Dodge Coronet -68 "Mullet Shaker"

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja JuTi-racing, 4.3.2013.

  1. JuTi-racing

    JuTi-racing Gearhead

    Turrautetaanpa tämmöinen projekti kansan kateltavaksi.

    [​IMG]

    Ko. härveli tuli tilattua CA:sta loppukesästä 2011 ja saapui suomeen joulukuussa 2011. Hämeenlinnasta katiska raahattiin kotitalliin Utajärvelle ja reissu tuli tehtyä yksillä silmillä työpäivän päälle ja matkaa tuli yhteensä sen 1200km.

    [​IMG]

    Autosta on tarkoitus värkä sellainen 70-80-luvun henkeä uhkuva Rear up - Street machine. Toki mitenkään tarkaa aikakauden kopioda ei ole tarkoitus tehä, vaan vähän sinnepäin.

    Tekniikaksi ei tule aluksi mitään ihmeellistä. Ihan perus pikkulohko tekniikkaa, pitkällä perällä ja rumpujarruilla jne. Siis sellainen cruisinki-kampe jolla voip päästellä vähän pitempiäkin reissuja. Kaikki paikat tulee toki käytyä läpi.

    Kaikki mitä tohon on tullut tehtyä, on ite pikkukätösin väännetty ja eihän toi priimaa pukkaa vaikka kuinka yrittää. No kelepaa allekirjoittaneelle. Peltiä piti turata jonkun verran, mutta ei mitenkään mahoton savotta ollut.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Meinas tulla aluksi musta, mutta viimehetkillä turasin sitten tämmöisen maalin pintaan.

    [​IMG]

    Laiska olen vähän kuvailemaan tuota projektia, mutta alla vielä muutamat kuvat missä mennään.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Tämmöisestä osoitteesta voip käydä kattelemassa lissää kuvia jos nappaa.

    https://picasaweb.google.com/1114527135 ... 4402dHt68#

    Nyt on työn alla simpukan remointointi ja sen saanen paikolleen tulevana viikonloppuna. Sitten pitän alkaa laitella koelauta takas laseja jne. jne. yms. kasailuja.

    Nakellaan kuvilla sitten kun on taas raportoitavaa.

    -Timo
     
  2. aric-z

    aric-z Gearhead

    oot rakentanut hienon mopsin, respect.
    tuon kanssa kelpaa odottaa kesäkelejä.
     
  3. peltsi

    peltsi Gearhead

    Upee korimalli ja varmasti hieno on lopputuloskin.
     
  4. sokkalanmäki

    sokkalanmäki 1st gear

    Todella hienoa katsella pitkän linjan projektia jossa laite käydään perusteellisesti ja huolella läpi, todella upeaa jälkeä. Ja moparithan ovat autoja, muut vain kulkineita 8) 8) 8) ja tästä kommentista tulee :poff: :D
     
  5. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Komeeta perskeles. :D Ja toi Hemi-oranssi(?) on ehdottomasti 100x parempi vaihtoehto ku musta. 8) Ei mustassakaan sinänsä mitään vikaa, mut on mun silmään jotenki nykyään äärettömän tylsä väri.
     
  6. JuTi-racing

    JuTi-racing Gearhead

    Kiitosta vaan kannustavista viesteistä. Väri ei ole Hemi-oranssi eikä itseasiassa mikään "oikea" mopar väri. Lähempänä moparin Vitamin-C / Go Mango-väriä, mutta on Scania-vabis:n värikastasta.

    Tekniikka on muuten numerot mätsäävää, paitsi kone on näin aluksi toinen 318 joka mulla on lojunut nyt vuosia joutilaana. 230hp tosta koneesta jarrutettiin rengastehoa pyörevirtadynossa ilman korjauskertoimia (oli dynon softa vähän hukassa sillä kertaa), eli mitään vauhdin hurmaa ei ole luvassa näin aluksi.

    Tarkoitus olisi kunnostaa toi orgis kone 4" kammella jossain vaiheessa, mutta sen kans ei ole kiire. Ois tuo Dusterikin maalia vailla ja se on vuorossa jahka saan coronetin kilpiin.
     
  7. hevimies

    hevimies Gearhead

    nätti on projekti herranjestas.
     
  8. Herje

    Herje Double Gearhead

    Täytyy kyllä nostaa hattua.
    Oranssit moparit on vaan niin hienoja :D
     
  9. JuTi-racing

    JuTi-racing Gearhead

    Jaahas, kuukausi on vierähtänyt aloitusviestistä ja tuntuu, ettei mitään viisasta ole saanut aikaan. Jotain kuitenkin.

    Simpukka ja rattipylväs tul rempattua, lasien mekanismeja kunnostellut ja laseja äpöstänyt paikoilleen. Kardaaniin uudet nivelet ja sudilla maalia pintaan. Kattoverhoilu ährätty paikoilleen ja jotain kiiltävää ripusteltu paikoilleen.

    Parhaillaan väännän putkia alle motonetin pätkistä ja halpispöntöistä ja uus tankki oottas alle laitto. Sitten bensalinja, syyläriä, ovien- ja ikkunoiden tiivisteitä paikoilleen jne jne. Kojelautakin olisi nyt johdotettu ja senkin vois nostaa paikoilleen.

    Muutamia kuvatuksi siitä missä mennään.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  10. challenger-70

    challenger-70 Gearhead

    On hieno peli.Joudut tällä menolla kohta jo ajamaan kun alkaa olla valmista.Hatunnosto samalta kylältä.
     
  11. -nikke-

    -nikke- Gearhead

    Hienoa jälkeä, ja millä tahdilla. :eek:
     
  12. CHEVY HESSU

    CHEVY HESSU 3rd gear

    on kyl huima tahti ollu äijällä (n.1,3 v. ja tolla mallilla jo noinkin laajoista peltiduuneista huolimatta ), ja jälki kuitenkin ensiluokkaista , hieno värivalinta
     
  13. ilkka_83_

    ilkka_83_ 1st gear

    Hieno on, kelepais mullekki mutta itse olisin päätynyt siihen mustaan. Onko tämä sinun ensimmäinen projekti vai oletko turaillut muitakin rotteloita kasaan?
     
  14. JuTi-racing

    JuTi-racing Gearhead

    Morjensta, Ei ole ensimmäinen projekti. Onhan näitä tullut useampi tehtyä. Useampi MK1 ja MK2 escortti joista viimeisin oli turbo häristin. Ei kuin toiseksi viimeisin oli turbo, viimeisin oli farmari mallin MK2:nen. Sitten jenkkien puolella on ollut: -73 Dartti, -64 1/2 mustang, -65 SS Chevelle, -66 Coronetti ja vieläkin omistuksessa oleva -70 Duster ja muutamia lankku kylkiä. Yhen pitkä keula HD olen myös tuunannu.

    Toisia on värkätty enempi toisia vähempi. Tän coronetin kohdalla valmistumista avittaa se, että ensin teen tälläisen kunnostuksen vaan, mitään ihmeellisempää ei rakenneta ja muutella, jotka yleensä tuppaa ottamaan aikaa, kun mikkään ei mee kohtuuvella.

    Auton asentaja oon yheltä ammatilta, mutta nykyisin mekaniikkainsinöörin retale. Dusteri onkin sitten ollut projektina useamman vuoden ja sen aloitin 2009. Sitten paukahti selkä ja sen kans taistelin pari vuotta, ennenkuin se leikattiin. Leikkauksen jälkeen oli suhteellisen pitkä ja raskas kuntouttaminen selälle ja nyt se on taas tosi hyvä, joten voip tallijoogaakin taas harrastaa, ilman kipujen kans taistelua.

    Dusterista ois tarkoitus tehä jonkin sortin turbohärveli, mutta väännetään nyt tää ensin alta pois ja sitten tod.näk. vedän yhden talven happea, ennenkuin käärin hitat dusterille.
     
  15. ilkka_83_

    ilkka_83_ 1st gear

    Oikein kateeksi käy tuollaista osaamista ja taitoa. Hattu pois päästä, tulee hieno coronetti.


    Määki haluan, olisi tila ja aikaa mutta se kuuluisa raha on kortilla(kellä ei olisi, ei kelpaa tekosyyksi) ja sitten kehtaa mitään projektia talliin ostaa seisomaan kun pilaisi vaan senki aihion.
     
  16. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Kommeeta! Onko jo Oulussa näytillä?
     
  17. JuTi-racing

    JuTi-racing Gearhead

    Eipä ole Ouluun tulossa näytille (ainakaan tänä vuonna). Ja uskaltanooko tuota julkiselle paikalle viedä ollenkaan. Tulloo vielä OD:n viralliset maalipintatuomari ja vettää virtuaalisesti kölin alta koko laitteen ja tekijän siinä samalla :rotfl: (Elekee kukkaan nyt vaan loukkaantuko tästä lausahduksesta, huvittanut vaan lukea tota ACS-2013 ketjua).

    Mitään hirmu tarkkaa valmistumistavoitetta ole tullut "naulauttua seinään". Tulis vielä stressi :lol: . Mutta sellainen hämärä haave olisi, että jos jonkun juhannusajelun vois suorittaa, niin ois jees.
     
  18. challenger-70

    challenger-70 Gearhead

    Kyllähän tuota kehtaa esitellä.
     
  19. JuTi-racing

    JuTi-racing Gearhead

    "good from far, but far from good" Vai miten se nyt sanonta kuuluukaan.

    No joo, ihan ok kait tosta tulee. Ei toki mikään "paras" ja oma silmä tahtoo kokoajan hakea niitä virhekohtia maalista/pohjista. Muutamasta kohtaa meinas vähän roikkua maali, mutta ne nyt korjannee "helposti" ihan hiomalla/kiillottamalla. Ja kyllähän toi maali yleensäkkin vaatis sitä hionta/kiillotus käsittelyä, mutta aattelin antaa olla ruiskun jäljellä ja päästellä vaan menemään.

    Kyllä mää sitten näissä cruisingessa yms. meetingessä pyrin ajelamaan, kun se aika koittaa.
     
  20. CHEVY HESSU

    CHEVY HESSU 3rd gear

    no ton ACS-2013 ketjun "tuomareista" tuskin ykskään kykenee samaan suoritukseen kuin aikaansaannoksesi jo näyttää , ne on suurin osa vaan niitä "puhemiehiä"
     

Kerro tästä muillekin!