Dodge ram 12v -96 vaihdelaatikkovika

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Amjpyyk, 3.12.2020.

  1. Amjpyyk

    Amjpyyk 1st gear

    Moro! Yllätys yllätys ongelmia vaihdelaatikon kanssa ramissa, kyseessä siis takaveto -96 12v cummins

    Jos jollain olis vinkkiä heittää mistä lähtee vikaa etsimään kun oireet on seuraavanlaiset:

    Aamulla auton käynnistettyä ei löydy ollenkaa laatikosta välillä 1 vaihdetta? Auton sammuttaa ja käynnistää uusiks nii vika korjaantuu.

    Vikakoodiks anto :


    45 An open or shorted condition detected in the overdrive solenoid circuit

    12 Battery was disconnected within the last 50 key-on cycles (Resets after 50)


    Eilen toimi päivällä moitteettomasti mutta kun illalla kävin kaupassa ( 10km keskusta-ajoa ) niin rupesi vilkuttamaan od off kytkimen valoa paloi kerrallaa max 3sekunttia ja sammu jonka jälkeen sitten sytty trans temp valo?

    Mulla ei erillistä mittarii oo loota öljyjen lämmölle että todellista lämpöö en tiiä.
     
  2. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

    45 Vikakoodin mukaan ois OD:solkun johdoissa tai itse solenoidissa katkos/yhteys maihin. Itse zekkaisin ekana ton vaihteston ja ecu välisen johtosarjan ja liittimien kunnon.
    [​IMG]
     
  3. Amjpyyk

    Amjpyyk 1st gear

    Joo täytyyki tutkia se!

    Meinasin jo eilen että vaihan noi govenor / overdrive palikat laatikkoo jos vika parantus ja 1 löytyis, mutta toi lämpövalo ja od off vilkutus tuli nii rupesin miettimään jonkinäköstä sähkövikaa.
     

Kerro tästä muillekin!