Dodge Caravan 3.0 V6 automaatti ääntelee -88 (chrysler voyag

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Jaakko, 23.10.2002.

  1. Jaakko

    Jaakko 1st gear

    Ongelmana rutina pakittaessa sekä kolahtelu vaihdetta valittaessa.
    Taitaa olla laatikko finaalissa, onko kokemusta korjauksesta eli missä hintaluokassa kyseinen homma pyörii sekä missä pääkaupunki seudulla voisi korjauttaa ?
     
  2. Simo

    Simo 1st gear

    Onko autossa A604 eli nelivaihteinen, elektronisesti ohjattu vaihteisto?
    Jos, niin merkkiliike pystyy tekemään jotain diagnooseja laatikon vioista. Kokemuksesta kuitenkin tiedän, ettei ne aina ole niin valaisevia.
    Omasta LeBaron V6 convertiblestäni hävisi aikanaan ensin nelonen ja sitten laatikko alkoi mennä ns. limb modeen, joka tarkoittaa, että kakkonen menee väkisin päälle ja sillä on tarkoitus päästä lähimmälle merkkikorjaamolle.
    Testautin laatikon ja sain tulokseksi "sisäinen nopeusvirhe" ?! Diagnoosi väitti mm, että pakat ovat kunnossa. Samoin solenoidiventtiilit.
    Venttilipaketin hinta olisi ollut silloin jotain 3500 mk luokkaa.
    Aro-yhtymä pyysi n. 13000mk + työ korjatusta vaihtolaatikosta vuonna 96. Vaihtoon kuului pakollisena aina myös ohjelma laatikolle eli näissä vanhemmissa = uusi ohjain yksikkö.

    No ajattelin, että ko. diagnoosi oli minun kannaltani "paras" vaihtoehdoista, koska olen ennenkin korjannut vanhempia laatikoita.
    Yllättävää oli havaita, että "kaikki" korjaamot ym. "asiantuntijat" totesivat ettiei ko. laatikolle pysty kukaan tekemään mitään! No ei muuta kuin laatikko osiksi ja sieltähän se vikakin löytyi. Yhden kytkinpakan lukitusrengas oli katkennut ja sorvannut kytkinlevyt romuiksi. Koska tämä lukitusrenkaanpätkä oli siellä levyjen välissä niin se harhautti diagnostiikkaa luulemaan että pakka olisi ollut ok!
    Nätkinin Pekan kautta sain tarvitsemani osat ja ko. kohtaa olikin jo uusissa osissa päivitetty vahvemmaksi.
    Nätkin korjaa kyllä näitä laatikoita, jotka ovat olleet Chryslerille melkoinen riesa.
    Eli remontti n. 50t mailinvälein.
    Oma remonttini onnistui hyvin ja sillä lienee nyt ajettu suunnilleen samanverran kuin uutenaan kesti.
    Kustannuksiksi tuli n. 3000mk
     
  3. Simo

    Simo 1st gear

    Niin tuo nelivaihteinen tuli markkinoille vasta 1989 eli autossasi lienee se "helpompi" kolmevaihteinen?
    Harvoin vain noita automaatin oireita pystyy laatikkoa purkamatta korjailemaan..
     
  4. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Kuulostaa siltä että lootan perän laakerointi on pettänyt. Joko rattaista jotka siirtävät voiman lootasta pinionille ja/tai perän poskilaakerit ovat kulahtaneet. Ei saa kuntoon "ulko"kautta.
     
  5. Jaakko

    Jaakko 1st gear

    Juu eilen vietiin auto Motortymeen huoltoon ja tänään tuli soitto että vaihteisto on korjattu...
    vika = yksi vaihteiston kiinnityspulteista katkennut, laatikko päässyt löystymään paikoiltaan.. ei mikään ihme että piti ääntä, olivat kiristäneet ja nyt toimii taas normaalisti :grin: että tällänen vika tälläkertaa.

    Asiallista palvelua kaikinpuolin, suosittelen.

    Kiitoksia kaikille vastanneille vaivan-näöstä.
     

Kerro tästä muillekin!