Dodge monaco-75 318+904 ongelmia tekijällä, vissiin aina

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Rotten, 25.3.2017.

  1. Rotten

    Rotten Gearhead

    Lähti käyntiin! Ryyppyä vähän, joutuu sahaamaan ja polkemaan vaan aika kauan! Lämpösenä ei ongelmia, ja pysyy taas käynnissä! Jatkan harjoituksia!
     
  2. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Tuolleen mulla lähti ekan kerran talven jälkeen...

     
    Rotten tykkää tästä.
  3. Rotten

    Rotten Gearhead

    Nyt kyssäri, viime syksynä toimivana otettu kaasutin! Meneekö tiivisteet tässä ajassa? Tai muuta? Ebelbrokki 600.

    sain kaverilta testiin 600 holleyn, sama ku miulla, uudempi vain. Ollut jonkun vuoden hyllyssä, suoraan vene käytöstä!
    No mie jopa osasin sen säätää ja sain käyntiin ja rokkaa, vaikka näköjään tiivisteet kovettunut, kun vuoti. Niin silti toimi lyhyen kokeilun paremmin kuin tuo miun!
    Niin jos uskaltais kokeilematta ostaa, tuon ebelin?

    Toistakin kokeilin, isompaa ebeliä, ollut seisomassa, kiihdytys pumppu ei toiminut!


    Tai sit voi tarjota varmasti toimivaa kaasutinta! Rupee tuo vaihto käymään, mut tallin katto vuotaa ja siin ei oo tällei illalla valoja, nii rupee tuo ees taas vatkaaminen kyrsii!
     
  4. jorkkeri72

    jorkkeri72 Gearhead

    ei kai se nyt siinä ajassa pilalle mee!
    laittaahan monet syksyllä auton seisontaan ja ottaa keväällä ajoon,talven aikana sitä käyttelemättä.
    riippuu myös siitä onko ollu lämpimässä tallissa.
     
  5. Rotten

    Rotten Gearhead

    Rupes vaan jännittää!:eek:
    Ku lukenut juttuja, et ois ollut porukoilla ongelmia keväällä.? Bensoissa seisonut, nii miten se kuivilteen!? Mut jos sitä mieltä et näin ois et kiinni laitolla isommalla todennäköisyydellä toimis, kuin ei nii joutuu vissiin pistää tilipäivänä laittaa pari seteliä liikkuu!
     
  6. jorkkeri72

    jorkkeri72 Gearhead

    ei varmaan kauheen isoja seteleitä kannata montaa,sillä us-partsilla uus maksaa n.350€
     
  7. Rotten

    Rotten Gearhead

    Paria satkua kuluineen!?
    Joku reilu 5v vanha!?
     
  8. jorkkeri72

    jorkkeri72 Gearhead

    ihan sopuhinta mun mielestä,JOS toimii.
     
    Rotten tykkää tästä.
  9. Rotten

    Rotten Gearhead

    Pitää tinkii siihen joku JOS ei pykälä!:p
     
  10. Rotten

    Rotten Gearhead

    Joo, jos joku kerkes lukee, poistin ne! Eli oli ongelmia "uuden" eebelin kanssa, mut syy selvis. Viimein antautu kaasarin alla oleva tiiviste. Löyty semmoinen, lähtee nyt taas (ainankin lämpöisenä) käyntiin laakista!
    Ja totteli kaasua, eikä stumpannut!

    Pitää kattoo nyt sit mitä sen viimeisten säätöjen kanssa tekee!
     
  11. Rotten

    Rotten Gearhead

    Paitsi et alavesiletkukin tullut tiensä päähän!:confused:
     
  12. Rotten

    Rotten Gearhead

    Onks eebelissä mitään perus säätöä, noihin aeos ruuvveihin?
    Guuglailin, nii oli vain et hakee kierroksilla laihimman ja siitä vähän takaisin! Mut Onks joku kierros auki, vähemmän enemmän? Mikä ois semmoinen perus säätö?
     
  13. xarper

    xarper Gearhead

    puoltoista kierrosta? sit kiinni sen verta ku rupee käymää huonommi ja puol kierrosta auki siitä?
    jotenki noin oon omani aina säätäny.
     
    Rotten tykkää tästä.
  14. Rotten

    Rotten Gearhead

    Jesh, thänks!
     
  15. Rotten

    Rotten Gearhead

    Joo ja juu, nyt on auto toiminu hyvin ja luotettavasti, mikä tärkein, bensan kulutus pysynyt tankki toisen jälkeen 70-90litr ihme laskelmilla aika tarkalleen sen 22,5 per sata kmmää! Bensaa se vain on ja venäjltä saa onneks puolet halvemmalla, nii ollaan kulutus / eurot kohtuullisilla lukemilla.
    Nyt vain huomannut et (ohjaustehostin vuotanut pidempää siis jo ostaessa) ja koneessakin tullut pikkuvuotoja näkyviin, niin tiiviste jumppaa tiedossa, mutta kun tää alkuhuuma alkaa olee pois, ni ois samalla vaivalla kivaa saada potkuakin koneeseen!
    Eli hyvin ja epäselvästi pohjustettu tarina johtaa kysymyksiin->

    Auton ja tai koneen tietäjät, mitä tähän myllyyn on tehty, onko vakioo, porattuu ym. Jotain piristys juttuu oli ni mitä?

    Haaveena ois tosiaan, jos auto liikkuis pikkuse ripeemmin, mikä ois lompakolle se järkevin ratkaisu? Vissiin revitään 5,2 350-400hpeetä mikä on toivottavasti luotettavissa määrissä tehot, et kone kestää. Laatikko menee vaihtoon??? (904 kiinni)
    Luin puoleen väliin tänää
    oldsmobile 455 kunnostus/viritys
    ketjun ja tajusin et miusta ei näillä paikoilla ja palkoilla ole itse tekemään samaa.:(
    Isolohkot valmiina pultit pois pultit takasin (siis apulaitteineen) maksaa hunajaa?? Vaiko eikö?? (hätäsee ostin tän, ku parikuukautta jos ois osannu venata, ois tonnin kalliimmalla saanu auton "saman" 440 koneella, no nää on taas näitä oppi rahoja:mad:)
    Eli tän koneen viritys, toisella uudella laatikolla a-1500 tulee maksaa sen noin +4000 ja ulöspäin??? Valmiita piristettyjä onko kenellä ja tai mistä ja mihinköhän hintaan?
    Eli jos kehtaatte siis tietävät jeesaa, mikä ois se paras ja ei se kallein ratkaisu, miten monacokin liikahtais oikeesti!
    Pers aukinen kyselee, mut motivaatiota ois koittaa säästää, vaik vähentämällä paheita!:p

    Tulipahan tekstiä, koittakaa ottaa selvää!:D
     
  16. Rotten

    Rotten Gearhead

    Ainiin, parina päivänä tänä kesänä on ollut jopa lämmintä, nii dotsissa meinannu sulaa jalat, ikkunat auki, nii on pärjännyt! Löytyykö mistä ja kuin paljon pitää purkaa et löytyy, mistä laittaa et puhaltais viileetäkin, nyt tulee pelkkää kuumaa!:(

    Purkamalla tukin selviäis, mut tää kämppä remppa, muksut ja työ rassaa ja ressaa, nii ei vaan kerkee olennaisiin!:oops:
     
  17. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Halvin virityskeino on vaihtaa perävälitys hieman tiuhempaan, sellasee et kierrokset vielä maantiellä järkevät. Tossa kuitenkin joku aavikko kakkosella alkava peräruuvi? Piä kone vakiona, tai sellasena kun nytkin on, tietysti riippuu haluaako että sitä potkuakin sitte oikeesttikkin olis...
     
  18. Rotten

    Rotten Gearhead

    Ois kiva jos ois OIKEESTI potkua, mut niissä.mennään jo yli kaikkien tän hetken mahdollisuuksien, mut jos niinku vähän enemmän! Luulis / et mie toivon, noilla kulutuksilla ois menohalujakin! Tuohon jos tiukempaa perää, 3lovinen ilman lukkoo, nii maistuu jo matkallakin soppa!?
    Joku sopiva setti, koneesta peeään!?
    Stroukattuna 360? Kestääkö enemmän? 390?? Laatikoks mikä? Mielellään 4 lovinen tomaatti, vähintään 3 lovee ja lukko?? Tarkoitus sit kerralla maksimit, mut et tekniikka kestää! Ei sitä kerta polkasulla kivaa ja renkaat kuluu, ja tee/ teetä sama uudestaan! Luotettavuus, nr.1
     
  19. Rotten

    Rotten Gearhead

    Voi tietysti laittaa vinkkiä mites nuo ls koneet???
    (ent. työkaveri heitti ohi mennen, ku ihmettelin, heppojen puutteita.) Onko ees mahollista,(no kaikki on, mut järkevyydessä)
    Itelle tärkein on auton ulkonäkö.-chek
    ääni,- chek
    voima. Nojoo ja
    liikkuvuus, nojoo
    muttei nyt ihan raiskauksen puolelle menis mikään/ minkään kustannuksella??
     
  20. Herje

    Herje Double Gearhead

    Semmonen uusi 5.7 Hemi.
    Menis vanhalla laatikolla.
     
    Rotten tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!