Dodge Ram 1500 hybrid

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Dodge hybrid kummins, 10.11.2018.

Tags:
  1. Muokattu: 10.11.2018
  2. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    näin yleisenä vihjeenä ei ehkä kannata ostaa ensimmäistä vuosimallia missä jokin uusi systeemi on laitettu autoon. Odottaisin vuoden pari jossa ajassa luulis suurimmat lastentaudit otettavan veks.
     
    belair54 ja juhamann tykkäävät tästä.
  3. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    Just näin, etenkin moparin kyseessäollen.
    Tämä siis moparihomona itseään pitävän päästä tullut ajatelma:oops:
     
  4. Luoppis

    Luoppis 3rd gear

    Juutuubista löytyy noita arvosteluita ja koeajoja. Perinteisen laturin tilalla on sähkömoottori/laturi, joka voi auttaa moottoria moniurahihnan välityksellä 0-1500rpm, mutta ei siitä ylöspäin. Eli kyseessä on aika löysästi hybridi, koska sähkövoimalla tuo vehje ei yksistään voi liikkua eikä generaattori toimi starttimoottorina, kuten monissa "oikeissa" hybrideissä. Enkä pitäisi kauhean tehokkaana, että jarrutusenergiaa voi kerätä talteen vasta kampiakselin hihnapyörältä. Tuossa on vieläpä 12V ja 48V sähköjärjestelmä rinnakkain, 12V normaalilla akulla kaikelle muulle, paitsi generaattorille ja sitten sitä moottorin avustamista varten 48V. Eikä tuo 300Wh kapasiteetin akku hybridijärjestelmälle kuullosta kovinkaan suurelta, eli tosiaan sähkömoottori voi avustaa vain lyhyissä sykäyksissä, ennen kuin pitää jo ladata akkua. Väittivät tuolla yhdessä videossa, että tuo järjestelmä ei ole kovinkaan hyödyllinen kuumassa ilmastossa, kun ei ole sähkötoimista ilmastointilaitetta. Eli hyödyt sulavat todella helposti.

    Varmasti bensaa säästävä järjestelmä ja helpompi huoltaa, kuin hybridivehkeet, missä generaattori on limppuna moottorin ja muun voimansiirron välissä, mutta sulaako hyöty sitten juuri niihin potentiaalisiin huoltoihin ja hankintahintaan? Vaikkei ilmeisesti maksa lisäoptiona, kun sen 800 dollaria?

    Ja sitten kun soppaan lisätään vielä sekin tekijä, että tuon järjestelmän yhtenä olemassaolon tarkoituksena on parantaa autonvalmistajan päästö/polttoaineen kulutus keskiarvoja, niin onko kyseessä kenties jonkun asteinen turhake?

    EDIT: Lisähinta on ilmeisesti sen pari tuhatta dollaria, onko se sitten paljon vai vähän, riippuu ihan näkökulmasta.
     
    Muokattu: 10.11.2018
  5. juhamann

    juhamann 3rd gear

    En ole asiaan perehtynyt. Silti haiskahtaa purkkaviritykselliseltä viherpesulta.
     

Kerro tästä muillekin!