Dodge Avenger sedan?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja RaiRai, 29.10.2010.

  1. RaiRai

    RaiRai Gearhead

    Mulla on tässä nyt outo fiksaatio josta oikeastaan toivon toipuvani. Mielessä perheen ykköskuljettimen vaihto 07-> Avengeriin. Onko mittään järkee?
    Moottorivaihtoehtona 2.4 ja laatikoksi tomaatti jotta saataisiin kulkupuolta ja mukavuutta sopivassa suhteessa. Diesel ei tule näillä kilometreillä kysymykseen. Verrokkeihin nähden halpojahan nuo näyttäisi olevan mutta miten se laatupuoli? Huippuominaisuuksia joka saralla en Dodgelta ja tämän hintaluokan vehkeiltä muutenkaan odota. Käyttö- sekä kulukokemuksia siis kyseisen laitteen kanssa pelanneilta kaipaisin. Toki pienemmästä koneesta ja manuaalista kuulisin myös.
     
  2. RaiRai

    RaiRai Gearhead

    Hehe, toipuminen hyvässä vauhdissa. Nimittäin mielenkiintoista tietoa eräältä Dodge-myyjältä: ainakaan uusia Avengereja ei pääse koeajamaan koska niitä ei ole saatavilla :eek: 2,4 litraista mallia ei tuoda enää Suomeen koska ei kuulemma täytä uusimpia päästövaatimuksia, ja koko Avenger-malliston tuonti on vaakalaudalla. Jotenkin kiinnostus lopahti. Ja jos jatkossa Kostajan haluaa niin luulen että irtoaa aika edukkaasti.
     
  3. LBZdura

    LBZdura 1st gear

    Ostin uutena 2 litraisella bensakoneella olevan manuaalilootaisen. Ihan susi peli :wc: ja tehotonkin vielä. Iso osa huonoa kokemusta oli kyllä pskalla liikkeellä/huollolla. Maalit lähti 3 kk ajon jälkeen helmoista, rengaspaineantureita kävin 1-2 viikon välein "ohjelmoimassa" uudestaan eikä tullut kuntoon. Tuo 2.4 koneinen automaatti nyt sentään tuntui hieman paremmalta, mutta samoja vikoja kuulemma niissäkin

    Kalliiksi tuli 20tkm ajelut :oops: ja melko varmaan viimeinen auto minkä ostan uutena
     
  4. PauliP

    PauliP 1st gear

    Ajelin tuollaisella 2,4:sella kaksi-kolme vuotta, kilometrejä tuli joku 160 000. Muistaakseni siinä ei ollut mitään korjausta vaativia vikoja koko aikana. Toisin kuin mulla sitä edeltäneessä 300C 2,7:ssa.
    Onhan tuo ihan perusauto, mutta ihan hyvä näköinen, tilava ja toimiva peli hintaisekseen. En epäröisi jos tyyli miellyttää, on mustana aika tylyn näköinen.

    Ai niin, vedet kaatuu takaluukun päältä peräkontiin jos avaa luukun sateella :eek:
     
  5. Cartman2000

    Cartman2000 1st gear

    No-niin. Omaa Avengeria olen vähän yli vuoden testaillut, 2,7 litrainen V6 sillä uudella A6-laatikolla. Kuskin puoleinen ikkunanavausautomatiikka reistaili talvella, muuta vikaa en ole löytänyt. Asiallinen kinneri. Laatikko oli sekopäinen heti alussa, ohjelmoitiin uudestaan ja nyt toimii kuin ajatus. Lodjuun on ohjelmoitu 500 km:n sisäänajo-ohjelma, tuntui siksikin vähän oudolta aluksi.

    Eurooppalaisen Avengerin alustaa on jäykistetty "eurooppalaisemmaksi". Selkokielellä tarkoittaa, että jousitus on hieman pintakova, siis nypyttää. Mutta design erottuu mukavasti nissaneista. Jos nyt saisin valita uudestaan, niin enköhän samaan peliin päätyisi...

    Jeps, PauliP:n kommentti kastelevasta peräluukusta on ikävä kyllä huomattu omakohtaisesti.
     
  6. RaiRai

    RaiRai Gearhead

    Okei tuleehan sieltä jotain kommenttia...

    Mitenhän tuo asia, onko itse maalaus sekundaa vai onko tässä ongelma vain massauksen puute? Ja heti tuli mieleen että miten pitkä takuu noissa on maalipinnalle / puhkiruostumiselle?

    Sitten tuosta 2.4:n automaatista: Sehän on nelipykäläisenä oikeastaan täysin eilispäivää. Onko se kuitenkin vahvaa tekoa, joku päivitetty malli kenties, vai ihan tuollainen sama mitä käyttivät jo 80-90 -luvulla, oliko se A604?

    Loppukevennyksenä 2011 Avenger jossa ainakin sisustassa on lievää muutosta: http://www.allpar.com/cars/dodge/avenger.html
     
  7. LBZdura

    LBZdura 1st gear

    Oma oli -07 valmistettu ja joku kaveri jälkeenpäin kertoi että maalia/tekniikkaa? olis parannettu siitä eteenpäin. Mutta ihmetytti kyllä 7000km ja 3-4 kk ajoa niin helmoista maalit pois. Hyvin yritti kyllä myyjä vedota että he ei korvaa kun olen ajanut soratietä :eek: mutta lopuksi "lupasi" siten maksaa yhdessä maahantuojan kanssa helmojen maalauksen. Tehdas kuulemma sanoi että maalissa ei ole ongelmaa.

    Ei siinä nyt muita sinänsä isompia ongelmia. Tuon 2 litrasen kanssa tuntui että transisit painaa kiihdytyksessä ohi. Tuo 2,7 luulis ainakin asiaan auttavan.
    Tilat kyllä riittää kahdelle aikuiselle ja vielä parille isommalle lapsellekin, mutta kyllä kontti/kontin luukku oli onnettoman pieni suurempien kamojen änkemiseen. Tosin se vika sedaneissa aina on.

    Nyt perheellisenä ja farmarin tarpeen kasvaessa tuo dodge kokeilu :-? jäi kyllä siten mieleen, että en hommannut Dodge magnumia/300c farkkua vaan perus passatin
     
  8. jaketin

    jaketin Gearhead

    Itsellä on nyt alla vuokra avenger, hyvin tuntuu toimivan. Yksi asia on hieman häirinnyt, että aurikoisella säällä heijastuu tuo kojelauta tuulilasiin, jotenkin häirisevästi.. kivasti tuo kulkee muuten.. kerron lisää, kun tulee kilometrejä enemmän..
     
  9. Cartman2000

    Cartman2000 1st gear

    Surullista kuulla, että aina joku saa käteensä maanantaikappaleen - ja tässä tapauksessa vielä "maanantai-jälleenmyyjänkin".

    Tehotonkin se on, riippuu toki mihin vertaa. 2 litrainen keppivaihteinen kiihtyy 0-100:n 10,7 sekunnissa. Ei se nyt ihan huono arvo ole. Ei pitäisi jäädä toijotoiden jalkoihin aivan joka paikassa. Mutta eihän pieniruokaiseksi ja -päästöiseksi suunniteltu 2 litrainen tietenkään väännä koko alueella samalla tavoin, kuin "vanhanaikaiset" 3 litraiset.
     
  10. Cartman2000

    Cartman2000 1st gear

    Onhan noita, tietoja liikkeellä... Samalla olisi eräs Dodge-myyjä voinut kertoa, että eipä ole saatavilla Dodge Caliberiakaan, eikä Avengeria Chryslerinä, siis Sebringiä. Koko Chrysy/Dodge -tuotelinja on uudistumassa. Ensi vuonna tulee kokonaan uusi Sebring, joka jo vuodettujen tietojen perusteella on hyvin kaunis auto. Avenger jatkaa nykyisellään. Eli Sebring/Avenger kaksosille tulee nyt ero.

    Kun maahantuojalla ihmeteltiin Avengerin myynnin takkuisuutta, päädyttiin suomalaisiin ennakkoluuloihin ja Avengerin muotoiluun. Sehän on muotoiltu ikäänkuin muskeliautoksi. Myyjien havainnon mukaan törmättiin usein tilanteeseen, jossa perheenisä olisi kovasti halunnut Avengerin, mutta "en mä oikein kehtaa". Sitten isukki meni ostamaan 5.000 euroa kalliimman riisikupin... Kun oma Avengerini seisoi pihalla, naapuri tuli kehumaan miten upea auto on. "Siinä se on oikea rahamiehen auto" kommentoitiin huomattavasti Avengeria kalliimman Volvon kuskipukilta. No-joo, eihän tuo Avengerin keula nyt mitenkään kovin vaatimattomalta näytä, onhan siinä muotoilussa sellaista pientä uhoa mukana.

    "Eräs Dodge-myyjä" on oikeassa Avengerin tulevaisuuden suhteen. Autoa oli vaikea myydä maksalaatikkoa ja HK:n nakkeja syöville kilteille, nöyrille, luterilaisille suomalaisille. Voi olla, että maahantuonti loppuu. Mutta syynä eivät ole koneen päästörajat, vaan auton imago ja muotoilu. Uusi Sebring, tai siis tuleva Chrysler 200, edustaa nykyaikaista linjakasta muotoilua. Varmastikin helpompi myytävä, kuin Avenger. Tosin hintahan siinäkin on ratkaisevassa asemassa.

    Caliber on oma tarinansa. Oli auto miten mukava ja hyvä tahansa, niin Caliberin alkuperäisessä asemoinnissa (=Neonin korvaaja) epäonnistuttiin täydellisesti. Se ei koskaan ollut todellinen vaihtoehto Neonille, eikä koskaan päässyt toivottuihin Neonin myyntilukuihin. Niin sitten hinnoittelu ajoi autosta ohi. Vaikea myydä 26.000 euron Caliberia, kun "isompaa mallia" Avenger/Sebringiä kampanjoitiin 21...23.000 eurolla. Jälkiviisaasti voidaan todeta, että 2gen Neonin lopettaminen ilman, että 3gen versiota tuotiin tilalle, oli valtava virhe. Caliber on kiva auto, mutta se ei ole 3gen Neonin korvike.
     
  11. PauliP

    PauliP 1st gear

    Tuo nelivaihteinen Autostick laatikko kyllä oli huomattavasti mukavampi 2,7 V6 Sebringin koneen yhteydessä kuin mitä (kai pitkäiskuisessa?) 2,4 R4 Avengerissa. Ohittaessa tuntui vähän siltä että nyt kyllä moottoria rääkätään vähän turhan kovilla kierroksilla. Mutta kyllä siihen tottui, ei siinä ollut mitään ongelmaa.
    Ja kuten jo tuli esiin, tuon auton erottaa jopa V80 Volvojen joukosta edukseen.

    Ja se kahvikupin lämmitin/colajuoma jäähdytin keskikonsolissa oli erinomainen lisävaruste.
     
  12. jaketin

    jaketin Gearhead

    Itse toivoisin himpun verran potkua lisää. jalka maskissa saa olla, jos meinaa ehtiä...


    Tuo kojelaudan heijastuminen tuulilasiin on ärsyttävää..
     
  13. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Mulla oli jenkeissä vuokrattuna Sebring 2.4 aut mikä siellä oli Dodge. 2 ovinen mitä maahantuoja ei ole tänne tuonut. Oli ihan yes näköinen.
    Tosi laiska! Oli vähän alle 10 tuhatta mailia ajettu ja alusta aivan loppu. Suomessa ajoin vastaavaa ja kas kummaa, kulki ihan eri tavalla ja alustaltaan huomattavasti parempi, ei kuitenkaan mielestäni mikään kova, ei edes pintakova.
    Onko jenkkien omat mallit tehottomampia kuin vientimallit?
    Vai onko vuokraamoiden autot siellä kuristettu tai jotain?
     
  14. Kimmo

    Kimmo Gearhead

    Mulla oli -05 2.4 Sebring ja oli kyllä melko laiska vehje.
    Vaihdoin -05 2.7 Sebringiin ja meno on selvästi parempi, jos ei tykki tämäkään ole. Bensan kulutus on jopa himpun pienempi tällä 2.7:lla - suosittelen.
     
  15. mörkö

    mörkö Gearhead

    Pitäähän Mörönkin kommentoida...
    Meillä on ollut uudesta saakka käyttöautona 2 litranen manuaali Avengeri.
    Hommattiin kesällä 08, ilmeisesti kuitenkin 07 vm.
    Ei ole ollut mitään suurempia, rengaspainevaroitus huomautteli aikansa turhia, ei ole nyt vähään aikaan sanonut mitään.
    Valot eivät joskus sammu ekalla sammutuksella ja kaukosäädin oven avaus temppuilee joskus. Yleensä tapahtuvat kosteella säällä.
    Ajettu säästäen noin 82 000 km ja emme hankkiudu siitä eroon koskaan.
    Sääli vaan, ettei kotomaamme automiehillä riitä rohkeutta moisten hankintaan, ompahan ainakin OIKEA AMERIKKALAINEN AUTO.
    Varmaan tulevaisuudessa tosi harvinaisuus.
     
  16. jaketin

    jaketin Gearhead

    Katselin noita Avengereja nettiautosta ja huomasin, ettei yhdessäkään ole takasiipeä. Onko tuo jokin optio, kuuluuko r/t pakettin??
     
  17. mopar72

    mopar72 Gearhead

    Vaimolle hommattiin käyttis kostaja 2,7 A6. Täysin eri auto kun 2,4 A4 .
    Eihän se mikään raketti ole mutta mukavaa kyytiä se antaa(kostaja).
    2,4 kone vois olla parempi jos siinä kin olisi A6.

    -Esa
     
  18. Cartman2000

    Cartman2000 1st gear

    Joo, saman havainnon tein, kun olin ensin ottanut 2,4 A4:n koeajoon. Kyse ei ole siitä, että toinen "kulkee kovempaa" tai "kiihtyy paremmin". Autojen luonne, käyttäytyminen, reagointi kaasuun, jne on aivan erilaista. 2,7 A6 on ilmeisesti ohjelmoitu aivan erilaiselle ajoprofiilille, kuin 2,4 A4.

    Hyvä, kun tarkensit... :D
     
  19. weperi

    weperi 1st gear

    Dodge Avenger

    Itselläni vuoden 2009 Avenger 2,0 se.Olen ajanut 60000km eikä ainutakaan vikaa ja ei ainuttakaan vikaa. Erittäin lämmin talvella, kulutus kohtullinen :D Ja näyttävän näköinen! Erittäin hyvä ostos.
     
  20. tuntematon

    tuntematon 1st gear

    perusjenkki. siis amerikan markkinoille suunniteltu ja valmistettu auto. Tehtaat saattaa olla mehikossa tai kanadassa mutta niin ne oli 60-luvullakin.

    Hyvää; korin muotoilu. tosin vaikea nähdä takaviistoon paksujen takatolppien takia. Huonoa muovinen sisustus, vaikkakin muodoiltaan ihan jees... paitsi että oikean jalan lyö vähän väliä terävään keskikonsolin reunaan.
    suomessa harvemmin haittaa että autossa on korkea maavara, mutta madalluksella saisi tyylikkäämmäksi. kompromissi siltä osin. Ei ole mitään hajonnut, paitsi jälkiasennusrenkaiden rengaspaineanturi. ohjelmoitu pois muistuttamasta.

    taloudellinen ja riittävän ripeä. pysynee käyttöautona melko pitkään kun samaan hintaan ei vastaavaa löydä. kannattaa ostaa uusin mahdollinen niin lastentaudit on karsittu pois.

    spoileri muuten kuuluu vakiona vain sporttiseen veekuutos-malliin.
     

Kerro tästä muillekin!