hantta
     
  2. outroadrebels

    outroadrebels Gearhead

    Fordillahan ainakin on nuo kanteen integroidut pakosarjat, voi olla imusarjakin? eli niitähän ei pysty purkamaan jos poikii....eli täytyy vaihtaa kerralla koko setti.... :odroll:

    Outroadrebels/Jouni
     
  3. Tweety-81

    Tweety-81 Gearhead

    Ja eikös vanhempikin vag:n 1,4 bensakone ollut sellainen et pystyy kyllä purkamaan, mutta lohko on romualumiinia kampuran irroituksen jälkeen, ei pysy muodossaan...
     
  4. Rannis

    Rannis 3rd gear

    Jep olet oikeassa.

    Mulla oli ennen -03 golffi 1,4 koneella mikä nakutti ihan perkeleesti kylmänä. Vw huolossa sanottiin että männissä on joku teflon pinnoite ja että tarvii uudet männät. Ja että jos alakerta purkaa niin menee kone romuks.

    Moottorikoodi oli BKA ja ajettu 90tkm ku nakutus alkoi. Ja sama asia koskee 1,6l vagin koneet.
     
  5. smuige

    smuige Gearhead

    ruotsista ehkä löytyisi apua hellsten-o.se
    palvelua taitaa saada jopa suomeksi.
     
  6. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Ei jumalauta sitä huolestuu, kun näitä viestejä taas lukee. Siis Autojen koneet on nykyään tommosta paskaa, ettei niitä voi edes avata ku menee muodottomaks??? Miten AHNE ihminen voi olla kun tehdään kuluttajalle noin huonoa tavaraa? Ja tuleeko tommonen loppujen lopuks halvemmaks tehdä vai eletäänkö vaan vaihto moottorien hinnalla :mad:
     
  7. Hai

    Hai Double Gearhead

    Ei, vaan "vaihtoautojen". Siis vaihdetaan se koko auto toimivaan.
    Oikeastaan ketjun aloitus Avengerin kohdallahan Suomihintataso kirjaimellisesti siihen ohjaa, jos laatikko on hinnaltaan = auton markkinahinta.
    Omistajalleen vahingon minimointi (jos ainoa mahdollisuus on merkkiorganisaation korjaus) on raadon myynti vikoineen niin suureen hintaan, kuin mahdollista.
    Kyllä siitä saa vikoineenkin summan joka sijoittuu vaihteiston hinnan ja 0€ väliin.
     
  8. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Pakko sanoa, että itse pysyn mahd. kauan näissä työntötanko koneissa ja vanhoissa laatikoissa.
     
  9. Substitute

    Substitute Gearhead

    Olen kuullut aika asiantuntevalta taholta että tuollainen vaihteisto on toiminut ihan suunnitellusti jos se on kestänyt sen 190 000km ja on jotenkin sukua VAG-konsernin tuotteisiin.
    Amerikkalaisia tästä ei kannata syytellä muutoin kuin että ovat sallineet tuollaisen tuotepolitiikan.
     
  10. st. vitus dance

    st. vitus dance 3rd gear

    Täytyy muistaa että yleisesti OECD maissa tuollaset perseenliikuttimet on vaan hienoja tehosekottimia.
    Haetaan kaupasta uutena sellainen kippo mikä menee siinä kämpän kk-erän ohessa budjettiin.
    Ajetaan muutama kymppi ja vaihdetaan seuraavaan, erät pysyy suunnilleen samoissa.
    Rahotusyhtiöille tuota paskaa valmistetaan.

    Mitä nopeammin ne saadaan paaliin, sen tehokkaammin kapitalistinen malli toteutuu.

    Täällä härmässä istuskellen ja miettien maailma on kokolailla hölmö paikka.
     
  11. ls1978

    ls1978 Gearhead

    Nyt on Journey korjattu, paikka oli juurikin tuo Ameerika Auto Tallinnassa. Laatikko avattiin, korjattiin suomalaisen turaajan jäljiltä (oli kaikkea muuta kuin kunnossa :mad: ) ja ohjainjärjestelmä uudelleenohjelmoitiin Moparin omalla testerillä. Lysti kustansi n 2500 euroa. Suosittelen 8)
     
  12. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    En tiedä... tämän ketjun kun luki läpi, niin tuli mieleen että Rotken / Chevyn dieseli avopaku peruskamoilla.
    Jos vaikka tuollaisella pääsisi "maailman tappiin:
     
  13. Ite vaihdoin "mukavan ja nykyaikaisen" 2005 vuosimallin auton kahdeksakytluvun dodge avolavaan jokunen vuosi sitten. Vaikka vikaakin on ollu ja kuluvaa osaa vaihdettu, en päivääkään ole katunut.
     

Kerro tästä muillekin!