Dodge dart 67

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja mopar freak, 27.4.2004.

  1. mopar freak

    mopar freak 1st gear

    olen ostamassa 67 4d darttia 225 cid koneella.
    Eli kertokaa kokemuksia ja muita juttuja.
     
  2. Mulla on ollu kaikenmallisia Dartteja. Ulkonäöltään -67 on mielestäni lootakoppasista (67-76) Darteista viilein. Varaosia saa hyvin, paitsi apusimpukkaa, joka on -67 mallissa erilainen kuin muissa. Kannattaa tsekata ostaessa ettei se oo väljä. 050-5117192
     
  3. mörkö

    mörkö Gearhead

    Mörölläkin on ollu jopa ajossa yksi 67 Dartti vuosina 91-92. Lisäksi varaosa-autona ollu kaksi kpl.
    tallessa on myös monivuotinen käyttöauto 69 mallin Dart Custom (mallinimi)joka on melkein sama auto kun 67.
    Mallihan on yksi hienoimpia, varsinkin "väärin päin" kallistettu takaklasi on hieno yksityiskohta. En oo koskaan väsyny tarkistelemaan oman 69 muotoja, vissiin sen takia en oo sitä myynytkään....enkä myy.
    Kaikenkaikkiaan tämä ja seuraaja malli (70-72) ovat aikansa tyylikkäimpiä "pikkujenkkejä" ainakin Mörön mielestä.
    Jos moinen on nurkkiin siunaantunut, sillä kannattaa ehdottomasti AJAA...
    Mitenkähän on käynyt sille aika hyvälle 67 Dartille, joka oli OD.ssä pitkään myynnissä, vaikutti asialliselta tapaukselta????
     
  4. Vallu

    Vallu Gearhead

    Isolla veljellä oli kultasella 80-luvulla 67 dartti. 225+man, en muista mitä veli kavereineen koneelle teki, mutta oli kyllä kutoseksi kova menemään. Vieläkö lie ko. auto hengissä, rekkari oli NJN-12.
     
  5. DeS

    DeS Gearhead

    Itse aloitin sellaisella tän touhun, hyvä opiskeluauto alaan. Apusimpukka on KALLIS kannattaa katsoa onko kunnossa. Liekö nostalgiaa, mutta sen olen päättänyt että jos joskus vielä ostan A-moparin se on oleva '67 Dartti. On niin nätti kori kaikkiaan
     
  6. mopar freak

    mopar freak 1st gear

    Kiitti muisteluista ja jutuista.
    Lisääkin saa tietenkin kertoa.
     
  7. veekasi

    veekasi Gearhead

    Allekirjoitan täysin, meilläkin on perheessä vielä -69 Custom(jo 15v). EI OLE MYYNNISSÄ! Muita on tullu ja menny. Hienoin A-korinen mitä on tehty! On kyllä ostajia ollu! Vaimokin on kieltäny myymästä sitä :smile: Kaipais pientä entisöintiä, muuten suht kunnossa. Jokohan muuten katsastussetä antaa ottaa sen panssaripuolan kokonaan pois?
     
  8. AMAZON 68

    AMAZON 68 1st gear

    tarkoittaaks mörkö sitä sinist darttia joka oli harjavallast?
     
  9. mörkö

    mörkö Gearhead

    Vissiin just se kauan seissy, ookko ostanu sen???
    Mörkö lisää vielä tuohon 69 nostalgiamuisteluunsa sen verran, että toteaa omistaneensa oman Darttinsa tänä kesä TASAN 10 vuotta.
    Panssaripuola on historiaa, korvattu Accelin keltaisella tuotteella joka on olevinaan moinen puola......
     
  10. AMAZON 68

    AMAZON 68 1st gear

    jep tää on seissy viimeiset 18 vuotta ja mul se nyt on. :grin:
     
  11. ManRay

    ManRay 1st gear

    Asuin harjavallassa, josta olen kotoisinkin 80- luvun puolivälin paikkeilla. Eka jenkkini oli 68- dart, ja sininen sekin.

    kuva autosta sivullani: http://jorma-lindqvist.net/car/oldies/oldcars.html
    (sivun ensimmäinen kuva)

    Missähän tuokin nykyään mahtaa olla...
     
  12. mopar freak

    mopar freak 1st gear

    kiitti sivu vinkistä ja kaikki saa edelleenkin kertoa lisää juttuja 67 darteista, jos sellaisia löytyy.
     
  13. mopar freak

    mopar freak 1st gear

    Siis meinaan sitä, että tuli ostettua se dartti, eikä ole yhtään kaduttanut on se vaan niin mukava biili!
     
  14. nyyppä

    nyyppä 1st gear

    Olen ollut 5 päivää onnellinen Dartin omistaja. Alkuperäinen 273 on tallin lattialla kylki halki (jäätynyt joskus), nyt moottorina 360. Joskus 80-luvulla voimaa on tarjonnut isolohko, sisälokasuojissa näkyy edelleen mihin fenderwellien aukot oli leikattu.

    Dusteria etsin aluksi, mutta kyllä tuo Dart näyttää paremmalta päivä päivältä. :wink:
     
  15. ftms

    ftms Gearhead

    ei sulla sattuisi olemaan kuvia ostamastasi dartista? voisitko laittaa sen valmistenumeron vaikka mailina?
    olen yrittänyt kartoittaa suomen '67 GT Dart -kantaa...
    kiitos etukäteen...
     
  16. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kaikki aina mainitsee apusimpukan olevan kallis. Minkähänlaisista hinnoista nyt puhutaan? 100€? 200€? Enemmän?
     
  17. nyyppä

    nyyppä 1st gear

    lähetin yv:n
     
  18. duster73

    duster73 Gearhead

    Joo,itelläkin oli yhen syksyn/talven -67 dartti käyttiksenä.225+904 siin oli...ja on tosiaan hieno korimalli ja tol vanhal koneel menikin ihan hyvin eikä bensaakaan vieny hirmusti.nykynen euro-käyttis vie saman...
    tuo mun dartti oli valkonen mustilla raidoilla ja rekisteri muistaakseni bns-?
    tai sit ei...mut onkohan viel hengis?
     
  19. pequli

    pequli Gearhead

    Tuuppasin YV:ä tulemaan yhden 67 GT Dartin osalta. Kohta 21 yhteistä vuotta.
     
  20. ftms

    ftms Gearhead

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: ftms 2004-05-30 11:17 ]</font>
     

Kerro tästä muillekin!