Dodge Dart -66 x3

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Hukka86, 20.5.2020.

  1. Hukka86

    Hukka86 2nd gear

    Yleensä laittanut rasvaa kiinnitys pintoihin ja laskenut koneen painon päälle ennen kirimistä
     
  2. En tiedä, onko tästä sytkäennakkolaskurista apua, mutta voit silti kokeilla. Joskus leikin sillä näin:

    [​IMG]
    [​IMG]
    Muistaakseni kartta tuli jotenkin väärin päin, niin sitä piti kääntää.
     
  3. Hukka86

    Hukka86 2nd gear

    Toi on oikeestaan sama mikä tunerstudiossa. Täytyy tasakaasu alueita nostella ja seurata ego correctionia niin saa taloudellisuutta ylä rekisteriä nostella kuuntelemalla kuhan seokset kohdillaan ja kovilla alipaineilla niin merkitystä kun fuel cut käyttöön
     
  4. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Aika paljon tuo laskuri laittaa ennakkoa. Edellä ollut taulukko näyttää paljon tutunmalta. 100kPa ennakot 30-32 astetta usein toimii hyvin. Siis 225 mallille. Lyhytiskuinen sportversio toimii toisin.
     
  5. Hukka86

    Hukka86 2nd gear

    Juu niin arpoo tunerstudiokin jotain tollasta ite vaan pudotan niistä alemma ennen käyttöä niin pääsee halvemmalla
     
  6. Hukka86

    Hukka86 2nd gear

    viikonlopun aikaan ajeltu n.200km tehden säätöjä eikä hän siinä kaikki toimi niinkuin pitäisi tyhjäkäynti tasottui melkein tolla venttiiliensäädöllä alipaine ei enää pompi kartalla vielä kiusaa ennakoiden hyppiminen (noin 5astetta) joka johtunee jakajasta tehdys trikkeristä (ratas yms. välykset) ja toinen ongelma ei halua kiertää yli 4000rpm voi johtua samasta pulmasta kun lokissa ei mitään omituista ei vaan mene yli.
    noi uudet moottorin kumit on kovat ja aiheuttaa melkoista värinää/meteliä
    [​IMG]
    tuli haettua samalla reissulla talveksi puuhasteltavaa toinen turbiini on iso kaulanen ja toinen pieni täytyy vähän tarkistella myöhemmin minkä ikäisiä noi todellisuudessa on.
    [​IMG]
    tollasia tuli hommattua niin saanee noista kahdesta yhden toimivan.
    tosta shift kitistä en oikeen tiedä kannattaako sitä tähän laittaa sittenkään mitä mieltä muut ovat joilla noita kittejä käytössä kun tarkoitus ei ole tätä tämän enempää viritellä vaan ois mukava cruisailu laitos
     
  7. Hukka86

    Hukka86 2nd gear

    nyt toimii ja kiertää 5500rpm tuli tehtyä 36-1 trikkeri kampuranpäähän. pääsee säätämään lopullisesti kohdilleen ja juottamaan e85:sta (säätämään lisäykset)
    [​IMG]
    köyhän miehen sorvilla tehty jakajan tulppa
    [​IMG]
    kuva toimii myös lunttilappuna pienennin tosta 0.3mm ilmaväliä. tohon jäi nyt toi 0.3mm heitto muttei ainakaan vielä haittaa.

    noitten automaattien iätkin tuli selviteltyä
    [​IMG]
    kasassa oleva vm.-66
    [​IMG]
    toinen vuodelta -70
     
    MJF, Seevu ja isalmela tykkäävät tästä.
  8. Taas mulla on typeriä kysymyksiä, mutku katselin tänään noita antureita, niin minkä vehkeen asentoanturia käytät tuossa?
     
  9. Hukka86

    Hukka86 2nd gear

    Ford vr 6740816
    https://m.motonet.fi/fi/haku?q=10-9119
    Motonetissä 20eur
    Ak24.fi 7-21eur riippuu valmistajasta
    Noille saatavuus hyvä ja halpa. käyttävät paljon megojenkanssa (autotune,protoparts yms. Myy noita myös)
     
  10. Hukka86

    Hukka86 2nd gear

    [​IMG]
    tuli viikonloppuna aloitettua laatikon kunnostus toisessa oli etummaisen pakan välilevyt muuttunut sinertäviksi syykin löytyi kun rumpu halki pohjalta.
    [​IMG]
    enkä kasaan saanut yhtäkään kun tuli tilattua väärät osat kun ei tietoa oikein löytynyt.
    toi pioneerin 753039 sarja ois käypänen A727 (36RH,37RH) 1962-70 laatikoihin jos jollain tarvetta
    tuli muutaman viikon viivästys lootalle kun uus sarja tilaukseen rockautosta (PA CARGO) tehneekö mitään noilla
     
  11. Hukka86

    Hukka86 2nd gear

    päivitellääs välillä.
    laatikko kasassa ja odottaa asennusta tossa tallin nurkassa.
    [​IMG]
    tuli laitettua vanha letkulämppäri lämmityslaitteen letkuun saas nähdä toimiiko minkä aikaa.
    [​IMG]
    tuli tehtyä tollainen paketti alku peräisen syylärin kiinnikkeisiin 2x10" bilteman flektejä jotka lojuneet jo vuosia tallissa.
    [​IMG]
    flektit paikoillaan.
    [​IMG]
    4xreleet ohjaukseen niin toimii 2 nopeuksisena. 3 riittäs muuten mutta UA4C ei kyennyt ohjaamaan kahta relettä rinnan meni liikaa virtaa kelojen läpi niin vaati esiohjaus releen (apureleen)
    [​IMG]
    tollaisella kytkennällä kytketty kaikki 5 napaisia kun sattui olemaan hyllyssä.
     
    MJF tykkää tästä.
  12. Hukka86

    Hukka86 2nd gear

    [​IMG]
    laatikkoo ruvettu asentelee paikoilleen ja herätti ihmetystä kun toi häntä jää vähän puristuksiin uudella kumityynyllä tota yläpuolella olevaa kumia vasten kuuluukohan ton muka noin tulla?
    tonkun saa paikoilleen niin pääsis vaihtamaan rattiputken ja rakentelee vaihde vivut tyhjästä(näistä jos jollain ois hyvä kuva niin oisin kiitollinen), tekemään lauhduttimen letkut ja kickdown vaijerin niin sais keväällä liikenteeseen
     
    Ilel83 tykkää tästä.
  13. Hukka86

    Hukka86 2nd gear

    Se kumi ei oo pohjassa siellä palkissa tossa kuvassa vaan palkki roikkuu siinä. Kaikki pultit vielä löysällä tuolla jottei jäisi turhia jännityksiä kumille kumi on pioneer 622272 rockauton listan mukaan oikee.
    Toi kumi on vm.66 korjaamomanuaalissa nimellä bumper mutta en löydä kuuluuko ton olla myös automaatissa vai vain manuaalilla
     
  14. Hukka86

    Hukka86 2nd gear

    edellisen ratkaisin puottamalla takapalkkia alas 3mm niin tuli kardaani linjakin paremmaksi.
    [​IMG]
    mulla piti puheitten mukaan olla automaatin rattiputkikin joka osoittautui manuaalin putkeksi tarkemmassa tutkimuksessa joten päädyin b&m z-gateen jonka kanssa meinasi sormet liiskautua.
    [​IMG]
    [​IMG]
    ratkaisuna 40mm lyhennys b&m:lle
    [​IMG]
    joku joskus korjaillut öljytikkua tosta lootasta
    [​IMG]
    [​IMG]
    tulostimella pää tikkuun ja sen verranpitkä ettei jää tonne tulpan johtojen sekaan jottei tulisi joskus kynsille
    [​IMG]
    öljyksi valikoitui tollaista kun sattui jäämään yli 5L purkki saa nähdä miten käyttäytyy en vielä ole kerennyt kokeilemaan edes käyntiin
    [​IMG]
    kickdown räpellyksiä saa nähdä kuin toimii
    [​IMG]
    hieman sisusta päivitystä kojetaulu tulee olemaan musta jossain välin
     
    esmi tykkää tästä.
  15. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Kuvat ei näy.
    EDIT, nyt näkyy.
     
    Muokattu: 12.2.2023
  16. jahnu

    jahnu 3rd gear

    Näkyy
     
  17. Hukka86

    Hukka86 2nd gear

  18. Hukka86

    Hukka86 2nd gear

    [​IMG]
    entinen sekoileva jumiva wb band (lsu4.2) laajakaista ohjain vaihtu plx:än tuotteeseen ja mittari piiloon hansikaslokeron pohjalle. noita lsu4.2 antureita ois parikappaletta ylimääräisenä
    [​IMG]
    otettu liikenteeseen ja käyty kokeilee mutta laatikossa ei toimi kuin 1&R eli ei vaihda isommalle millään konstilla ei vaikka kickdown vaijerin irroittaa (tiedän vaikuttaa laatikon paineisiin).nopeusmittarin rattaan tulostelin itse eikä sekään mittari toimi niin oiskohan syönyt sen kappaleet governoirin väliin. ei ainakaan muuta tule mieleen tässä vaiheessa jos jollain tulee niin jotain niin eikun vaan viestiä mikä tossa laatikko rempassa ois mennyt pieleen toki ei tietoa liekkö toiminut ennenkään
     
    isalmela tykkää tästä.
  19. Herje

    Herje Double Gearhead

    Etummainen rumpu käyttää 2 ja 3 vaihdetta.
    Jotain hämärää siellä on
     

Kerro tästä muillekin!