Dodge Charger -68

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja JuhoS, 16.1.2015.

  1. faffeli

    faffeli Gearhead

    tätä projektia seuraa kyllä mielellään....:)
     
  2. jariha

    jariha Double Gearhead

    tätä ku kattelee ni tietää mikä ittee oottaa :-? toi takapäähän on siis ehjä vrt. meijän eukon auto :rotfl: osa noista näyttää ihan samalta noi korjaukset :rotfl:
     
  3. JuhoS

    JuhoS 1st gear

    Rupesin eilen hiomaan lattioista maaleja pois ja ehjä lattia sieltä paljastu.
    Ajattelin että löytyis paljonki reikiä, koska maton olla oli ne alkuperäset kumimatot varmaanki äänieristys mielessä laitettu tehtaalla??

    Eipä siitä sen enempää laitetaan pari kuvatusta :rotfl:

    Lähtötilanne

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Lopputulos

    [​IMG]

    Hiukan tuo kulmakin noussut tuolta.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Kyllä pari reikää nyt aina pitää olla :D

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  4. EVO X

    EVO X Gearhead

    Vauhti on hyvä! Seurataan mielenkiinnolla.
     
  5. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Ai että nuo lattian kuvat näyttää hyvältä.. :lol: Miksi?

    Nuo pienet ruostekraaterit, kun eivät ole läpitte asti. Capricen lattiaa viime kesänä puhtaaks koitin harjata ja sen peltihän on niin pirun ohutta, että jos maalin alla oli kupru, niin satavarmaan oli sitten reikä pellissä kun ruosteet rapsi pois. :wc: Se lattia on kun paperia paksuudeltaan.
    -88 Caprice siis kyseessä. Parikytä vuotta eco-ajattelua on tehny tehtävänsä.. :eek: :odroll:
    Sama kohta -78 Capricessa on vielä tuplasti vahvempaa peltiä..
     
  6. Mac

    Mac Gearhead

    Hyvä että päätyi tekijämiehelle.
    Ei kyllä olisi uskonut että noissa päälipelleissä noin paljon kittiä olisi.
     
  7. JuhoS

    JuhoS 1st gear

    Noni nyt on Chargeri siirretty ylätalliin ja alkaa pohjien teko.
    Kesti hiukan tuo siirtäminen ku piti yks avk auto saada eka kasaan ja pois tallista.

    [​IMG]

    [​IMG]


    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Eipä tarvii miettii mitä iltasin ja viikonloppusin tekee :D
     
  8. JuhoS

    JuhoS 1st gear

    Noniin tuli sitten alotettua isän kanssa korityöt Chargeriin.
    Siite se sitten lähtee kyllä se vielä kesäksi valmistuu

    Kuvat varmaanki kertoo taas enemmän kuin sanat :D

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  9. faffeli

    faffeli Gearhead

    asiallista meininkiä....
     
  10. C-barge

    C-barge Gearhead

    Tosta kattoasiasta vielä..., tehtaalla ei todellakaan panostettu noihin vinyylikattosten pohjatöihin, eli veikkaisin et ei oo kattoa kuitenkaan vaihdettu. Vaikka paikattu onkin. Mut siis käytännössä vinyylikaton alle vedettiin vaan kitit saumakohtiin, ei edes erityisesti hiottu niitä, eikä mitään pintamaaliakaan sinne alle tuhlattu.
     
  11. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Aivan samannäköistä oli jälki -75 Valiantin vinyylin alla. Mutta mikäs siinä, saumat on upotettu ja muutama sipaisu kittilastalla niihin riittää. Vinyyli peittää loput.
    Noita mikkisaumoja sinne sitten sai muhineisiin paikkoihin vedellä sinnetänne..
    Ja tämähän tapahtui yli 20 vuotta sitten.
     
  12. palontie

    palontie Double Gearhead

    Tutun callen katosta löytyy samanlaista jälkeä.
     
  13. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Hyvä että joku tekee asiat perusteellisesti.

    Mikä on suunnitelma?

    Entisöinti orkkisväreillä ja varusteilla olisi se "järkevin"

    Mutta koska tuo on manuaalivaihteinen -68, niin siitä saisi hienon mustan Bullitt -R/T -kloonin.
     
  14. JuhoS

    JuhoS 1st gear

    Siihen tulokseen itsekkin tulin että ei kattoa ole vaihdettu vaan saumat on tehtaan jäljiltä tuon näköiset.
     
  15. wedge44068

    wedge44068 2nd gear

    Hemi tohon pitäs olla ton manuaalin kaveriksi :p
     
  16. JuhoS

    JuhoS 1st gear

    Suunnitelmana on käydä auto läpi ja maalata se uusiksi ei tosin orkkis värillä ja vinyylikattoa olen suunnitellut.
    Sitten kone pitäisi purkaa ja käydä läpi.
    Nämä siis kesään mennessä.

    Sitten joskus tulevaisuudessa rupeen päivittämään alustaa ja 440 kone pitäisi vielä rakentaa.


    Nii järkevintähän olisi varmasti entisöidä auto ja cruisailla vain sunnuntaisin, mutta sitä en kyllä ole tekemässä :rotfl:
    Bullitti kloonikin olisi varmasti ihan jees mutta autosta ei ole tulossa mustaa
     
  17. JuhoS

    JuhoS 1st gear

    No Hemihän se kaikista parasta olisi mutta eipä taida rahat ihan riittää siihen joten taidan tyytyä siihen 440 rakenteluun sitten joskus.
     
  18. wedge44068

    wedge44068 2nd gear

    Niimpä,kalliin olosia voimanlähteitä ovat,eikähän sitä tehon toivossa nykyään edes laiteta,kiilakantisesta saa kyllä puristettua ihan tarpeeksi mutta jotain nostalgiaahan se Hemi sisältää :)

    Itelläki alkamassa projekti mihin Hemmo ois sopiva ku nenä naamaan mutta näillä näkymin pitänee tyytyä siihen suurempaan kuutiotilavuuteen :poff:
     
  19. JuhoS

    JuhoS 1st gear

    Pikku Lauantain kunniaksi tuli hiukan tinailtua :D

    Teräsharjalaikalla saumat puhtaaksi, juotospasta kylkeen sitten lämmitetään ja pyyhitään kuonat pois. Sen jälkeen sitten tinaa perään.

    Saas nähdä lentääkö mun tinat samantien irti ku koneen käynnistää :rotfl:

    Kaikki OD kovimmat tinaajat vois antaa hiukan jotain vinkkejä.
    Pitääkö lasta olla jostain tietystä puusta veistetty tai kastettu johonki ihme taikaliemeen?? :p

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Hanttarin puolelta tuli hitsattua tuo alakulma. Siihen sitten huomenna tinat.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Pari reikääkin pitäis viel hitsata umpeen hanttarin puolelta.

    [​IMG]
     
  20. wedge44068

    wedge44068 2nd gear

    En nyt oo varmaan se maailman paras "tinaaja" mut kokemus osottanu että pohjustusaine PITÄÄ saaha kunnolla tarttuun,muuten ei homma toimi!

    Hiekkapuhallettu pinta suorastaan hylkii pastaa mut niinku sulla eli oot vetäny laikalla tai vielä parempi teräsharjasudilla niin alkaa tarttuun..

    Se ite tinaaminen onki sitte taidetta,jokainen omalla tyylillään.En tiiä minkälaista koritinaa on nykyään tarjolla...kun kaikki tinat ja tervat alkaa oleen kiellettyjä aineita. :(
     

Kerro tästä muillekin!