Dodge Intrepid ES -99

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Jza, 21.7.2003.

  1. Ferdy

    Ferdy 1st gear

    No joo, sillehän ei voi mitään, että joku auto pudottaa hintaansa enemmän kuin toinen. Kolmesatanen kun ei ole kovin yleinen lahna täällä suolen teillä, niin kyllähän se on selvä, että sen hinta putoo nopeammin kuin muiden isojen autojen. Jos ajat sillä kymmenen vuotta, niin se ei kirpaise niin kamalasti, kuin jos myyt sen alle viisvuotiaana. No, jos vaihdat GM:n puolelle, niin sehän osoittaa MINUN MIELESTÄNI (papu ulos valvesta) heikkoa arvostelukykyä ja jonkinlaista laumasieluisuutta. Aja mopella ja ole yksilöllinen. :grin: :grin: :grin:

    Ei oo riemulla rajaa, kun mopella ajaa.
    (varsinkin vesisateessa seisovan letukan ohi)
     
  2. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Jos nyt siis etsitään 3-4 vuotta vanhaa peliä niin eikös se ole vaan etu että hinta on pudonnut uudesta reilusti? Suurin pudotus kun on kait heti alussa ja sitten hinta tasaantuu?
     
  3. 67

    67 1st gear

    nää on nää uudet vehkeet tällaisia.KAIKKI!!
    ja juttujahan on netti pullollaan.mut kukas niit kaikkia uskoo?
     
  4. Ferdy

    Ferdy 1st gear

    No, nythän siis kysyttiin, että onko Intrepid hyvä vai ei. Hinta on aivan toissijainen seikka, vaikka vaikuttaa osaltaan koko pakettiin. Mut jos ajattelee, mitä kaikkee kivaa k.o. auto pitää sisällään, niin esim vanha hyväkuntoinen Caprice tai joku vastaava on paljon luotettavampi, kuin Intrepid. Tosin, jos riittää intoo ja lompuukia parsia sähköjä tai tekniikkaa, että pystyis edes kolme viikkoo kuukaudesta ajaan sillä töihin tienaamaan lisää korjausrahaa...
     
  5. Substitute

    Substitute Gearhead

    Nostetaas tätä, sovittiin tänään kaupat vm.2000 Dodge Interpidistä 3.2 koneella. Löytyi sopivan hintainen ja tollasta mä olen aina halunnut (näin jenkeissä vuonna 2005 ja jäi Mieleen). Puolisokin tykästyi heti, ja auto tulee hänelle. Nyt vaan pitää sitten hävittää se 94' New Yorker tai sitten se 92' Buick LeSabre. Aika näyttää kumpi lähtee, veikkaan lähtijäksi New Yorkeria.

    Huomasin tätä ketjua lukiessa, että sähköpuoli on tuossa ollut esillä kovasti, mutta ne tuli jo tuon New Yorkerin kanssa opeteltua ja korjattua niin uskalsin tähän ryhtyä. Jakopää näyttää aika samalta kuin 3.5:ssa. Myyjä kyllä vakuutteli, että hänellä ei näiden uudempien Mopareiden kanssa ole koskaan mitään sähköongelmia ollut vaikka niitä on hänellä monia ollut.

    Mielestäni hieno malli.
    [​IMG]

    Harrasteleeko näitä kukaan?
     
    Pertti K tykkää tästä.
  6. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Eeei....ei. Paljommaksoit?
     
  7. Substitute

    Substitute Gearhead

    Kyyylll.... hinta oli sellainen että lupasin maksaa näkemättä livenä jos joku muu haluaa sen ostaa ennen tätä iltaa kun päästään kaupantekoon.

    Pidän tuossa etuna nykyiseen '94 New Yorkeriin että tuo on Obd2 ja diagnostiikan ja varaosien puoleen helpompi kuin ekan sukupolven vanhimmat LH:t.

    Lisäksi tuo on tarpeeksi rohkeasti muotoiltu auto, hivelee egoa.
     
    Muokattu: 23.1.2018
  8. VintageSpeed

    VintageSpeed 3rd gear

    Kyllä näitä tuli harrasteltua. Mulla on ollu kolme LH koppasta. '95 Jorkkeri ja kaksi 300M:ää. Tosi hyviä vehkeitä ja ajattelin että voisi ostaa taas joko 300M:n tai jorkkerin jos pääsen tuosta 300C:stä eroon. Ceehen verrattuna aivan helkkarin laadukkaita vehkeitä.
     
    Substitute tykkää tästä.
  9. Substitute

    Substitute Gearhead

    Mukava kuulla. itsekin ajelin lähes kolme vuotta 300C:llä viime vuosikymmenen puolivälissä. Sitä ennen vastaavan rupeaman Sebringillä ja lopuksi vielä Avengerilla. Sieltä se aivovamma varmaan jäi kytemään, mutta ihan hyvänlaatuinen vamma tuo kai on.
     
  10. Substitute

    Substitute Gearhead

    No joo, pihassa se nyt on. Kaupat tehtiin silleen että nähtiin Viitasaaren huoltiksella, tehtiin paperit ja sain avaimet. Vasta sitten menin autolle ja ajoin kotiin. Ajattelin että jos hinta on kerran kohdallaan ja myyjän puheiden mukaan auto on sitä mitä puhelimessa juteltiin, niin turha siinä on alkaa renkaita potkimaan ja aikaa tuhlaamaan puolin ja toisin.
    Tuli sellaiset vanhat mukavat fiilikset kun se on aika samanoloinen kuin silloin aikoinaan 2003 vuosimallin Sebring, mutta tukevampi ajoltaan kun on isompi auto.
    Vähän resuahan tuossa toki jo on, mutta eipä ole uusi autokaan. Vähän fiksailutarvetta.

    Miksihän peräkontissa on pakkasnestettä kannu?:confused:
     
    Powerstroke tykkää tästä.
  11. riviera56

    riviera56 Double Gearhead

    Noin pitää toimia. Toi luottamus vaan alkaa olemaan jokseenkin katoavaa kansanperinnettä.
     
  12. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Mulla nyt kk ollut 300M. Syyläri oli halki ja sitä oli jollai betonilla koitettu paikata, jätti kyllä lätäkönkin yön aikana tallin lattialle. Seuraavaks se olis alkanut vuotaa alavesiletkusta heti syylärin jälkeen, oli pehmennyt ilmeisesti vuotavasta vaihteistoöljyjäähynletkun liitoksen ansiosta.
     
  13. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Mielenkiinnolla odotan minkälainen eeppinen selviytymistarina tästä tuleekaan. Roadkill meininki.
     
  14. Substitute

    Substitute Gearhead

    New Yorkerin kassa oli kyllä eeppinen taistelu, ostin sen kohtuu kovalla hinnalla kun mukana oli kuitit jenkkiautokorjaamon juuri tekemästä koneremontista. Moottorissa oli kuitenkin joku piilevä vesiongelma joka jatkui ja itsekin vaihdoin siihen kannentiivisteen - ei auttanut. Lopulta vaihdoin koko moottorin varaosa-autosta. Sitten se onneksi asettui. Voi olla vähän tyhmää kaivaa verta taas omasta nenästä muta elämä on liian helppoa ilman autohaasteita.
     
  15. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Noossa kai se laatuheittely on aika valtavaa. Ite muistan muutaman vuoden takaa kun joku noilla sepringeillä, inderpideillä yms. vielä ajeli että toisetn oli ajanut 300 000 ongelmitta ja toisilla oli mapillinen kuitteja mitä autoon oli vaihdettu millon milläkin korjaamolla koko ikänsä aikana ja silti kerran pari kuussa tuli käymään kun millon vikavalo palo ja millon mitäkin pimeni.

    Mut vähän sellanen rimpula hittuttittus auto, niin kun tojota mutta halvemmalla tehty.
     
    Muokattu: 12.9.2017
  16. VintageSpeed

    VintageSpeed 3rd gear

    Tää nyt menee vähä OT:kse mutta tuosta hittutittus autosta tuli mieleen: Yksi kaveri kerran istui mun '80 Olds Delta 88:k kyytiin, katseli vähän aikaa ympärilleen räpläten niitä paskana olevia muoviosia ja tokaisi suureen ääneen:

    "Kun vittu kaikkea on pitäny saada, mutta mitään ei oo saanu maksaa"!

    Silleenhän nää amerikanautot on rakennettu jo 50 vuotta. :poff:
     
    Pertti K tykkää tästä.
  17. Substitute

    Substitute Gearhead

    Oikeastaan pari mainitsemisen arvoista rimpulajuttua noissa on; ovien tuulihaat on tehty muovisilla oven sisään työntyvillä porrastetuilla lattaliuskoilla, ei hyvä naksuvat tai oikeastaan paukkuvat vanhoina. Ovien tiivisteet kutistuu ajan myötä ja alkavat suhisemaan. Nuo korjasin jo tästäkin yksilöstä kun oli siitä varaosa-autosta tätä varten talteen otettu yksi ovitiiviste. Ovien panelit resonoi noissa helposti, mutta se on korjattavissa. Mutta onhan tuokin jos 17v. vanha auto. Nahkapenkit ja sisusta on muutoin täysin kunnossa, niissä on selvästi laatuun panostettu ja penkit on erinomaiset istua.

    Mielestäni Interpid on ihan todella jämäkkä auto ajella, eilen taas parin päivän tauon jälkeen ajelin 2015 vuoden Passatilla, yllätyin siitä että Interpid on suuntavakaampi, kaiketi koska siinä on hydraulinen (variable assist) ohjaustehostin eikä sähköinen. Passat menee kyllä suoraan, mutta se on vähän niin kuin putken päällä ajaisi, se lähtee ajolinjasta yllättävä helposti vaeltelemaan, yllättää usein kun puhelinta (Hands on) räplää.

    Hyvin on tähän saakka mennyt. En ole ikinä tavannut näin loppuun ajettuja sytytystulppia kuin mitä tuossa oli, mutta varaosamoottorista löytyi lähes uuden sopivat.
     
  18. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Nahkapenkit on aika hyvät olleet jo pitkän aikaa, kangas sisustojen laatu surkea ja huononee varmaan koko ajan näin yleisesti. Niissä dodge ja sebring yms. oli kangas sisusta minkä kanssa itte olin tekemisissä ja järjestään suht huonossa jamassa.
     
  19. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Aika pitkälti joo, tekninen laatu noissa on ihan hyvää, siis koneet, lootat, perät yms. mutta kokoonpanolaatu ja muu laatu on vähän niin ja näin.
     
  20. Substitute

    Substitute Gearhead

    Takalyhdyt kerää kondessivettä, mikä avuksi?

    Niissä on kontin puolella sellaiset letkuliittimen tyyliset hengitysreiät ja muistelen että joku olisi kertonut ratkaisseensa vastaavan ongelman Cadillac Sevillessä vetämällä alipaineletkut takalyhdyistä imusarjaan.

    Onko kokemusta, kannattaako?

    Niihin kai pitäisi myös vetää tuloilmaletkut kuivalle ilmalle vaikka peräkontista tai kabiinista.
    Tuo imuilmatuuletushan on käytössä ainakin joissain Range Roverin etusumuvaloissa ja Buickin (kai muissakin gm) konepeltiin asennetuissa kierroslukumittareissa.
     

Kerro tästä muillekin!