Dodge RAM 2500 & 3500

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja mpjaprotopaja, 21.12.2011.

  1. mpjaprotopaja

    mpjaprotopaja 1st gear

    Googletus hakusanoille 2500 ja 3500 erot ja viat tuottavat saman linkin eli tuon vajaa 1700 sivua käsittelevän romaanin jossa joku on kysellyt samoja kysymyksiä mitä itse pohdiskelen ja johon seuraavat 20 sivua menee hieman offtopic vastaamatta siihen kysymykseen joten voisikos tähän vetää sellasen uuden pienen yhteenvedon.
    Ite olen vaihtamassa vania ramiin kun tarve peltiluukusta vaihtui vetokykyyn ja nyt olen hämmästellyt 2005-2009 luvun rameja. Suurin ihmetyksen aihe on tuo kantavuus 2500 ja 3500, mikä niissä on käytännön ero ja mitähän noissa on tyyppiominaisuuksia eli vikoja?
     
  2. kvt

    kvt Gearhead

    2500 ja 3500 ovat samanlaisia muuten paitsi 3500:ssa on yksi lehti enemmän takajousissa, vakiona vähän isommat renkaat tai ne paripyörät takana.
    Ei mun tietääkseni näissä mitään tyyppivikoja ole lukuunottamatta heikkoa laatikkoa ja turbiinia, mitkä eivät oikein tahdo kestää dieselkoneen kovaa vääntöä varsinkaan jos ottaa ulos lisää tehoa, mikä onnistuu helpolla tästä Cumminsin koneesta.
     
  3. mpjaprotopaja

    mpjaprotopaja 1st gear

    Kiits. Nyt tarttee heittää vain kruunaa ja klaavaa tähtäileehö täysin orkkis versioon ja vahvistaa osat ite vaiko uskooko myyntipuheisiin jossa laatikko on vahvistettu hypersupen extra glide levyillä jotka todellisuudessa on ollut jollain vain märkä uni ja pirun hyvä idea myynti ilmoon. Noh, en tiedä paljonko on myynnissä näitä puheita mutta on niitä ennenki näkyny ja mulla auto tulee kumminkin vetokÄytÖÖn. Eka kiesi on koeajettu, pientä ohjausherkkyyttä vasuriin, ei selkeesti vetäny sinne mutta käänty herkemmin vasempaan, normaalia vai ei? Ja mihinköhän kohtaa perää on se lukkokyltti asennettu jos siellä sellanen on, ko autossa kun en löytäny mitään sinne päinkään.
     
  4. mpjaprotopaja

    mpjaprotopaja 1st gear

    Kiits. Nyt tarttee heittää vain kruunaa ja klaavaa tähtäileehö täysin orkkis versioon ja vahvistaa osat ite vaiko uskooko myyntipuheisiin jossa laatikko on vahvistettu hypersupen extra glide levyillä jotka todellisuudessa on ollut jollain vain märkä uni ja pirun hyvä idea myynti ilmoon. Noh, en tiedä paljonko on myynnissä näitä puheita mutta on niitä ennenki näkyny ja mulla auto tulee kumminkin vetokÄytÖÖn. Eka kiesi on koeajettu, pientä ohjausherkkyyttä vasuriin, ei selkeesti vetäny sinne mutta käänty herkemmin vasempaan, normaalia vai ei? Ja mihinköhän kohtaa perää on se lukkokyltti asennettu jos siellä sellanen on, ko autossa kun en löytäny mitään sinne päinkään.
     
  5. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Onks noi Rotken manuaalitoosat sitten millasia? Mulla on käsitys että hyviä.
     
  6. freeride

    freeride Gearhead

    kyl ne molemmat toosat kestää normaalia käyttöä aivan riittävästi.mutta kun suurin osa jengistä laittaa heti viriviriä parisataa kaakkia väännön noustessa toiselle tuhannelle ja sitten poljetaa yli kolmen tonnin laitetta,niinku jotain urheilupulkkaa,eikä huolloista tietoakaan,niin ei mikään ihme,että automaatilla on huono maine ku toosa porsii aika nopeasti virikäytössä..omasta mielestä vakio aut.laatikon suurin "vika"vielä näissä uudemmissakin on turbiinin stall,joka on aivan liian korkealla cumminssin vääntökäyrään nähden.mut onhan manuaalitoosa loppupeleissä aina tietysti "varmempi" ja huolettomampi huollon ym.suhteen.tosin ei sekään mitään kovin suurta virikäyttöä kestä.
     
  7. JariV

    JariV 2nd gear

    Ei siellä välttämättä oo lukkokylttiä. Konepellin etureunasta sisäpuolella pitäs löytyy varustetarra mikä kertoo ton. Tosin joskus ne tarrat on jätetty blankoiks tai pelti vaihdettu.
     
  8. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Eka kerran kun ajoin manuaali-ramia hämmästytti suuresti miten mukava laatikko on käyttää. Joku viisaampi tiesikin että se on getrac. Selkeesti erilainen kun joku vanha jenkkiaski.
     
  9. Erska

    Erska Gearhead

    Ajoit siis ykköskoppaista. Sellanen mulla löytyy.

    Kakkosensynkro huono ja nelosella alta 2 tuhannen kierroksen vedossa rattaat rallattaa aika kivasti. Ajattelin vaihtaa joskus 3 koppaisesta löytyvään G-56 mersun askiin ja samalla pistää jonkun 800 rwhp +++ 1500lb-ft + kestävän vauhtipyörän kytkinsetin.
     
  10. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Oli joku 95-96 vuotinen.
     
  11. Erska

    Erska Gearhead

    93 oli viiminen vuosimalli missä oli getragin laatikko. malliltaan g360. Kakkoskoppasissa manuaalilaatikkona(1994-2002)(pois lukien H.O malli 2000-2002) on New Venturen NV4500. Sama vatkain löytyy myös Chevystä.

    Eli ei ollut Getraggia :)
     
  12. MKultala

    MKultala 3rd gear

    Niin ja ekoissa kolmoskoppasissa on nv5600 laatikko. G-56 tuli 04.5 Erottaa ensisilmäyksellä mm. vaihdekaaviosta
     
  13. -kk-

    -kk- Gearhead

    Lainaanpahan topikkia...




    Onko dually miten kökkö ajettava normaaliin verrattuna vaiko toisinpäin??

    2gen rampe tarkoitus hommata ympärivuotiseksi käyttöharrastepeliksi.
     
  14. mätkä

    mätkä Gearhead

    Ei kai siinä muuta oo kun takapyörät oikoo vähän reilummin, että saattaa muutama postilaatikko mennä harjotellessa :poff:
     
  15. Subbe99

    Subbe99 3rd gear

    Nii ja joskus portinpielet. :lol:
     

Kerro tästä muillekin!