Dodge Ram 2500

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Sahti, 3.6.2018.

  1. Sahti

    Sahti 1st gear

    Moro. Hommasin tuossa Ramin vuosimallia 1997. Voimanpesänä on 5,9 Cummins. Heti alkuun myönnän että kovin vankkaa taustaa en omaa kyseisten autojen ropaamisesta, mutta tämä oli tällainen pitkään kytenyt haave ja nyt sen toteutin.

    Saattaapi tulla hieman pöljiä kysymyksiäkin, mutta välillä tuntuu tuon kaiken Googlaaminen rasittavalta ja vaikealta tavalta löytää vastauksia, joten laitanpa heti kärkeen pari pöljää kysymystä.

    Eli ensinnäkin että onko tuossa moottorissa käynnistettäessä tarve hehkuttaa ja onko siinä automaattihehku vai kuinka?

    Toisekseen en ole päässyt jyvälle mikä OD-nappulan virka on tai miten moottori käyttäytyy tai pitäisi käyttäytyä kun sen painaa offille?
     
  2. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    10 vuotta uudemmasta kokemuksia, siinä OD nappi tekee sen että vaihteisto ei vaihda ylivaihteelle eli on jonkun sortin pakko kolmonen (4 vaihteisessa lootassa). Myös vaihtaa napakammin jos oikein muistan.

    Ei ole tyhmiä kysymyksiä, googletus on aika hanurista jollei heti löydä hakemaansa.
     
    Sahti tykkää tästä.
  3. Sahti

    Sahti 1st gear

    Kiitti vastauksesta.

    Pari asiaa tuli lisää mieleen tässä tuumailtuani. Eli lueskelin palstalta tuosta turbiinilukosta ja siihen liittyvistä ongelmista, niin siihenkään en äkkiseltään oikein löytänyt että mikä se niinkun on ja mitä auto tekee kun se toimii? Ja mitä auto jättää tekemättä jos ei se toimi.

    Ja sitten haluaisin kysyä siitä KDP:stä mikä saa tottakai miehen huolestumaan, että sitä ei varmaankaan muuten saa selville että onko se blokattu kuin edellisiltä omistajilta tai avaamalla?
     
  4. freetime-cruiser

    freetime-cruiser Double Gearhead

    Jos et ole huomannut, niin suosittelen tutustumaan merkki&mallikeskustelun puolelta löytyvään Ram topikkiin, sieltä löytyy reilu 1800 sivua tarinaa.
     
  5. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Turbiinilukko lukittee mekaanisesti turbiinin eli se on "yhtä puuta" muutenhan se luistaa aina vähän.

    Sen kytkeytymisen tuntee sellasena ylimääräsenä vaihteen vaihtona ja sen päälläolon voi selvittää kiihdyttämällä pintakaasulla. Jos auto kiihtyy kuin manuaalivaihteinen, siis ei nosta kierroksia ollenkaan, sulla on se lukko päällä. Jos nostaa kierroksia ja luistaa se ei ole päällä.

    En tiiä kdp:stä mutta muistelisin että se koskisi vaan sitä uudempaa 6,jotain litrasta konetta. En tosin ole ollenkaan varma.
     
    Sahti tykkää tästä.
  6. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    KDP:n tilannetta ei saa tosiaan muulla selville kuin avaamalla, samalla vaihtuu etutiiviste ja stefa.
     

Kerro tästä muillekin!