Dodge Ram 2500 4x4 5.9 TD -95 ->

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa '4x4', aloittaja Kippari, 15.9.2004.

  1. Kippari

    Kippari 1st gear

    Tarkoituksena ois pistää tommonen laitos. En jostain syystä löytänyt tältä boardilta mitään hakua, joten jos jollain on linkkejä tätä autoa koskeviin keskusteluihin niin saapi kertoa..

    Koneena olisi siis 5.9TD Cummins, vm. 95->

    Kiinnostaisi tietää miten voimansiirto kestää, manuaalina ja automaattina, akselit jne.

    Missä maineessa runko ja kori on. Ruostuuko palkkien nurkat?

    Entä kone, tuskin tarvii vielä 300tkm kohdalla alkaa rengastaan ja laakeroimaan?

    Ja mistä nuita saa järkevään hintaan :D Yksi oli myynnissä autoareenalla, hintaan 32te!! Eihän tollasta luulis kenenkään maksavan?
     
  2. Mastodontti

    Mastodontti Gearhead

    Jotkut kai niitä ostaa jopa kun aina välillä niitä autoareenalta häviää...
    Konehan noissa kestää, sitä käytetään kaikenmaailman traktoreissa, kaivureissa ja teollisuudessa, mitään tyyppivikoja chevyn tapaan ei varsinaisesti ole, ainoa on se kdp eli killer dowel pin(jakopään kopassa kohdistustappi, saattaa pudota joskus koneeseen) joka mun vehkeessäkin on varmistettu. Oon lukenut juttua että miljoona kilometriä olis amerikan pojat ajanut avaamatta...Omassa -96 on ainakin kori ja runko ruosteeton, ainoastaan akselit ja tukivarret on pienessä pintaruosteessa.
    Mun laitoksessa on automaatti niinkuin useimmissa, se kyllä kestää jonkin verran tehonlisäystäkin, mutta turbiinilukon kanssa kiihdyttely tai vetäminen kai voi käydä sen päälle varsinkin ylivaihteella, eli kun vähän järkeä käyttää niin pitäisi kestää hyvin.
    Kaikki mitä haluat tietää on englanniksi tuolla
    www.turbodieselregister.com
    On kai täälläkin joskus ehkä ollut juttua mutta munkaan mielestä haku ei toimi, joten vaikee löytää.
    Mulla on tällänen pitkähyttinen -96 4X4 myynnissä, pikkasen piristetty ja hyvin pidetty, kato lisää http://www.nettiauto.com/120625
    25500e
     
  3. Kippari

    Kippari 1st gear

    kiitoksia vastauksesta Mastodontti.. pitääpä pistää pitkään pohdintaan tollanen ja alkaa plärään lävitte turbodieseliä..

    Just tota sun autoa katselinkin päivemmällä ja vertailin taas tohon autoareenan Dodgeen. Tuli vaan mieleen että mistä se 7te korkeampi hinta tulee..
     
  4. Mastodontti

    Mastodontti Gearhead

    Osittain se selittyy sillä alv-vähennysoikeudella, ja jonkun mielestä voi olla turvallisempi ostaa liikkeestä ja maksavat mielellään enemmän...
    Mutta kyllä se hinta jää alvienkin jälkeen aika isoksi tossa vaiheessa.
    Mun auto on espoossa, tuu kattoo!
     
  5. 4x4_76

    4x4_76 1st gear

    On kyllä komeita laitteita nuo Dodget. Itelläkin on suunnitelmissa hommata tommonen pitkähyttinen nelikko seuraavaks ajopeliks. Sillä sitten hinaa Blazerin ajopaikoille :D

    Täällä on lappeenrannassakin yks musta myytävänä, taitaa vaa olla vielä liian kallis :(
     
  6. freeride

    freeride Gearhead

    tässä on cumminssin omistajille paras sivusto: http://www.dodgeram.org/
    tietoa löytyy erittäin paljon.hommasin hiljattain tollasen dodge ramin.ja jos haluat kuunnella kokemuksen syvää rintaääntä niin kysele tällä palstalla nimimerkiltä cummins inline six kirjottelevalta kaverilta privalla mitä vaan,tietää paljon noista 8) terveisiä vaan 8)
    hyvin on toiminu!
    http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic.php?t=34462
     
  7. Anonymous

    Anonymous Guest

    No kiitos freeride kehuista! :D Tämä lämmitti mieltä.Ja hyvä että oot autoon tyytyväinen.Mä olen yrittänyt miettiä millä sais Mercuryyn Cumminssin mahtumaan,kun en oikein kestä tuota bensan hajua.Ja jäin kaipaamaan sitä oikeaa voimaa. :cry:
     
  8. Jep edellinen olin minä.
     
  9. Anonymous

    Anonymous Guest

    "kdp eli killer dowel pin(jakopään kopassa kohdistustappi, saattaa pudota joskus koneeseen)"

    onko miten epävarma, onko minkälainen homma varmistaa ja kuinka sellainen tehrään?
     
  10. freeride

    freeride Gearhead

  11. Ropelihattu

    Ropelihattu 1st gear

    Itellä on kone pelannut hienosti ja on riittävän pirteä, vaikka onkin kaikkein mopoin malli.

    Voimansiirto ei ole kestänyt. Saattoi olla jo ostaessa hajalla. Mutta ei ihme, kun on 90 vuosimalliltaan ja lavalla sekä rungossa on semmoset reiät, että siellä olis ollut vetopöytä kiinni ja hinattu jotain reilumpaa vaunua.

    Ite olen vonguttanut nelikolla jääradalla minkä vekotin kulkee ja kiskonut volvoa turpeesta irti mistä on jarrut vuosien saatossa ruostunut jumiin. On ruovitettu akseleita myöten mudassa ja lumessa ja muutenkin ajeltu tosi reippaasti.

    Jos tuo olis ollut ostaessa ehjä, niin tuskin siinä mitään ongelmia olisikaan, mutta menimpä sitten pommin hankkimaan.

    Muuten ei ole isompia ongelmia ollutkaan.
     
  12. saabisti

    saabisti 1st gear

    kyllä manuaali kestää dodge ramissa paljon paremmin kuin automaatt :D :oops: :lol: :( :eek: :x
     
  13. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    :) No höh ostin just tollasen vaan takaveto 250 cummins -91

    onkohan sitä duunattu ku kaverin duramax jäi ku paskalle modarin
    rampis
     
  14. URPO

    URPO 1st gear

    Mun -90 250 cummins ei kyl jätä mitään. Kyllä se kai ihan ilosesti sinne sataan irtoaa mutta sen jälkeen ei oikeen enää uskalla polkea kun kierrokset tuntuu olevan 15000 ja hampaista lähtee paikat vaikkei ees oo paikattu. Ei mulla anna syrän myöten polkea yhtään kovempaa.
     
  15. lilindilin

    lilindilin 1st gear

    Moroo. Mulla on kyllä semmonen jumalaton onkelma!!! On ollu 4x4 Wv taro ekana. Suurinpiirtein vuoden. mutta se on kyllä kun astuis kuolleen kissan hännälle ku sillä yrittää polkee. Onhan mulla aina ollu jenkkeihin vetovoimaa mut nyt päätin kyllä että menee tuo taro vaihtoon. Oon tässä kattellu eri RAM eja. Pitkällä hytillä se pitääpi olla jne. Hinnasta oon vaan vähä ymmälläni! Jotkut on vaan 16.000 € Toiset taas 25.000€ Ja sitte on vaan pari vuotta ikäeroo. Sitte kaikki on siinä 100 - 160 tuhannen mailin välissä. Miksi näin... Tuleeko joku suurempi huolto vastaan vai? Ei siin mittää. Mä tuun ziigaa mitä ootte vastannu huomenissa. ni saadaan jatkoo tälle jutulle. Ei oikein viittis ostaa sikaa säkissä...
     
  16. URPO

    URPO 1st gear

    No jos saat pitkällä hytillä nelivetona 16ke:lla niin se on kyllä jo ihan kelpo hinta. Yleensä hintaa pudottavia tekijöitä on pelkkä takaveto ja kolmen hengen hytti. Toisaalta 25ke Ramin pitäis olla jo virheettömässä kunnossa ja vähän piristettykin.
     
  17. lilindilin

    lilindilin 1st gear

    Onhan se näin. Aattelin vaan että parempi on kysästä kun että menee stetsoni päässä kauppaan ja tokasee että haudi ja luulee tietävänsä kaiken. Sitte kun tulee se tekninen puoli vastaan ni sitä istutaan siinä ku joku 4 vuotias eikä ymmärrä yhtään mitään. Parempi han se on että ostaa ramin mikä on ollu ennestään suomalaisella. VAI???
     
  18. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Ei kuormurilla noin kovaa saa kaahata! Itellä samanmoinen, näissä on sisäänrakennettu nopeudenrajoitin.
     
  19. URPO

    URPO 1st gear

    Köhköh, mitäs mä oikein kirjoittelen :odroll: . Tarkoitin tietysti että kun pojat kertoivat ajaneensa samantyyppisellä Ramilla ku mulla on kovasti kuulemma täristi. Itsehän olen aina ajanut rajoitusten mukaan paitsi kerran alamäessä myötätuulessa yhtä foordia ohittaessa saatto hetkellisesti karata vähän yli 80km/h. Ja sekin oli vahinko. :soosoo:
     
  20. lilindilin

    lilindilin 1st gear

    Koska se tuli että niisä oli rajotin. Mietin vaan ku ajoin toissapäivänä RAM in perässä ni mittäri Golffissa rupes viisaa 110 km/h Mut kait sen pystyy ohittaa niin kun kaikissa muissakin raskasautoissa.
    Arvatkaa jos sormia muuten kutiaa ku oon menos ottaa dotsin yli uudenvuoden koeajoon. vm-96 tais olla

    Odotus on piinaava...


    Keep on rockin
     

Kerro tästä muillekin!