Dodge monaco-75 318+904 ongelmia tekijällä, vissiin aina

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Rotten, 25.3.2017.

  1. big t

    big t Gearhead

    Tuo laskukaava tuntuis omalla kokemuksella kans toimivan ihan hyvin , tosin toi mun caddy menee kaupungissa pienemmällä kun tyhjäkäynnillä köröttelee mutta matkassa taitaa olla juurikin tuo 15/100km kulutus
     
  2. Rotten

    Rotten Gearhead

    Tuolla laskukaavalla ollaan just kohillaan! 2240kg:eek:

    Mut kun seurannu esmes fury -70
    Vissiin aika pitkälti saman kokoluokan autoo, samalla tekniikalla, 12 matkaa kaupunkiin 17-18, jos siin pari litraa hyvää laitettu myyntii varten, nii silti miulla menee liikaa. Sit hyväksyn tuon 1litr /100 jos on mylly isompi ku strattimoottori (<7litr) ja löytyy potkua. Se sitte omasta nilkasta kiinni viekö satasella 60 ja 5mm rengasta!?
    Mut... kyl olettaisin et matkaa pitäis alle 15 mennä ja kaupunkiikin alle 20?
     
  3. bottipoika

    bottipoika 2nd gear

    100kg kuski vie sitte vielä sen yhen lisä litran, 50kg emäntä puolikkaan,
    takapenkin sika kaarti bensan lisäksi kaljatki
     
    Rotten tykkää tästä.
  4. Rotten

    Rotten Gearhead

    No, nyt pitäis olla nuo perus asiat kondiksessa, reissun jälkeen tiiä/ tiietään miten kuluttaa, onko vain miun toiveunta nuo pienemmät kulutus luvut! :p
    Ottaen tietenkin huomioon, et reissussa on porukkaa enemmän ja kannu bensaa, sekä sitä karjalaa, et menee se reissu kuten hienot ohjeet oli tuolla toisessa topiicissa miten car showssa käyttäydytään! :rotfl:



    Edittiä, jos joku ei tuota lukenut ja miun jorinoita tavaa! Ihan vitun hyvä!


     
    Muokattu: 13.4.2017
  5. Rotten

    Rotten Gearhead


    Pikkusen pitää ottaa takasin päin, nyt viikko ajeltu, kaasari säädöissään, hemmetin hankala käynnistää ja pikkusen epävarma pysyy käynnissä, ennenkuin lämpenee! Taidan ruuvvailla ite säädöt "vituiks" eli pikkusen rikkaammalle.

    Nii reissu heitetty, 5 päällä kannu bensat ja muutama laatikko kaljaa kyydissä. Rajoitusten mukaan puolet, satasella satasta ja 120 alueell 120, takas päin ripeemmin. Noin 18litr jäis satkulle kulutus! Sen hyväksyn! :)
     
  6. bottipoika

    bottipoika 2nd gear

    eikös näitä aina pie muutama kerta kaasua polkasta ja pari kertaa starttia pyöräyttää
    ennen kuin tulille pärähtäävät.
    ja kylymänähä nämä ei myöskää käynissä pysy
    vua pittää sen tulille saanin jälkee pistää itekki rööki tulille
    ja pikkusella pakkokaasulla pyörittää autoo siinä parkissa se röökin aika
     
  7. bottipoika

    bottipoika 2nd gear

    kuulostas jo varsin kohtuuliselta kulutukselta tolle massalle...vaan muutama lootaa kaljaa
     
  8. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Itellä 2bbl 360 ja pakkasyön jälkeen vaatii ehkä kolmisen-nelisen starttia et jää käyntiin. Jonkun aikaa saa aina käydä et alkaa käymään kaikilla eikä tupsauttele putkessa.. Ryyppy säädetty niin et lähtee heti pois kun kaasuun koskee kun jäi muuten jatkuvasti makaamaan vähän päälle. Selvästi käy laihalla ryyppy päällä, tiijä sitten pitäskö suutinta suurentaa tai jotain kun seoksenkaan säätö ei ihmeemmin auta.--->ruiskua kehiin
     
  9. Rotten

    Rotten Gearhead

    Nyt pari kertaa tehnyt ettei ees lupaa, pole kaasua, ryyppyä täysillä tai puoliks, huikka bensalla vasta!?:eek:
    Ennen kaasari säätöjä toimi, no helvitn rikkaalla oli ja ei tarttenut ryyppyä, mut jos tuon ja tän hetkisen koittais puolittaa.
    Nii ja hieman tullut nakutusta peliin, kylmänä enemmän lämpöisenä silloin tällöin havaittavissa!
     
  10. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Mulla on seosruuvit 1 kierros ja reilu vartti auki. Automaagiryyppy eli kaasu pohjaan kytkee sulkee läpän ja kun käy niin polkasu avaa sen.
    Jos ei meinaa ilman huikkaa lähteä nii olisko bensapinta kohillaan?
     
  11. Rotten

    Rotten Gearhead

    En sitä älynnyt/ ees vielä ois kerennytkään kattoo.
    Kaikkihan on mahdollista, mut onko oletettavaa et bensan pinta menis persiilleen, ilman et siihen puututaan!?
     
  12. xarper

    xarper Gearhead

    Taitaa olla kaasarin säädöt nyt vähä pänäin puuta heinää jos huikkaa tarttee annella :D eli bensapinnat ihan liian alhaalla tjsp?
     
  13. Rotten

    Rotten Gearhead

    Ainut mitä säädetty, tyhjäkäynti ja niitä seos ruuvveja. Tää huikan anto tullut tänää ja sitä edellisellä käynnistyksellä!? Sitä ennen toimi kyllä ja siinä välissä ei oo koskettu mihinkään!
    Mut uskon jos näin, nii mistähän se pinta säädetään?
     
  14. Rotten

    Rotten Gearhead

    Eiku joo, kyllähän mie sitä tutkin,sillo ku leväytin auki, en puuttunut siihen. nyt älysin googlettaa sen, ni muistu nieleen. nii pitäis jopa miulta onnistuu se pinnan säätö!
     
  15. Rockpatrol

    Rockpatrol 1st gear

    No voihan voihan... tuli veettyä punaseks kun sitä oli:odrealmad::odrealmad::argue::poff:
     
  16. Rotten

    Rotten Gearhead

    Ei se oo niin paha! *halihymiö*

    Joo ja vittu joo, tänää kerkesin kattoo, just äskön, en tiiä! Ropailin jotain huomasin et ryyppy vipu ei ottanut siihen läppään tuntumaa?:eek: käsinee painoin kiinni ja taas toimii auki kiinni *8kertaa
    En mie nyt sata varma oo, mut kyllä se miun mielestä ollut kiinni ku huikkaa antanut ja kierrokset laski ku ryypyn pois laitto?
    Voiko se tehä, et ei starttaa, jos antaa liikaa ryyppyä?
    Ensiö puolella bensa pinta ookoo toisiolla liian alhainen, mikä ei nyt tähän starttaukseen ilmeisesti liity? No nyt sekin kohdallaan!

    Jotenkin tuntuu et mie en osaa tuota holleytä,

    Maatsikin vain sääti sen vaan et toimi. Sitä en tiiä miks nyt viikon jälkeen rupes temppuilee?
    Rullille en päässyt sit kuitenkaan eikä mitään tarkempaa syyniä siis kaasarille tehty!

    Nii siis kannattaako lähtee vaihtamisen vaivalla isompaa ebelbrockkia kokeilee, miten toimii? 750 4 reikänen mekaanisella toisioilla?
     
  17. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Sieltä täältä lukenu vaa ketjua...
    Ei kannata alkaa vaihtaa kaasaria.
    Toi huikkabensan anto on mun miälest iha turhaa, sinnehän menee huikkabensaa kun polkasee kaasua... Kyllä kasi syttyy tulille, vaikkei ryyppyläppä ole kiinni, vaatii vaan kaasun lipsuttelua.
    Kai täällä kiihytyspumpusta on jo jotain juttua ollu, et alkaa ruuttaaamaa heti kun kaasua painaa. Ennen starttia polkasee kaasua kerran pari ja starttaa ja jos ei syty ni siinä samalla polkasee kerran tai kolme, ni jo pitäs herätä kovimmillakin pakkasilla..
    Tohon liikaa ryyppyä, mun edellisessä käyttiksessä oli tosin 2 reikänen holley, mut siitä ei sietäny vetää läppää kokonaa kiinni (käsiäyttönen), silloin ei kyllä inahtanukkaa, vaa aina tyyliin pualeevälii, yks polkasu, ja laakista tulille, keli kuin keli.
     
    ake79 tykkää tästä.
  18. Rotten

    Rotten Gearhead

    Pitää opetella tuon ryypyn käyttö!
    Polkenu olen, ennen ja nyt startatessa ei mitään.
    Ennen säätöjä, ennakot oli perseellään kaasari rikkaalla, kolme polkasua kolme-neljä lupausta ja käyntiin, ilman ryyppyä, oli pakkasta 20c tai 0.
    Ennakot kohdilleen, kaasari rikkaalla, kolme pumppausta ja käyntiin! Nyt kaasari säätöjen jälkeen joutunut pelaa tuon ryypyn kanssa, mikä on toimivassa setissä tehtävä? Viikon verran sain käyntiin, mut nuo viimoset ei, polkemalla ennen ja ryypyn kanssa ja jälkeen. Viimonen ollut huikka, et saan käyntiin ennekuin akku loppuu! Ja sahausta ollut mielestäni riittävästi!
    No huomenna tiiän oliko miun ruuvvailuista hyötyä aavistus rikkaammalle, perus ennokkot oli 10 nyt puotin 8 tuntuu et toimii taas paremmin lämpöisenä.
    Toisiopuolen bensa pinta kohdilleen.
    Pitää muistaa tuo puoleen väliin vaan ryyppy.
    Kun kirjaa oo tuosta pitäny, nii varmuudella osaa tuotakaan sanoo, meninkö tuon viikon puolella ryypyllä ja nyt sit luntannu täysille!?
    Vaijeria ei oo, nii manuaalisesti pellin alta!
     
  19. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

  20. Rotten

    Rotten Gearhead

    Miul 4reikänen, en kattonut meneekö umpeen vai ei, mut ääri asennolle kääntänyt!
     

Kerro tästä muillekin!