Dodge/Plymouth 230/218 lättäpääkuutosen imusarja

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja tinareki, 23.10.2019.

  1. tinareki

    tinareki Double Gearhead

    ... olisiko kenellä jäänyt nurkkiin pyörimään 23" lohkon imusarjaa?
    Myös pakosarjan ostaisin ja kaikki kiinitykseen kuuluvat pinnapulttien mutterit+aluslaatat.

    Pienen "ite" rojektin puuhasteluun tarvittaisi.
    Saattaa mennä suteen, tai saattaa tulla suuri success - who knows...
     
  2. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Jotain salaista suunnitteilla, ei siihen sit soveltus laserleikattu laippa ja putkesta/plootusta tehdyt sarjat? Ei ainakaan hitsauksen kanssa tulis ongelmia, jos sitä ilmeisesti tarvitaan...?
     
  3. tinareki

    tinareki Double Gearhead

    ^Juurikin tällaista puolisalaista, josta ei oikein kehtaa kertoa ennenkuin mahdollisesti onnistuisi...
    Kokeillaan ensin nämä vaikeammat ja sankarilliset tekniikat.
    Alumiinivalu kipsimuottiin jo menossa poskelleen.
    Se putkikäyristä hitsailu sitten "plan C"
     
  4. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Amuliinin valamiseen varmaa saa apuja jos ei onnisu. Ekaks tulee mielee frendi salosta ja sit se jonka nimimerkkiä en juuri muista, tai mistäpäin maailmaakaan edes on, rojektiosios '60 plymppari ja '61 letukka. Tallikaveri kyllä onnistuneesti messingillä juotti valupakosarjaan rautamutkan, mut motti eioo vielä käynyt et kestääkö sit... Toivotaan onnea sarjojen löytymiseen.
     
  5. tinareki

    tinareki Double Gearhead

    Valaminen sinällään onnistuu kyllä, mutta tämän kokoisen mittatarkan muotin tekeminen ja varsinkin sen ehyenä pitäminen valutapahtumassa osoittautui isoimmaksi "haasteeksi".
     
  6. tinareki

    tinareki Double Gearhead

    Tuo valurautaisen imusarjan modaaminen tuntuu juuri tällä erää siltä vähimmän vaivan reitiltä, kuha aihio löytyis´
     
  7. sleepercooler

    sleepercooler Gearhead

    Olis kans tarvetta 25"lohkon pako ja imu sarjan laipoille!
    Kuka näitä leikkaisi mallin mikaan harrastaja hintaan??

    Tarkoitus olis tehrä uusi pako/imu sarjat.... Minkä laisesta putkesta tollaset olis hyvä tehdä???
     
  8. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Nettivaraosasta löytyy turbon laippojen tekijä jonka ilmoituksessa on maininta myös mallin mukaan leikkaamisesta.

    Marteliuksella on tämmösiin rakentamisiin passeleita J-käyriä sekä mustasta, että rosterista useissa läpimitoissa.
     
    Muokattu: 25.10.2019
  9. sleepercooler tykkää tästä.
  10. Fat-Mike

    Fat-Mike 3rd gear

    Vepsän Janne ainakin tekee laippoja
    http://www.northkustomfab.com/
     
    sleepercooler tykkää tästä.
  11. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Olitkos jostai vetelä suomesta, Janne's Garage, olikohan sipoosta, käsittääkseni hoitaa näitä asiakkaan omiakin leikkauksia, ei tietoa missä firmassa. Meiän duunin kautta kaveri on ainakin teettäny laippoja tyyliin tiivisteen mukaan/tupakkiaskiin piiretyn kuvan mukaan. Ei kyl tietoo mistä nämäkään tulee. Hinta kuulemma harrastelia ystävällinen. Ite en oo monee vuotee tarvinu mitää ja mistä ennen tuli, niin ei oo suhteita sinne enää. Sen tiiän et meillä piirretää kuva ja sit tulee muiden leikattujen osien mukana meille. Voin yrittää jeesaa, jos tarttee, pistä viestii, mul on huono muisti...
     
    sleepercooler tykkää tästä.
  12. Noita leikkauspajoja on Suomi täynnä. Itse olen joskus opiskelijana leikellyt laserilla. Tärkeintä oli siinä koneessa, että piirustus oli Autocadin DWG tai DXF muodossa ja 1:1 mittakaavassa. Sen jälkeen se oli helppo muuntaa koneelle sopivaksi.
     
  13. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Mitä tosta kuuklesta kattelin niin melko yksinkertainen on tuollaisen koneen laippa?
    Jos vaan muutamaa kappaletta vailla niin taitas helpoiten syntyä ihan naputtamalla lohkosta malli tiivistepaperille, ja sit säteisporakoneella porailis reijät kohilleen. Muutama kappalehan menee päällekäin tuollain tehdessä.
    Ainakin itse olen kokenut helpommaksi tehdä laipat noin, vaikka jotain on tullut teetettyä laserilla/vesileikkauksella.

    Näin siis siihen suhteutettuna että mitä tuollaiseen imu- ja pakosarjan tekemisessä kuitenkin menee aikaa...
     
    Camino'79 ja sleepercooler tykkäävät tästä.
  14. Tässä on pari hyvää kuvaa moisesta:

    [​IMG]
    [​IMG]
     
    sleepercooler tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!