Dodge Caliber Ajovalopolttimon vaihto

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja HadeRodder, 14.9.2010.

  1. JoniOllas

    JoniOllas 1st gear

    95tkm takana ja pelkät määräaikaishuollot tarvinnut tehdä... Mitähän tähän muuta voi sanoa kun toiset tykkää isästä ja toiset tyttärestä... :D
    Mä ajelen mun Avengerilla ja ajele sä sun Aspenilla ja ollaan molemmat tyytyväisiä itteemme.
     
  2. Batmobile

    Batmobile Double Gearhead

    Kyllä noita 80-luvun euro- ja japsiromuja aina välillä tympäsee ruuvata kun ne leviää, mutta on ne hintaluokaltaan semmosia käyttiksiä, että vaikka kone laukeais, nii ei juuri hetkauta,senkun polkee suohon ja ostaa toisen samanlaisen. Luultavasti samanlainen romu maksaa uuteen autoon tuon polttimoiden vaihdon hinnan :wink:
    Toki jos vara olisi, en edes sylykäsis noihinkaan päin, vaan ajelis noilla jenkkivermeillä kesät talvet, vaan ei näillä palakoilla.
     
  3. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Näin on, ja näin tehdään. :rotfl:
     
  4. jakezzz

    jakezzz 1st gear

    Jees poks.

    Minä vissiin olen sitten se suomen tyhmin ihminen kun ajelen vanhalla vanilla kesät talvet (n. 45tkm/vuosi).
    Halvemmaks tuolla ajaminen on kokonaiskustannuksiltaan tullut kuin aikaisemmin ajossani (nykyään vaimolla ajossa oleva) 2002 avensis.
    Ropattavaa molemmissa autoissa riittää mutta jenkkipaskoihin saa kontillisen tavaraa nykyeuro/japsin pikkunippelin hinnalla...
     
  5. HadeRodder

    HadeRodder 1st gear

    Re:

     
  6. HadeRodder

    HadeRodder 1st gear

    Nyt on taas vaihdettu polttimet ja parkit. Tälläkertaa yritin tosissani vaihtaa yläkautta, eli konehuoneesta käsin.. Sieltä ei todellakaan pääse käsiksi polttimiin, niin että mm. lamppujen pölysuoja kumit saisi vielä paikoilleen takaisin tai edes poltinta vaihdettua ainakaan oikealle puolen, mitään rikkomatta. Jäähdyttimen paisuntasäiliön saa helposti pois tieltä ,niinkuin ohjaustehostimen säiliönkin, mutta lasinpesunesteen säiliö ei vaan suostu tulemaan pois pikaltaan, mitään rikkomatta, joten yläkautta vaihto on kyllä mahdoton tehtävä. Myös ilmastoinnin putket ovat juuri siinäkohtaa edessä. Eli puskuri irti , niinkuin edellä vuosia sitten jo olen tehnytkin. Vasemmanpuoleista en sitten edes yrittänyt konehuoneenkautta, koska puskurin irroitettuani sen samalla vaihdoin, niinkuin myös parkit. Parkit ja vilkut pystyy vaihtamaan ilman koko puskurin irroitusta, mutta sisälokasuoja pitää tosiaan irroittaa alakiinnikkeistä (muovi nastat) ja lokasuojan pystyseinämästä ( jousi iskari torni) ja ruuvata 2 kpl lokasuojan reunakiinnitys ruuvia pois. Mulla oli etupyörä pois paikaltaan, mikä tuo tarvittavan lisätilan sisälokasuojan kääntämiselle pois edestä, että pääsee käsiksi parkki ja vilkku polttimoiden kantoihin.

    Onnea kaikille itse polttimia vaihtaville. Ei se nyt ylitsepääsemätöntä ole, vaikkei kyllä tosin mikään yhtähelppo juttu ookkaan kuin esim. Vanhempien Vanien tai Capricen tai Cadillacin jne. Vaihtotyö on .
     
  7. manha

    manha Gearhead

    Lainataanpa vanhaa postausta.

    Onko polttimon vaihdon jälkeiseen kuittaukseen muuta kikkaa,kuin hommata asianomainen testeri tai viedä se maksullisen piuhan päähän..?
     
  8. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Tietääkseni ei ole...
     

Kerro tästä muillekin!