Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. Tanelim

    Tanelim 2nd gear

    Ekkö sie ole vielä saanu sitä laitettua? :rotfl: Kyllä se töissäki säälittää tarta yli 60L cumminssia ja pakkasta 36 raitaa on sielä 9 loki vastusta mutta kuitenki. :-?
     
  2. NoSmokeNoPower

    NoSmokeNoPower 2nd gear

    Tänään on hyvä keli testata (-29), kuinka noi pienet lohkolämppärit jaksaa vaikuttaa tuohon käynnistykseen ja sen jälkeisiin sekunteihin. Tähän asti ollu vastus paskana mutta eilen sain vaihdettua uuden. Hyvin se on kyllä tähänkin asti lähteny jyskämään mutta sydäntä on raastanu joka kerta ensimmäiset 15 sekuntia. :cry:
     
  3. Pikku Poika

    Pikku Poika 1st gear

    Mites jos kuviteltas että ohjaustehostimen pumppu pitäs vaihtaa niin tartteeko sekopäätä ottaa auki :eek:
     
  4. Pertura

    Pertura Gearhead

    Ei tarvitse jakopäätä avata. Tehostimen letkut irti, alipainepumpun ilma- ja öljyletkut irti ja sen jälkeen koko paketti jakokopasta irti. Näin hatarasta ulkomuistista sanoisin olevan kahdella pultilla kiinni jakokopassa.
     
  5. captainpera

    captainpera 2nd gear

    pumpun irroitus

    Onnistuu noin tai saa sen irti alipainepumpustakin niin ei tarvi siihen ja sen letkuihin kajota. Sitten on kai 3 pulttia ja tehostajan letkut. Yks pultti muistaakseni vittumaisessa paikassa koneen ja tehostimen välissä jota rystyset ruvella saa ruuvata, mutta sehän on normaalia elämää näiden vanhojen ropposten kanssa :poff:
     
  6. Jakkehh

    Jakkehh 2nd gear

    Re: pumpun irroitus

    Alla olevasta linkistä löytyy ohje alipainepumpun tiivisteiden vaihtoon.
    Kuvat katsomalla saa jo aika hyvän käsityksen missä pultit on.
    http://www.cumminsforum.com/forum/9...uum-power-steering-pump-seal-replacement.html
     
  7. MrBubbles

    MrBubbles 1st gear

    Sanokaa nyt mikä jumalantähäre tuota autoa vaivaa kun vaihdettiin taka-akselille abs-anturi ja sen jälkeen vielä pcm, ja se ei anna turbiinilukkoa vieläkään itte. paitsi joskus. pakottamalla menee kyllä päälle, abs ja brake valo syttyy pienes vauhdis ja tuntuu että se on jotenkin liitännäinen siihen koska kun brake valo ei pala niin yleensä se antaa lukon. tps on korvattu potikalla. alkaa olemaan kaikki kyllä eliminoituna. paitsi että pitää vielä tarkistaa ne johdot mitkä tulee abs-anturilta pcm:lle, mutta olisko jotain ajatuksia? auto on siis -95 kakspuolikas
     
  8. Softail_200

    Softail_200 1st gear

    Mites se jarrupolkimen kytkinhässäkkä, oletko ajellessa kokeillut pikkusen jalalla nostaa? Ei tosin liity millää tapaa ABS-järjestelmään kaiketi, mutta lukon toimintaan kylläkin.

    Olipa mielenkiintoinen Hesan reissu eilen :D Ennen kolarisumia kerkesin Töölöön, mutta iltapäivällä ei sitt meinannut pois päästä. Töölöstä Tapanilaan vaivaiset 1.5 tuntia :rotfl:

    Ja nuo BFG AT on sitt pelottavan liukkaat :mad:
     
  9. MrBubbles

    MrBubbles 1st gear

    niin tosiaan joo. onkos sielä sitten erikseen lukolle oma katkasu vai onko se jarruvalosta? kun siinä katkasijas on kyllä vikaa kun piti laittaa puutikku ettei jarruvalot pala :poff:
     
  10. jusky

    jusky Gearhead

    Jarruvalokatkaisijassa on lukolle oma piiri.
     
  11. MrBubbles

    MrBubbles 1st gear

    Tais selevitä.
     
  12. Mussemaan

    Mussemaan 3rd gear

    Tuo on kai RH -loota, mutta toiminta lienee sama kuin RE:ssä:
    Jos lootaölkät jääkylmänä, ei kytke lukkoa- muistaakseni!

    Kojelaudassa oleva varoitusvalo palaa ainoastaan mikäli lootan öljynlämpo on liian korkea, ei jos on liian matala.
    Eli (muistista) niin että laatikkoöljyjen on oltava lämpimämmät kuin -10C tai -15C että kytkee lukon päälle. Eli öljyt voi olla ihan oikeasti liian kylmät, tai sitten auto luulee niin. Eli lämpöanturi rikki tmv. Tarkempaa tietoa esmes anturin tarkasta paikasta ei ole valitettavasti antaa.

    Omaan RE -lootaiseen laitoin sähköämmityksen lootan öljypohjaan just tästä syystä. Paukkupakkasilla sai muuten päästellä n. 20km ennen kuin alkoi toimimaan oikein. Lisäksi webaston pakoputkesta oli haara laatikon öljypohjaa kohti.

    Omaan tein niin että lisäsin polttoaineen paluulinjaan, kuskin jalkojen alle, n. litran säiliön jonka pohjasta oli pillilähtö polttoainelämmittimelle. 1L soppaa riittää tuntien lämmitykseen. Täyttyy hetkessä kun koneen pamauttaa tulille. Eli linja poikki ja pönttö väliin. Hyvin pelas, paitsi että kuulin auton seuraavalta omistajalta muovipillin olleen liian isoa. Teki kuulemma satunnaista tenää kun ei jaksanut imeä lösöä hengettömällä kalvopumpullaan.
     
  13. mpjaprotopaja

    mpjaprotopaja 1st gear

    Eeberi pöhisee ja vesi lämpenee mutta taas tuli sähkötekninen jarru matkaan.
    Tulostelin rambuilderista kaikki puhaltimeen liittyvät sähkökuvat ja tulkkailin niitä kun ajatuksena olisi saada sisätilan puhallin toimimaan vain kakkospykäläs. Kaikki sähkömittarit kun on tietysti kaikkialla muualla kuin työmaalla niin, yritimpä ettiä kakkos asennon johtoa C200 liittimestä (joka siis menee luultavasti puhaltimelle) ja oletin että sähkötekniikka olisi edes osittain vastaavaa kuin vanissa mutta miks mun ledivalo syttyy vähä 1 asennos ja kirkkaaks 2 asennos? Voinko mä nyt tuoda releeltä syötön tohon C72 johtoon (jos jollain on sama kartta josta lukea, sivu 8w-42-2) vai tuleeko jostain maaginen savu pihalle?
    Yritin ettiä puhaltimen sulakettakin josko saisi sen kautta kytkettyä kun siihen tarttis vetää vähiten johtoa mutta hämmästyksekseni huomasin että vaikka kaikki sulakkeet oli ollut irti, puhallin ei sammunut kertaakaan eli onko se puhallin sulakkeeton vai onko sulake jossain jemmassa?
     
  14. MrBubbles

    MrBubbles 1st gear

    Joo, rh on, ja mun tietojen mukaan se on +10 missä se antaa ylivaihteen ja lukon, kun se kumminkin antaa ylivaihteen niin kyllä sen pitäis lukkokin silloin antaa. lämpöanturi on siinä loodasta lähtevässä linjassa joka menee lämmönvaihtimelle. onneksi on toinen samanvuotinen rami mistä voi heitellä vaihto-osia :wink:
     
  15. Frösä

    Frösä 2nd gear

    Yks kaveri kertoi, että oli yhteen ramiin laittanu webaston ja kytki puhaltimen sillein, että syötti vaan virtaa sinne puhaltimelle ja kuulemma silleen se pitäis kytkeekin. Toimii joka asennossa. Omaani en ole vielä saanut aikaiseksi kytkeä webastoo puhaltimelle.
     
  16. Saetkae

    Saetkae 3rd gear

    Ensimmäinen käyttöpäivä Quadzilla Adrenaline lastulla ja uudella Raptor (100GPH) pumpulla. Tuli noin 300km mittariin, josta puolet oli nostimen vetoa (2000kg) pitkin sikaliukkaita pikkuteitä. Hyvin riitti voimaa siellä missä pitoa löytyi. Tosin kokeilin vain 4 tasoa (+90hp) kun laatikkoa ei ole vielä tehty. Silläkin tasolla härveli lähti 40kmh vauhdista liikkeelle, nostin perässä, reippaammin kuin ennen tyhjänä... Ainakin siltä tuntui =D

    Helppokäyttöinen näyttö kertoo kaikki tärkeimmät yhdellä silmäyksellä. Siihen saa ohjelmoitu omia "defuel" parametrejä ja hälytyksiä eri arvoille joten jatkovirittäminen on helpompaa. Voi esmes laitta turbon ilman hukkaporttia ja säätää "defuel" arvon haluttuun ahtopaineeseen. Silloin syöttö vähenee kun arvo rupeaa lähestymään ja lastu tasaa syötön niin että asetettu ahtopaine ei ylity. Tuntuu toimivan hyvin, ainakin alhaisilla ahtopaineilla, hyvin pehmeästi. Ei ryi niinkuin toiset viritykset missä sytkää katkotaan kun rajakierrokset on saavutettu... mut nehän onkin pensselipesuvedellä kulkevia =D

    [​IMG][/url][/img]
     
  17. zetor 5511

    zetor 5511 1st gear

    lukko

    Joo, rh on, ja mun tietojen mukaan se on +10 missä se antaa ylivaihteen ja lukon, kun se kumminkin antaa ylivaihteen niin kyllä sen pitäis lukkokin silloin antaa. lämpöanturi on siinä loodasta lähtevässä linjassa joka menee lämmönvaihtimelle. onneksi on toinen samanvuotinen rami mistä voi heitellä vaihto-osia :wink:[/quote]

    Mulla ainakin rh-lootassa ylivaihde tulee ensin ja vähän ajan päästä kun laatikko lämpiää lisää niin menee lukko päälle. Siis niillä on eri lämpötila.
    Jarrupolkimesta sitten putoaa lukko pois päältä, mutta ylivaihde jää päälle. Veikkaisin että jarruosastosta tulevasta signaalista / signaalin puutteesta johtuen ei mene lukko päälle.
     
  18. saku76

    saku76 2nd gear

    puuttuvat vaihteet?

    Huomasin tuossa jonkun ottaneen kuvan oman raminsa mittaristosta jossa oli vauhtia satanen ja kierrokset 1500. Omassa kierrokset huitelee 2000 korvilla satasen vauhdissa. Omasta mielestäni olen kyllä laskenut 4 vaihdetta, joista viimeinen nappaa 60 kohdalla. Puuttuuko mun lootasta jotain :eek: ja jos puuttuu niin mites sitä vikaa lähdetään etsimään. Linkitkin käy kiitos :D

    -98 2500 4x4
     
  19. Swoop

    Swoop 3rd gear

    Re: puuttuvat vaihteet?

    Mulla nappas entinen laite 70km/h viimesen vaihteen eli tod.näk sulla on 4.10 perät. Mulla meni kanssa 3.56 perillä sataa kierrosten ollessa about sen 1500.
     
  20. saku76

    saku76 2nd gear

    Re: puuttuvat vaihteet?

    Ok. Mutta sittenhän kaikki on luultavasti niin kuin pitääkin. Kävi jo mielessä, että kuinkas paljon nyt venytellään lompakon nyörejä :rotfl:
     

Kerro tästä muillekin!