Dodge Dart Demon

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Sreet Hemi, 24.1.2005.

  1. Sreet Hemi

    Sreet Hemi 1st gear

    Mitäs tykkäätte tästä mallista, jota ei koskaan tuotu Aroyhtymän toimesta virallisesti maahan, Plymouth Valiant Scamp:in tapaan.

    Itse henkilökohtaisesti olen himoinnut kyseistä mallia jo pitkälti toistakymmentä vuotta turhaan, koska potentiaalisia ehdokkaita ei ole tullut vastaan harvinaisuudesta johtuen.

    Varsinkin tuo aito 340 malli kiinnostais...
     
  2. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Äkkiäkös tommosen tekee, Dartin keulapala Dusteriin...
     
  3. SG480

    SG480 1st gear

    Mistäs otetaan takavalopaneeli? :odroll:
     
  4. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Ai niin, sehän olikin semmonen mitä muissa ei ole... Kato eihän kaikkea voi muistaa... :) Eikös noita jokunen suomessa ole tehty?
     
  5. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Tuollainenhan oli myynnissä kohtuulliseen hintaankin joku aika takaperin, tiedä vaikka olis vieläkin? '72 mallinen ja 340 koneella lime green värillä :D Ja kulkukin pitäis olla ihan kelvollista. Suomessa harvinaisuus tekee siitä demonista halutumman. Jo '70 luvun puolivälin tienoilla löytyi Suomesta "kustomoitu" dusteri 340:llä, 75 valiantin keulalla ja demonin takapäällä.
     
  6. Degenerated

    Degenerated Gearhead

    Täällä oli 71 tai 72 punainen, myytiin kai vuos-pari sitten jonnekin, en tiedä jäikö samalle kylälle vai menikö kauemmas.
     
  7. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Ex Suomen mestari Eki Parnila oli 70 luvun alussa Bernerillä peltiseppänä ja teki omaan uuden karheaan Dusteriinsa minkä osti kolaroituna Demonin takapään. 340 ja manuaali, vaalean vihreä mikä oli yks nopeimmista siihen aikaan. Yhden muuttoauton näin 70 luvun lopulla täällä. Taitaa Erosella olla vieläkin Mäntsälässä "levyteline" (NHRA record holder) Grönmanin maahan tuoma stockkeri. Tainnut pari SM kultaa ainakin voittaa täällä.
    Dustereita oli ja on paljon täällä ja ehkä silmä tottunut niihin liikaa? Duster ok, mutta Demon näyttää mun mielestä paremmalta. Makuasia. Jos täällä ois satoja Demoneita ja vaan pari Dusteria, vois mielipide olla päin vastoin? Ihan ok auto ja varsinkin 340, esim mittaristo pyöreillä mittareilla (nopeus 150mp/h ja vientimallissa 240km/h) on mun mielestä tosi hieno. Sama mittaristo 340 Dusterissa ja 71 340 Dusterissa on mielestäni komein maski.
     
  8. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Demonin takapaneeli oli myynnissä kirpputorilla stadissa toissatalvena. mä tiedän myyjänkin, voi olla että sillä on se tallella?
     
  9. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Itse taas pidän eniten '71 Duster Twisterin maskista :D
    Itähelsingissä aikanaan noista manuaalivaihteisista 340 dustereista oli suorastaan runsaudenpulaa, vastapainoks ei ollut kun yks automaatti.
     
  10. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    MOPEMAN: "Itähelsingissä aikanaan noista manuaalivaihteisista 340 dustereista"


    Vielä siellä porrää ainakin yksi limevihreä 340. Mutta se on äänestä päätellen automaattilootalla.
     
  11. mopster

    mopster Gearhead

    Onhan toi yhtä hieno kun dusterikin, eksoottisempi vain kun niitä ei paljoo näy. Lahdessa on muuten sen punasen lisäksi ollut Kaupin Jukan sininen demoni, en tiedä onko se sillä vielä, viimeks näin sen nastolassa.

    Paljonkohan noita suomesta löytyy? Eikö tosiaan uutena oo tuotu suomeen yhtään? Mistäköhän johtuu sekin että valmistusmäärät on vain murto osa dusterin luvuista?
     
  12. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Itähelsingissä aikanaan noista manuaalivaihteisista 340 dustereista oli suorastaan runsaudenpulaa, vastapainoks ei ollut kun yks automaatti.[/quote]

    Kelatkaa, maahantuoja toi kaksi 340 Dusteria Suomeen ja ne oli molemmat 70 luvulla itähelsingissä. "Tunkki" Johanssonin ja "Läskipää Lassen" mustat 340 manuaali vaihteiset. Parnilan ei ollut org 340, mutta org V8 se oli eikä niitäkään montaa ollut, 318 Dustereita riitti itähelsingissä, mut ei kai niistä runsauden pulaa ollut?
    Kenellä oli 340 automaatti?? Minkä värinen?
     
  13. RT6870

    RT6870 Gearhead

    mulla on sitten näistä se toinen
     
  14. Camaro^

    Camaro^ 1st gear

    Onkos tosta autosta kuvia netissä? En tiedä yhtään minkä näkönen kyseinen auto on, mutta kiinnostaa...
     
  15. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Lassen '71 oli käsittääkseni sama mikä aluneprin oli keltainen ja sellasella pikkasen vanhemmalla kaverilla ollut, oiskohan ollut toi Tunkki sitten? Ja se oli automaatti. Sihvolan Askon '70 340 oli manuaali, samoin toi Parnilan jälkiasennus. Se oli ollut alunperinkin kai kasi ja manuaali, mutta kolmevaihteinen 318. Tolvasen Jampan duster oli myös manuaali, mutta oliko 340?
     
  16. Degenerated

    Degenerated Gearhead

    Minkä vuotinen oli se 340+4sp Duster joka meni kylki edellä puuhun ja oliko orkkis? Sehän jatkaa elämää Barracudan korilla.
     
  17. RAAKA

    RAAKA 1st gear

    Tolvasen peli oli -70 318/2bbl 3 lovi lattiakeppi 8.3/4 vaihtoi myöhemmin 4 lovisen GT-Dartista.Bernerin maahantuoma ja erillispenkeillä ohjaustehostin ei jarrutehostinta.Tässä oli alumiiniset sisälokarit.
     
  18. SG480

    SG480 1st gear

    Asko Sihvola? Olisko sama kaveri jolla oli 575 cid Camaro? Tuo auto on täällä Jängällä, Jurvelinin Jari tais sen aikaa ennen SG -uraa tänne raahata.
     
  19. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Oli ja on, pätenyt viime aikoina myös muilla elämän aloilla. Askon duster oli noista ainoa joka oli varsinaisesti viritetty, muut oli "standard" kunnossa, käsittääkseni kone oli varsin tiukkakin. Se ei kuitenkaan tainnut nopeinta aikaa nosita ajaa, vaan nopein aika oli Parnilan vihreällä dustervaliantdemonilla.
     
  20. jaketin

    jaketin Gearhead

    b-toy, se oli vm.70 ja pitkäsen markun vanha dusteri. ajoi kuulemma kilpaa sillä. nyt en muista oliko orkkis tekniikka 340+4 speed...
     

Kerro tästä muillekin!