Dodge Journey 2.0 crd(2009) ei starttaa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Journey09, 18.3.2019.

  1. Journey09

    Journey09 1st gear

    Moro. Löytyiskö täältä vinkkiä mitä vielä kannattais kokeilla ennen romuttamista? Eli kovien pakkasten aikaan akku tyhjeni ja laitettiin pariin otteeseen apuvirralla käyntiin, kunnes lakkasi kokonaan starttaamasta. Uudella akulla testattiin ensin ja ei ollut vaikutusta. Olen mitannut starttireleelle tulevista johdoista, että kytkimelle tulee 12v, mutta kelalle ei tule jännitettä. Koitin ohittaa tuon auton oman starttireleen ja tein painonapin jolla sain auton starttaamaan. Mutta auto käy vain sekunnin ja sammuu, eli ilmeisesti ajonesto menee päälle? Johtoja olen mittaillut enkä ole poikkinaisia löytänyt. Kaikki maadoitukset on käyty myös läpi. Launchin testerillä ei näyttänyt mitään koodeja ja testerin mukaan ajonesto ei ole kytkettynä. Tuon sulakerasian olen myös avannut ja katsonut löytyisikö piirilevystä mitään selkeää vikaa mutta eipä siittäkään päällepäin mitään näy. Olisko kellään vinkkiä mistä vielä vikaa etsiä?
     
  2. Custom_Rod

    Custom_Rod Gearhead

    maaviat on yleisimpiä sähkövikoja. putsaa huolella kaikki maapisteet ja riko liittimistä mahdolliset hapettumat, vaikka pihdeillä puristelemalla, lisää vaikka ylimääräinen maajohto akun miinuksesta koriin ja moottoriin.
     
  3. Väpsy

    Väpsy Gearhead

    manuaali vai automaatti? Eli voiko olla ettei auto "tiedä" olevansa vapaalla?
     
  4. Journey09

    Journey09 1st gear

    Maapisteet olen käynyt putsaten läpi, mutta voisin vielä kokeilla laitta tuon ylimääräsen kaapelin varulta. Automaattilaatikko kyseessä. Netistä löytyy kyllä juttua tuosta vaihdevivun neutral safety switchistä, mutta ainakin omien mittausteni perusteella se pelittää oikein. Sitä en tiedä voiko laatikosta tulla erikseen joku tieto joka estää starttauksen.
     

Kerro tästä muillekin!