Dodge Caliber SRT4 latausvalo palaa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Gapo90, 20.11.2024.

  1. Gapo90

    Gapo90 1st gear

    Latausvalo palaa kokoajan.

    Vikakoodit luettu ja korkeasta latausjännitteestä herjaa.

    Lataa 14.5-14.8. Akku kunnossa.

    Autoon asennettiin H4 LED ajovalot jotka vilkkuivat (pitkät toimi normaalisti), tämä viittaisi juuri ylijännitteeseen. Sisällä olevat LED myös valot välillä vilkahtelee.

    Onko täällä kokemuksia mistä lähteä vikaa hakemaan.. Johto? Vai jopa laturi...
     
  2. dbltrbl

    dbltrbl Gearhead

    Koittaisin alkuun vaihtaa vakiolamput takaisin.
     
  3. Gapo90

    Gapo90 1st gear

    Ne on vaihdettu takaisin heti. Ei se tässä ongelmana, vaan tämä yksi esimerkki vain.

    Joskin juuri eilen iltasella käräytti toisen halogenin, saman teki parisen viikkoa sitten. Samainen hanttarin ajovalo.
     
  4. johu

    johu Gearhead

    Et maininnut vuosimallia mutta joka tapauksessa se on sellainen missä lataussäädin integroitu PCM:n sisään. Se hajoaa ja lopettaa lataamisen - tai alkaa yliladata. Korjaus on uusi PCM tai perinteisen ulkoisen lataussäätimen virittely tietokoneaivojen ohjaaman tilalle.

    Tee-se-itse-mies askartelee toki itse, mutta jos tuo paljastuu syyksi niin ainakin tietoa mitä ja miksi tuolta voi kurkkia.

    https://alternatorparts.com/external-voltage-regulator-high-output-alternator-kit.html
     
  5. dbltrbl

    dbltrbl Gearhead

    Tuossahan on se TIPM totally integrated power module vai mikä se lienee akun vieressä, sekin katkoo jännitteitä lampuilta jos piiri on poikki tai ylikuormassa.
    Löytyykö keneltäkään vehkeitä jolla pystyy softaamaan tuota gpec ohjainta? Käsittääkseni silloin pystyisi hyödyntämään minkä tahansa caliberin tai jeepin ecun tuohon. (Omaan jeep compassiin laitoin dodge caliberin ecun ja parametroin hp tunersilla mutta perussofta ei ole silti oikea).
     
  6. Gapo90

    Gapo90 1st gear

    Vuosimalli on siis 2008.

    Ei ihan hirveästi toki ylilataa, kun selkeästi alle 15 mennään.

    Vaikka muuten paljon pystyy tekemään, mutta nää sähköongelmat......
     
  7. Gapo90

    Gapo90 1st gear

    Päivitys:

    Vikakoodit:

    P063A Generator voltage sense circuit

    B1638 Right hi beam control circuit high

    Topdon kiinni ja ajelua, lataus 14.7-15.1.
     
  8. dbltrbl

    dbltrbl Gearhead

    Nuo piirit kantsii mitata, mulla on alfa OBD jolla voi sytytellä yksittäisiä lamppuja ja testata toimintoja.

    Liittyyköhän tuo flässipäivitys SRT4 malliin?
    THE StarSCAN® FLASH FILES FOR THIS BULLETIN MUST BE RETRIEVED FROM
    THE INTERNET.
    UPDATE CD 6.05 WAS THE LAST CD TO CONTAIN FLASH FILES FOR StarSCAN.
    StarSCAN® SOFTWARE LEVEL MUST BE AT RELEASE 7.02 SP1 OR HIGHER FOR
    THIS BULLETIN.
    SUBJECT:
    Flash: MIL Illumination/Generator Lamp Illumination/Oil Pressure Lamp
    Illumination/Driveability Improvements
    OVERVIEW:
    This bulletin involves selectively erasing and reprogramming the Powertrain Control
    Module (PCM) and the Transmission Control Module (TCM) with new software and
    performing a memory reset to clear the adaptive memory of the PCM.
    CAUTION: VEHICLES (PM/MK) EQUIPPED WITH A CVT TRANSMISSION MUST HAVE
    THE TRANSMISSION CONTROL MODULE (TCM) CHECKED FOR THE
    LATEST SOFTWARE LEVEL WHENEVER THE PCM SOFTWARE IS
    UPGRADED. IF NEWER TCM SOFTWARE IS AVAILABLE, IT MUST BE
    INSTALLED.
    MODELS:
    2007 (JS) Sebring
    2007 (PM) Caliber
    2007 (MK49) Compass
    NOTE: This bulletin applies to PM/MK models equipped with a 1.8L, 2.0L or 2.4L
    gasoline engine (Sales Code EBA, ECN or ED3) built before October 24, 2006
    (MDH 1024XX).
    NOTE: This bulletin applies to JS models equipped with a 2.4L (Sales Code ED3)
    with the condition of momentary (1 to 2 second) oil indicator lamp
    illumination or flicker at idle and was originally addressed with RRT 06-048
    Dated October 17, 2006.
    NUMBER: 18-033-06
    GROUP: Vehicle Performance
    SYMPTOM/CONDITION:
    Some customers may experience MIL illumination, Intermittent Generator Lamp
    Illumination, Momentary (1 to 2 second) Oil indicator lamp illumination/flicker at idle or
    momentary delay returning to idle after clutch actuation.
    NOTE: Momentary oil lamp illumination at idle is due to oil pressure switch venting.
    This will NOT cause engine damage. This condition is most noticeable when
    the oil is hot, engine RPM is returned to idle and engine load from the power
    steering system is quickly applied.
    The technician may find one or more of the following DTC's or Symptoms:
    · P0139 - O2 Sensor 1/2 Slow Response.
    · P0700 - Transmission Control System (MIL REQUEST). This DTC is logged in PCM
    and when TCM is checked, DTC's are not present.
    · P063A - Generator Voltage Sense Circuit (Intermittent Generator Lamp Illumination).
    · Momentary (1 to 2 second) Oil Indicator Lamp Illumination or Flicker at Idle
    · Momentary Delay Returning to Idle when clutch is actuated (Vehicles Equipped with
    2.4L Engine and Manual Transmission (Sales Code ED3 and DD7).
    DATE: November 2, 2006
     

Kerro tästä muillekin!