Dodge Charger -68

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja JuhoS, 16.1.2015.

  1. JuhoS

    JuhoS 1st gear

    Moro

    Kerrotaan näin aluksi että ne ole mikään tarinan kertoja joten teksti on varmasti sekavaa mutta toivotaan että joku ymmärtää paikataan sitten kuvilla pahimmat virheet.

    Joten 2013 alkoi kauhea jenkki kuume ja camaroitten sun muitten jälkeen päädyin Chargeriin ja nimenomaan tuohon -68 malliin.
    Niitä sitten etsittiin nettiautosta, ebaysta ja otettiin yhteyttä firmoihin jotka tuoo autoja jenkeistä.
    Od laitoin ilmoitusta ja sitähän kautta tämä kyseinen Chargeri löytyi Valkeakoskelta.
    Eikun ottamaan yhteyttä myyjään ja sopimaan koska pääsee katsomaan.

    Selvisi että tekniikka on rakennettu joskus jenkeissä eli tuo 383 on stroukattu 434 ja laitettu edelbrock rpm alu kannet ja imari, holleyn kaasari ja thorleyn pakosarjaa sun muuta.
    Chargerissahan ei ole tuota tavallista 727 vaan A833 manuaali aski joka teki minuun vaikutuksen.
    Ja niin viikko tapaamisen jälkeen soitin uudestaan ja tehtiin kaupat eli 2014 helmikuussa.

    [​IMG]


    Pikku haaverikin kävi ja nappas flekti kiinni syyläriin kuminpolton yhteydessä.

    [​IMG]

    Eikun uutta syyläriä tilaamaan ja sorvaamaan tuosta flektin välipalikasta pari senttiä pois jotta ei olisi niin lähellä uutta syyläriä.


    Lämmityskennokin tuli uusittua samalla sitten vaihdoin uudet tiivisteet ja paikkailin lämmitysboxia ku oli halkeillut ja uudet maalit päälle.

    [​IMG]


    Parit fiilistelyt kuvat tähän väliin :p

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Sitten itse projektiin jota olen nyt alotellut.

    Tarkotuksena olisi:

    -Purkaa kone ja katsoa mitä se amerikan poika on sinne laittanut ja samalla vaihtaa tiivisteet ja huoltaa muuten kone.
    -Maalata koko auto ja laittaa vinyylikatto.
    -Laittaa uudet tiivisteet ja sen sellaista pientä näpräämistä.

    Laitan kuvia ja tarinaa sitten lisää kun tulee tehtyä en nyt jaksa kaikkea kertoa mitä aijjon tehdä.

    Kone on tullut nostettua pois ja keulaa olen purkanut. Tästä se projekti sitten lähtee käyntiin.

    [​IMG]

    [​IMG]


    [​IMG]


    [​IMG]

    Seuraavaksi rupeen konetta purkamaan ja konehuone pitäsi siistiä ja maalata.

    Rohkeasti vaan sitten antamaan neuvvoja ja kertomaan mielipiteitä.
     
  2. hlappis

    hlappis Gearhead

    siistihän tuo on jo tuolleinkin.
    aika ruosteettomalta vaikuttas ainakin kuvissa?
    onko peränä perus 83/4?
    mikä välitys?
    onko alusta vakio?meinasitko jättää vakioksi?
    ainakin hienot traction barsit näyttäs takapäässä olevan.
    sisustasta kuvia?
     
  3. faffeli

    faffeli Gearhead

    hyvä meininki sulla.....näitä katselee mielellään...:)
     
  4. peltsi

    peltsi Gearhead

    Hieno on sharkeri, ei muuta ko kuvaa ja juttua tänne ku projekti etenee...
     
  5. Herje

    Herje Double Gearhead

    Vanteet on kyllä hienot 8)
    Isolohko stroker manuaalilla kuulostaa aika kivalle :rotfl:
     
  6. rötkö

    rötkö Gearhead

    Hieno auto ja mielenkiinnolla odottelen lisää projekti kertomusta. Tällästä tarinaa olen kaivannutkin od:lle
     
  7. JuhoS

    JuhoS 1st gear

    Juu on ruosteeton tai sanotaan et ei ainakaan vielä ole mitään tullut. katsotaan kun rupeen maaleja pois ottamaan.

    Perä on 8 3/4 sure cripillä.
    Alusta on vakio. Katsotaan miten projekti etenee tuleeko jotain päivitystä nyt tänä talvena.

    Sisustasta voin laittaa kuvia vaikka illemmalla. Siisti se on kun se on jenkeissä joskus verhoiltu uusiksi :D
     
  8. rahikainen2

    rahikainen2 2nd gear

    Voi kun pääsis joskus kiinni tuon aihion tasoseen autoon :rotfl: Ei tulis ekana mieli ruveta purkamaan. Mutta hienoa, että joillain on rima korkeammalla!

    On kyllä hieno projekti.
     
  9. JuhoS

    JuhoS 1st gear

    Herje siellä kehuikin jo vanteita mutta tuli haettua tänään Vannepajalta nuo moparin vanteet joita levitettiin 3 tuumaa.

    [​IMG]

    [​IMG]


    Sisustasta pari huonoa kuvaa. Enkä rupenu sit ottaa uusia kuvia kun se on purettu jotta saan lattiasta hiottua pintaruosteet pois ja epoxit päälle.
    Penkit, kattoverhoilu ja ovipahvit ovat hyvät. Kojelautaa pitää siistiä ja tuota keskikonsolia korjailinkin ku se oli halki.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Hienot teippi ja pahvi viritykset 8)

    [​IMG]

    [​IMG]


    Kytkinkin rupesi luistamaan tuossa loppu kesästä ja kyllähän se syykin sitten tänään selvisi.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Pitänee tuo taka stefa vaihtaa oli nimittäin öljyä sen verran tuolla kytkinkopan sisällä.

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  10. JuhoS

    JuhoS 1st gear

    Eihän sitä nyt kumminkaan ihan heti ruvettu purkamaan :D
    Kumminkin oli kone nostettava pois ku pitää kytkin vaihtaa ja tiivisteet vaihtaa koneesta. Miksei sitten anna sen mopon hiukan karata käsistä ja rupee laittamaan oikein urakalla
     
  11. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Ai tsaattana, meikäläisen unelma-auto #1.

    Vihdoin joku pisti tänne topikin pystyyn '68 sarkkerista. 8)

    Toi kytkin näyttää aika pitkälti samankuntoiselta ku duunikaverin vanha '99 gti golfissa, ku muutama vuosi sitten jumpattiin siihen uus.
     
  12. JuhoS

    JuhoS 1st gear

    Kiitos.

    Juu se rupesi tosa loppu kesästä luistaa ku löi lapun lattiaan mutta ei se menoa haitannut ku rauhassa ajeli säästö liekillä :D
    Ainakin säästy takarenkaat ku yhden parin jo ostin ku alku huumassa innostusin leikkimään tosin tuskin se huuma koskaan katoaa.
    Sama vika taitaa olla kaikilla alan harrastajilla 8)
     
  13. JuhoS

    JuhoS 1st gear

    Tänään sain rakennettua tuon moottoritelineen loppuun mitä eilen jo alottelin.
    Eipä siinä tarvittu ku hiukan rautaa, kierretankoa ja mielikuvitusta.

    [​IMG]


    [​IMG]

    Voipi olla että tämä on tällänen turha postaus mutta jos siitä vaikka joku saa ideoita omaan moottoritelineeseen.
    Ja saa sitten itelle ainaki jotain ylös et on jotain tehnyt :rotfl:
     
  14. 2dht

    2dht 3rd gear

    Hyvä Juho, Tsemppiä. Kyllä tossa pientä näpräämistä riittää... :p
     
  15. JuhoS

    JuhoS 1st gear

    Tänään tuli purettua Chargerista kaari-,ikkuna-, ovilistat.

    [​IMG]


    Hiukan hiosin tuosta kyljestä maalia pois ku oli lohkeillut ja sieltä sit löytyki 3-4mm kittiä/ruiskukittiä ja sitten amerikan joe hakannu reikiä jotta noin suuri kitti määrä pysyy kiinni.
    Kyllähän toi nyt oli arvattavissa ku ei kitti ole tiivistä ja se on päässy tuolta toiselta puolelta "hengittämään".

    [​IMG]

    Eiku huomenna takapäästä kaikki kilkkeet irti ja sitten jos keskiviikkona rupeis hiomaan maaleja pois saas nähdä mitä kaikkee sielt paljastuu :rotfl:

    Ostin pari purkkia Nitromorssia mut sitä tarvitaan nii iso kerros et kaikki lähtis pois. Eiköste se hankalissa paikoissa sitten mene ku laikalla ei pääse.

    Noilla 3M Scotch-brite kiillotuslaikoilla lähtee maalit hyvin pois ja eivät kulukkaan niin nopeesti kuin neekerintukkalaikat :D

    [​IMG]
     
  16. challenger-70

    challenger-70 Gearhead

    Mukava kai sitä on harrastaa kun kohteena on parasta malli ja vuosimalli.Saispa itselle samanlaisen mustana,punaisella takaraidalla (ei vinyylikattoa).

    10/10p
     
  17. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Juu, kyl nakin laulattaminen on kivaa. Tosin mun ropposen tehoilla ei tartte edes yrittää. :rotfl:

    Mulle muuten väännettiin talvinakit samanlaisille 14" viispuolavanteille. Toki pikkujaolla. Aika veikeen näköiset ku takavanteet on 8" leveät ja renkaat 185... :oops:
     
  18. JuhoS

    JuhoS 1st gear


    Itellä on edessä 8" ja 225 ja sitten takana on 10" ja niissä on tällä hetkellä 275. Sillon kun ostin Chargerin ni takana oli 305 mut ne otti aina joka töyssyssä kaariin kiinni ni poltin ne sit sileeks ja vaihdoin kapeemmat.

    Noi peltivanteet mitkä tulee alle ni on kans saman kokoset ku vanhat.
    Pitää vaa löytää viel niihi sopivat koirankupit :D
     
  19. wedge44068

    wedge44068 2nd gear

    Juu hieno projekti 8)

    Itse koin samoja fiiliksiä yli kakskyt vuotta sitten :) ja taas pukkaa uutta -68 mopar projektia tontille.Tässähän vaan innostuu lisää :D

    Mahtavaa jos joku vielä viitsii laittaa tämmösen esille!

    Tsemppiä kovasti,virtaa näyttää olevan kinttaissa.Todella mukavaa luettavaa tällänen.

    Anna palaa vaan :rotfl:
     
  20. JuhoS

    JuhoS 1st gear

    Iltaa

    Tuossa edellispäivänä sain loputkin listat, valot, merkit ja sun muut irti.
    Eilinen menikin sitten siivotessa tallia ja valmisteltua hiukan tuota hiomista varten.

    Tänään sitten auto pihalle ja isän kanssa laitettiin rälläkät laulamaan ja 2 tuntia sitä tossa ulkona sitten hiottiin.
    Mielestäni aika hyvin saatiin maalia pois ja kummallakaan ei laika kulunu loppuun, joten pirun kestäviä nuo laikat on. Eipä tarvii enää neekerintukkalaikkoihin koskea.

    Vanha pakoauto joku menny haulikol läsäyttää kylkeen :rotfl:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     

Kerro tästä muillekin!