Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. exxcevy

    exxcevy 3rd gear

    kyl noit traktoriöljyjä rammin automaatti askissa on käytetty jo tovin aikaa ja ei voi muuta sanoa kun jes..... :D :D :D :lol: :lol: :lol:
     
  2. Rämppäri

    Rämppäri 1st gear

    lohkolämmitin

    Jaahans, ny meni calixin lohkolämmitin akkuvaraajalla tilaukseen, ku ei oikein toi cumminssi halunnu käynnistyy työpaikan pihalla :( Sain auton kyl apuvirralla käyntiin, mut ei auto vissii tykänny ku moottorin vikavalo syttyi :eek: en sit tiedä että menikö jotai rikki, vai syttyikö turhasta? auto toimii muuten niinku kuuluukin...
     
  3. dustez

    dustez Gearhead

    Re: lohkolämmitin

    tekee sillee mun muistaakseni että jos akkujen jännite putoo jonkun tietyn rajan alle niin sytyttää vika valon.
     
  4. Rämppäri

    Rämppäri 1st gear

    Re: lohkolämmitin

    miten sen sais sammumaan?
     
  5. dustez

    dustez Gearhead

    Re: lohkolämmitin

    mulla se ei jääny palaa enää toisella starttauksella, akun kaapelit irti ja takas kii, voihan se tosin olla joku muukin vika kun akut. kannattaa kattoo minkä koodin se antaa.
     
  6. Rämppäri

    Rämppäri 1st gear

    Re: lohkolämmitin

    pystyyköhän sen morsettaa jotenki? vai pitääkö käyttää piuhan päässä?
     
  7. HRTP

    HRTP Gearhead

    Niinhän tuo on,pikku auto kun ei edes työkalupakitkaan sopineet ohjaamoon
    :rotfl: Työkaverit oli tosin eri mieltä auton koosta kun niille sanoin että pikku autohan toi on :poff: Noita romuja on nurkissa jonkun verran kun talossa on 4kortillista henkilöä ja jokaisella oma auto,voitte uskoa että piha on automerkkien puolesta aika sekava :rotfl:
     
  8. Swoop

    Swoop 3rd gear

    Re: lohkolämmitin

    Käännät kolmesti virrat päälle ja pois ja kolmannella jätät päälle niin antaa vika koodit.
     
  9. Aarne

    Aarne 3rd gear

    Ritiratiralla.. Ei 2 tuntia riitä roikkaa Defan vastuksella ja vanhoilla pattereilla -27 celsiuksessa. Noh, asiaan pika-apu -> Biltemaan, 1 kpl lukkopihtejä hintaan 4,99€ ja jo alkoi "kahden lämmitystunnin ekotolppa" :mad: lämmittämään vaikka maailman tappiin jos ei sähkö sitä ennen lopu.
    Viime talvena kun oli vielä woimaa akuissa ja jotain 31-32 pakkasta kun jääty "ecotolpasta":mad: kello jumiin, lähti kuitenki piiiiiitkällä startilla ja suuuurella savulla tulille. (Ja kun ei edes imuilman lämmitys ole käytössä..) Tommosessa startissa se hyvä puoli että kerkee ainaki öljynpaineet nousta ennen kun kone pyörii..

    No tuli kyllä tilattua Ctek 10 mxs vai mikä se oli ja haettua romikselta Defan haaroitussarja KAHDELLA sisätilan pistokkeella niin saa sitte lämppärin ja laturin. Melko kalliita nuo uudet haarotussarjat, oliko jotai 89€ varaosaputkasta yks pistoke. Kattelin vaan raimon koppia et onpahan taas sijoittelu noittenki romujen kanssa jotta olisivat kanssamatkustajien potkuilta suojassa, kumma kun noin iso auto tommooset jalkatilat.

    Niin, öljy muuten tänä talvena tais olla jotku teppanan 10-30, mineraalitkohan jopa muistaakseni, arvelin että jos kelpaa uudelle Komatsun cummelille nii kelpaa vähän vanhemmalle Ramillekkin.
     
  10. Jakkehh

    Jakkehh 2nd gear

    Olisko kätevämpi ja helpompi ratkasu hommata Defan oma akkulaturi? :)
    Ovat toki kalliimpia, mutta kerralla kiintee asennus eikä kukaan lainaa laturia muualle. :D
     
  11. Aarne

    Aarne 3rd gear

    Ainiin, kävin katsuri setältä tänään kyselemässä eri asioita ja ramin korotuksestakin oli puhetta, niin tuumasi heidän soveltavan samoja rengas- ja korotussääntöjä kuin pakuissakin, joka on sikseenkin hanurista. Tätä vähän ristitulkintaa ihmettelin, mutta totesi jenkki pickuppeja kohdeltavan lähinnä pakuna, kuulemma jossain opuksessa mainitaan että "soveltuvin osin sovelletaan henkilö- ja pakettiautojen säännoksiä". On kyllä taas niin pyöreää lakitekstiä että jeesus sentään.

    Renkaista mainitsi itse, että kannattaa olla ne isot renkaat sillon maahantuodessa tai siis rekisteröitäessä, "koska ei voi tarkastaa maahantuojalta rengaskokoa, niin voi leimata alla olevat". Päivitteli tosin itsekkin kuinka epälooginen sääntö tuo on, toiset ei saa 33" leimalle ja toiset saa vaikka mitä. Eli kannattaa korottaa ja änkeä ne isot pyörät het kun saa auton maahan.

    Noh, kysyin että mitenkäs alustarakenteiden muutos, kun kuorkki ja viittasin etutukivarsien kiinnitypisteiden siirtoon kun menee geometria päin hanuria korotettaessa, niin kuulemma sama homma, työn "jäljen" eli saumojen ym pitää olla luonnollisesti asiallisen näköistä, mutta muuten no problemos kun ei kerran olla akseleita menossa siirtelemään.
    Samoin ilma- tai hydraulialusta, ok.

    Nämä siis yhden katsastusengineerin tulkintoja joita allekirjoittanut tulkinnut vielä lisää, eli lakina tätä turha lukea mutta puheen aihetta.

    Niin ja tulipa mieleeni tuo korotus, kun itsellä ei ainakaan mitään korkeuksia navasta kaareen eikä muutenkaan mainittu otteessa niin mistäs katsuri vertaa miten korkea auton pitäisi olla..? 33" mainittu maahantuodessa renkaiksi niin pitäähän niille jo 4-5" korotus olla että mahtuu kunnolla pyörät kääntyilemään. :rotfl:
     
  12. Stomp

    Stomp 1st gear

    Minä tilasin noin 315:set ja Amerikan poika lähetti 4" korotussarjan, eli kohta heiluu leka sekä rälläkkä. Laitetaan ne mahtumaan...Vanteet vielä tarvitsee jostakin ehtiä.
     
  13. Aarne

    Aarne 3rd gear

    Arvelinpa sellastakin, ja varmaan kätevämpi ja helpompikin :D , muttakun ctekillä saa pulssilatausta ja sen semmosta hifiä :oops: että ei akku sulfatoituisi ja poistas siis vanhojakin karstoja akusta. Defa kun ymmärtääkseni siis vaan lataa eli pitää jännitteen yllä.
    Ja nimenomaan että tarvittaessa saa käytettyä muuallakin jos tarttee, ja arvelin kyllä silleen laittaa et ei naapurin pena omin nokkineen mee masiinaa irti repimään. :rotfl:
     
  14. Pertura

    Pertura Gearhead

    Vaikuttaisi siltä että tuo viilehkö ilmanala aiheuttaa kaikennäköistä pientä ja kivaa. Niinpä sattui mullekin tänään niin hassusti että polttoaineensuodattimen vaihto tuli ajankohtaiseksi aamulla ennen töihinlähtöä. Että sattuikin juuri talven kylmimpänä päivänä käymään noin. Niinhän se jäi toikin suti vaihtamatta siinä syksyn lootarytäkässä, mukavampi toisaalta nyt touhuta kun ei tule hiki siinä kiroillessa :rotfl:
     
  15. mpjaprotopaja

    mpjaprotopaja 1st gear

    Missähänpäin tankkia tämä ylimääräinen lähtö on jos on? Ihmettelin ja hämmästelin juuri kun tankissa on 2 korvausilmareikää, vai onko?? Pilli on etu ja takapäässä. Vai onko valmistaja törkänny varmuudenvuoksi 2 reikää ettei synny vakuumia vahingossakaan. Tarttis saada eberin plektu kiinni tankkiin muttakun vielä on liikaa tavaraa tankissa jotta sitä viittis tiputtaa sieltä ales
     
  16. Frösä

    Frösä 2nd gear

    Nyt sitte kiroilit lämpimiksesi :poff:
     
  17. mpjaprotopaja

    mpjaprotopaja 1st gear

    ja tarkennetaan vielä tuota edellistä ongelmaa, ei haittais vaikka joku keksisi ja kertoisi helpoimman ja nopeimman HYVÄN asennuspaikan tuolle imupillille, nuo tämän hetken ulkolämpötilat tekee hieman henkisesti raskaaksi tuikata kone tulille ilman apulämpöjä...

    Ja jos joku tarvitsee eberin kelloa, olisi uusi minikello myynnissä, sitä ei voikkaan kuulemma käyttää kaukosäätimen kanssa...
     
  18. Dotke

    Dotke 1st gear

    On mulla ainakin molemmat käytössä
     
  19. mpjaprotopaja

    mpjaprotopaja 1st gear

    easystart R+?
     
  20. En kenellekkään tota ohjetta kertoisi koska ei pidä paikkaansa. Jos on asioista perillä oleva inssi niin EI onnistu tuo homma että laitetaan mitkä renkaat vaan tai korotukset ennen rekisteröinti katsastusta. Ikävä on alkaa autoa madaltamaan ja pienempiä renkaita etsimään kun lappuja tekis mieli.
     

Kerro tästä muillekin!