Dodge Dart -66 x3

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Hukka86, 20.5.2020.

  1. Hukka86

    Hukka86 2nd gear

    Kävin tunkkailemassa ja ihmettelin niin kuskin puoli toimi eli käänty puslasta vaan apparin puoli lähti vääntämään tankoa niin joutui löysäämään puolikierrosta niin toimii
     
  2. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Ne kumit on semmoset pari senttiä paksut per puoli. Mulla on etupuolella uutta matskua ja takapuolella vanhempaa kumia. Noiden tankojen tiukkaus vaikuttaa pyöräkulmiin, eli jos tuntui eroja, niin se johtuu siitä, että casterit muuttuivat.

    Mä otin omastani puoltoa pois kajoamalla noihin ”säätöihin”.
     
  3. Hukka86

    Hukka86 2nd gear

    Huomattava ero kun ei kulmat heittele ajaessa oisko noi ollut jotain 15-20mm paksuimmasta kohdasta kun pallomainen molemmin puolin.
    Kumisilla vanhoilla tuntui että rengas jää väpättämään kuopan jälkeen kuin myös hivenen nyt kun oli löysällä.
    On noikin ollut jo vuosia tuolla
     
  4. Hukka86

    Hukka86 2nd gear

    [​IMG]
    ihmetellyt miksi ei tyhjäkäynti aina tipu pyydettyyn niin oli toi helistin pikkasen jumivaa mallia. oli se myös kiinni venttiilikopassa kun väänteli sorkkaraudalla
    [​IMG]
    40min ultra ääntä niin johan saa taas sammumaan läppärillä. pullossa pesuaine jälkeen päin.
    toi jaksaa näköjään kaydä 780rpm pcv venttiilin kautta vapaalla

    Toihan ois huoltomanuaalin mukaan pestävä vähintään kerran vuoteen jos pätkä ajua niin tiheemmin
     
    Isamu tykkää tästä.
  5. Hukka86

    Hukka86 2nd gear

    [​IMG]
    tähänkin tuli vaihdettua viimeinen hyllyssä oleva perä 3.23 välityksellä edellinen mikä oli paikoillaan tämän kesän oli 3.55 välityksellä tolla vaihdolla näyttäs äkkiä mittailtuna putoovan kulutuskin reilun 1L.
    kierroksia katellut ajossa 205/70 R14 renkailla (904 laatikko)
    3.55 välitys
    40km/h 1370rpm
    60km/h 1900rpm
    80km/h 2490rpm
    100km/h 3130rpm

    3.23 välitys
    40km/h 1230rpm
    60km/h 1790rpm
    80km/h 2300rpm
    100km/h 2820rpm
    [​IMG]
    tollaset jarruputken kiinnikkeet 3kpl tuli tulosteltua kun alkuperäiset (2kpl) oli kokeneet luonnollisen poistuman
     
    Arkkumies, Isamu ja Kähmy 545 tykkäävät tästä.
  6. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Uudemmista A-bodyista voi löytää 2,93 ja 2,76 välityksiä. Kaksysikolme oli mun mielestä ihan passeli muuten vakiolle 225:lle. Siks varmaan mulla nyt 4,10 välitykset onkin eikumitessenytmeni?
     
  7. Jäi kiinnostaa, että mitköhän niitä välityksiä on ollut. Täältä löytyi:

    Even later versions of the 7.25" axle were also used in 80s and 90s Dakotas. The axle tube diameter has not been verified, but it is likely that they had 3" diameter tubes at the axle flanges that stepped down to 2.5" at the differential housing like the ones used in 80s M-bodies.

    Factory axle dimensions (7.25" and 8.25" for all F/J/M cars:
    Axle flange to flange: 54.34"
    Perch center to perch center: 44.46"

    Factory ratios offered include but are not limited to:
    2.26:1 - Used in many civilian M-bodies over the years
    2.76:1 - Used in 80s Dakotas
    2.93:1
    3.21:1 - Used in 90s Dakotas
    3.23:1 - Used in many Slant 6 cars from 1963-1969, and 80s Dakotas
    3.55:1 - Used in 80s Dakotas
    3.90:1 - Used in 90s Dakotas
    3.91:1 - Used in 67 Formula S Barracudas with power-lock
    4.11:1

    Aftermarket gear ratios available include but are not limited to:
    2.26:1
    2.76:1
    2.94:1
    3.21:1
    3.23:1
    3.55:1
    3.90:1
    4.10:1
    4.11:1
     
  8. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Kaksyhdeksänkolme oli jo kuuskytlukuisissa 225+904 aika usein. Kolmeviisvitosia oli osassa 170+rattikarahka, mut niissäkin monesti kolmekakskolme. Mä etin mun autoon niitä harvempia kun tuli ajettua aikas paljon matka-ajoa. Se semmonen entisajan quick change on ollut aikanaan näppärä tuote. Kotoa radalle pitkä välitys joka pika pikaa vaihtui toiseksi ja kotimatkalle taas takaisin päin.
     
  9. Hukka86

    Hukka86 2nd gear

    tälle talvee ois tarkoitus tiivistellä öljypohja+tehdä loiskelevyt ja maalata/hitsata konehuoneesta kuin myös etulokarit ja kone pelti koittaa saada paremmaksi.
    tympeetä tehä osittain kori mutta ei vaan riitä aika.
    [​IMG]
    mutteri korialuslevyyn niin saa kierteen runkopalkkiin
    [​IMG]
    tollanen viritys tuli laatikon alle niin saa loota jäädä paikoilleen kun ottaa slantin poikkeen sekä saa auton pois tallista kun nämä tilat on pienehköt
     
    Seevu tykkää tästä.
  10. Hukka86

    Hukka86 2nd gear

    ei vielä oo epätoivo iskenyt paljon tehty ja enemmän tekemättä
    [​IMG]
    öljypohjaan loiskelevy heppailtu kiinni jää noin
    [​IMG]
    sen jälkeen onkin vaan touhuttu konehuonetta
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Kähmy 545, FuryIII '71, Vuppe ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!