Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. cosworthman

    cosworthman Gearhead

    Viime vuonna maksoi paikallisella autosähkökorjaamolla 190e
     
  2. Dotke

    Dotke 1st gear

    siis koko laturi? vai vanhan korjaus?
     
  3. cosworthman

    cosworthman Gearhead

    Uusi laturi oli senverran, olisin korjauttanut vanhan jos olis selvinny hiilillä tai diodisillalla.

    EDIT: osien hintoja vanhaan en kysellyt erikseen kun selvisi et käämit oli palaneet
     
  4. Dotke

    Dotke 1st gear

    Ok, no eihän tuo sit paha hinta ole. (Tutun Nissan Muranoon tarjosivat kuulema Nissanilta laturia 1000€)
     
  5. cosworthman

    cosworthman Gearhead

    Joo nää on ihan kohtuullisia. Ja eihän noissa muovikippojen huoltojen/osien hinnoissa olekkaan mitään älyä :poff: Äkkiälaskien mulle on tullut rotkeen vuodessa 30tkm ja kaikki huoltokulut on reilusti alle tonnin öljynvaihtoineen. Kalleimmat oli laturi ja sammutinsolenoidi.
     
  6. raimo3500

    raimo3500 2nd gear

    Kenen musta 2500 oli parkissa (ainaski äsken oli vielä) kannusjärventien risteyksen vastapäätä alkavan tietyömaan reunassa? Ja kyseessä on haminan ohitustie...
     
  7. ajk

    ajk 3rd gear

    0100100 Miten voin auttaa
    http://www.0100100.fi/ajoneuvoliikennerekisteri
     
  8. :lol: :rotfl: :lol:
     
  9. captainpera

    captainpera 2nd gear

    rentorotke

    No nyt on pojaat alla "mukava" kiireettömän miehen ja miksei naisenkin kulkuneuvo. Luistaa luistaa. Turbiinilukko päällä luistaa. Aina vaan luistaa! Kiihtyvyys on sitä luokkaa, että tosiaan on oltava se todella rauhallinen mies/ :pinup: jos ei itse kiihdy sinä aikana kun tuota kiihdyttää nyt esim. kahdeksaankymppiin. :D

    Off road rämpiminen umpisessa ja kiinni jääminen hajotti lootan, mutta kertokaa mitä? Euronkuvat suorastaan vilisevät silmissä. Lootaöljykin mun mielestä haiskahtaa palaneelle, mutta toi Gulf Multi ATF haisee muutenkin helvetin pahalle vaikka olis priimaakin verrattuna entiseen ölppään.

    Mukamas varovasti yritin sitä tempoa irti kun kiinni oli mutta pakkohan siinä oli huudattaa konettakin että eteenpäin pääsi. Pieni puoli oli päällä koko ajan. Pitänee huomenna tutkia lisää.

    Samalla otetaan ehdotuksia vastaan, että kannattaako nyt viimein hommata esim. Goerend vai korjata tosta paremmilla osilla. TransGo TFOD HD kit 2 tuossa on ja shift kit. Turbiini on tuommonen http://www.summitracing.com/search/Bran ... toview=SKU

    Samalla voi tietysti pistää vahvemman flex platen kun nyt on vakio... Ihanan kallista on juu jokatapauksessa, :poff:
     
  10. sepi 74

    sepi 74 1st gear

    Re: rentorotke

    ei kannata :rotfl: korjaa ensin paremmilla osilla ja sit vasta tilaat jenkkilästä toosan :poff:
     
  11. captainpera

    captainpera 2nd gear

    Re: rentorotke

    Pitää mennä siitä mistä aita on korkein. :lol: Täytyy opiskella, että mikähän noista?! Paras hinta/laatu jne?! Nyt saa kehua omaansa!
     
  12. sepi 74

    sepi 74 1st gear

    kyllä noi kaikki toosa pajat jenkkilässä on jo opiskellu sen verran hyvin et melkein voi miettiä et minkä värisenä esim vaikka violettina :wink:
     
  13. NoSmokeNoPower

    NoSmokeNoPower 2nd gear

    Vahvoja ja toimivia laatikoita saa melko varmasti jokaiselta pajalta mutta vähän ainakin on kehuttava Goerendin asiakaspalvelua! :) Vaikuttaa homma toimivan aika mukavasti ainakin kun itse asioin
     
  14. Saetkae

    Saetkae 3rd gear

    Olen tässä pähkäillyt samaa asiaa syksystä saakka. Kysellyt täällä ja muualla ja lukenut monta kilomeriä keskustelua.
    Päädyin sitten tilaamaan Suncoastin lähes parhaat osat MaxDuran kautta. Ajatus olisi tehdä laatikko kestämään vajaa tuhat kaakkia jos vaikka innostuu oikein virittämään... :) Laatikon kasaaja ei ole vielä varma, mutta neuvotteluja on käyty. Goerend oli harkinnassa mutta heidän kiinnostuksen puute oli ilmeinen (toiseen s-postiin vastattiin, sen jälkeen ei ole kuulunut mitään...)
    ATS vastaili asiallisesti kaikkiin kysymyksiin ja kehuivat laatikkoaan estottomasti. ATS:ällä on hieman huono maine takuuasioissa ja heiltä voi saada todellisen maanantai kappaleen missä pultit on jäänyt tiukkaamatta ja sellaista. Jos käy näin, laatikosta tulee kallis ankkuri. Ilmeisesti tekevät myös toimivia askeja noin 500hp luokkaan, mutta arvioin riskiä liian isoksi kun se rahtaaminen ei kuulu takuun piiriin.
    Päivittelen tänne sitten keväämmällä kun laatikko on alla.
     
  15. Saetkae

    Saetkae 3rd gear

    Näin se kokemus voi olla erilainen! =D =D
     
  16. NoSmokeNoPower

    NoSmokeNoPower 2nd gear

    Näinhän se menee :D Hassua kyllä etteivät sit sen enempää vastailleet... Aika vähän kuulee siitä pajasta kyllä negatiivista palautetta mitä oon lueskellu muualtaki.
     
  17. freeride

    freeride Gearhead

    mä oon ollu DTT:n askiin muuten tyytyväinen,mitä ny meikäläisen tsäkällä turbiini core on tod.näköisesti ollut jo alusta lähtien viallinen ja viime keväänähän se kuori poiki ja öljyvuoto oli aika hyvä,aika monta vuotta se kuitenki piti.turbiini itse on ihan toimiva edelleen ja siitä tehdään jotain joskus kun kerkiää/huvittaa.kostoks tilasin niitten triplediskin tilalle ku kerran toosa oli alhaalla,samalla paikoilleen tiensä löysi bd:n vetolevy.muttamutta iso miinus tulee DTT:n nykyiselle asiakaspalvelulle,turbiinin maahansaanti kesti yli kolme kuukautta.vittu mitä touhua..kaikenmaailman selityksiä annettiin ja melkein vittuilivat Seijalle kun hän tiedusteli muutaman viikon välein missä mennään,että älkää jankuttako turbiini tulee kyllä.iso kiitos Tapsalle ja Seijalle benzboylle,kun jaksoivat pommittaa niitä.no tuli se sieltä kuitenkin perille ehjänä ja hyvin toimii,mut en välttämättä asioi heidän(dtt) kanssaan enää.voihan olla että sielä oli oikeasti vaan tajuttoman kiire,olihan kisakausi jo alkanut jne.ja voipi olla tänne jumalan selän taakse asiakkaat vähä kakkosviulun soittajia,mut eihän se tietysti niin sais olla.mut tosiaan taitaa olla melkein sama minkä tahansa "special" pajan toosan ottaa,kaikki ne kestää moninverroin verrattuna vakioon.ja kaikki nämä billettitoosatkin saa hajalle ennemmin tai myöhemmin.
     
  18. Pertura

    Pertura Gearhead

    No niin, taas toimii siihen asti kunnes seuraavan kerran hajoaa. Kiitoksia itse kullekin vinkeistä, laturin vaihtamalla hoitui tällä kertaa. US Partsilla moinen käikäle oli 271 euroa, kotimatkan varrella kun kutakuinkin oli niin en jaksanut lähteä muualta metsästämään. Nyt lataa tyhjiksellä 14,4V, laturin pienten napojen välissä oli 4,3V-11,6V siinä jälkihehkun humpatessa edes sun takas. Akut oli latauksessa melkein vuorokauden, eli olivat täysiä. Lienee ihan alueella? Ostin samalla Mopsin kaksikarvaisen jännitteensäätimen, viritellään se kiinni sitten jos PCM päästää savut pihalle latauksen osalta.

    Mutta ihan aikuisten oikeasti alkoi vituttamaan millaista sontaa noi tarvikeosat ovat. Toi laturi nimittäin oli pennin yli kaksi vuotta vanha, merkiltään Bosch ja vieläkin kyljessä olevassa tarrassa luki 100% NEW. Niin luulin silloin että uuden Possin ostamalla saa lataushuolet unohtaa, mutta kovin olin näemmä väärässä. Eipä toisaalta niin ikään 100% NEW Boschin starttikaan ihan ykköskapine ole. Viime talvena kovemmilla pakkasilla jäi useimmiten ekalla startilla pyörimään tyhjää, avaimen kun päästi niin hidastuessaan sitten kolautti rattaan vetolevylle. Tokalla rupes sitten ihan konettakin pyörittämään. Tuossa syksyllä kun startti oli irti muutenkin, niin purinpa sen osiin ja totesin että kumpikin laakeripesä on väljä, jolloin tuo itse moottoriosuus pääsi jonkin verran heilumaan kuorissa. Laakerilukitteella tuo onneksi korjaantui ja tämän talven on pyöritellyt moitteetta. Mutta niinpä vaan kummasti tuonkin 100% NEW Boschin rungon valussa lukee Unipoint. Kumpainenkin on Rokkiautosta kotoisin.

    Toisaalta eipä ne vanhojenkaan korjaukset aina ihan nappiin tunnu menevän, orkkisstartti aikanaan kun sanoi että on hiilet finaalissa, niin minähän vein pulikan hiilten vaihtoon autosähköliikkeeseen. Olisko mennyt vajaa puoli vuotta kun taas loppui pyörittely, hiilet olivat aivan tuhannen pillun päreinä ja kollektorin(?) pinta samoin aivan täysin paskana. Siinähän sitä starttia sitten vaihdettiin rautakaupan pihalla.

    Niin, tuossa ylempänä mainitsemaani startinvaihtoaikaan kysyin Machineryltä starttia. Yksi sattui olemaan hyllyssä ja hintakin oli vaivaiset 1194 euroa ja sentit päälle, tuosta olisin vielä saanut 20 pinnaa pois. Kuitenkin jouduin sillä kertaa tuon hulvattoman tarjouksen passaamaan, jotenkin lompakossa ei vaan ollut tarpeeksi pitoa.
     
  19. Erska

    Erska Gearhead

    Jumalauta tää maa on sairas!!

    En nyt nimeä kyseisiä puljuja mutta mitä vittua jos tavallinen tallaaja, ilman mitään yhteyksiä suoraan kalliilla lentorahdilla pamauttaa tästä näin laturin vaikka rockautosta, 70 euroa halvin, ja kallein 120 euroa. +Rahti 20-50e.

    Tai esim yhteen amerikkalaisvalmisteiseen nelikkoon apukuskin etunavan puoleinen yoke tumppi. Täällä 250e+ postit päälle ja nopeasti katottuna ilman suomen h*ista p*ska tulliin hidastelemaan jäämistä, otin isosta britanniasta kotiovelle toimitettuna alle viikossa 73euroa!!

    Samalla tuotenumerolla jopa.

    Tai sitten joku niinkin naurettava osa kuin vetokoukun suojalevy, 100 euroa. Jenkeistä kotiovelle 20euroa.

    Ymmärrän että jenkkihintoihin täytyy lisätä rahdit, alvi+tulli ja kate jotta saa kaikki kulut katettua mutta ei perkele amerikkaiset autot on varmasti helpoin mahdollinen tapa tulla kusetetuksi jos kaikki ostaa täältä.

    Jäähdytin lahosi eilen ja katsoin jotta uusi maksaa 460e jenkkilässä, tulee kallis jäähdytin tänne tuotuna. Niin vastaavan kokonen kolmerivinen kennotettuna maksaa paikallisella jäähdytinkorjaajalla sen 450e mutta mulla on pienempi 2 rivinen niin ilomielin kuskaan sen huomenna korjattavaksi ihan suomalaisella työvoimalla.

    Anteeksi ja kiitos.

    [​IMG]
     
  20. Frösä

    Frösä 2nd gear

    Ja sitten kun vielä kun Suomesta tilaat, niin toimituksessa voi mennä viikko pari plus/miinus pari päivää.. Varsinkin kun toimitus on palloauton kautta
     

Kerro tästä muillekin!