Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. bikerer

    bikerer Gearhead

    Jakolaatikon hännässä oleva nopeusanturi on mittaria ja cruisea varten. Vaikka sillä heittäisi kuikkaa, niin laatikko toimii silti normaalisti. Tämän melkein osaa arvatakkin, kun vähän miettii, sillä laatikko toimii myös pikkupuolella oikein eikä kytke lukkoa nelosella vajaa 80 vauhdissa :rotfl: Yllättävän monella foorumilla sitä silti syytellään laatikon vajaatoiminnasta.

    Laatikossa on oma nopeusanturi, jonka perusteella lukko kytkeytyy. Sen paikasta en osaa sanoa mitään.
     
  2. jusky

    jusky Gearhead

    Saat eliminoitua sähkövian pois kun maadoitat suoraan lukon, 47re:ssä se ainakin on laatikkoon menevän sähköliittimen nro. 7 johto.

    Omassa oli turbiinin lukkolevy rikki.
     
  3. turbod

    turbod Gearhead


    OOOOOKE, laitetaan uus, tnx
     
  4. villeri

    villeri 2nd gear

    ainakin 95 dötsissä turbiinilukkoon vaikuttaa tps, jarruvalonkatkasija, rwal, ja nopeus.. toisekseen pikkupuolella ei toiminu nelonen ainakaa mulla tossa 95. kaiketi se johtu siitä että mittarin mukaan ei saanu tarpeeks vauhtia neloselle.
     
  5. Tuomo_

    Tuomo_ 1st gear

    Mullekin jotenkin tollanen käsitys että lestit loppuu 3", isompia irtomutkia on kait kaikenlaisia. Erikoista toimintaa muutenkin Swoopin tapauksessa, mulle on ainakin jokakerta tavarat tullu nopeesti eikä laadussa ole valittamista. Suburbanin/pick-upin 3" downpipeja oon ostanu Marteliukselta 4 tai 5 kpl, ja pari yhdysputkea. Laatu ok. Ja hinta.
     
  6. dodkeilija

    dodkeilija 1st gear

    loota ois 47rh mallia muistaakseni sinne solenoideille meni 3 napanen liitin.
    mitenköhän jos ottais liittimen irti ja syöttäis suoraan 12v sinne?
    oisko tietoo et mihkä napoihin?
    taikka sitte vetää tulevasta johdosta piuhat sisään ja mitata ajos tuleeko käskyä lukolle :eek:
     
  7. 4x4_76

    4x4_76 1st gear

    Sinne menee jatkuva 12 volttia, eli pitää maadoittaa yks piuha, en nyt muista että mikä se on.
     
  8. dodkeilija

    dodkeilija 1st gear

    kiitoksia kaikille hyvistä ohjeista! lukko vika jäi eilen baarin pihaan ja taitaa saada olla siellä huomiseen asti :rotfl:
    palataan astialle ku keretään ekaks testailee nää vinkit 8)
     
  9. Pertura

    Pertura Gearhead

    Joo, siihen kolminapaiseen liittimeen tulee keskelle +12v ja kahta muuta piuhaa sitten maadoitellaan sitä mukaa kun halutaan lukko tai od päälle. Täältä ohjeet lukon pakkokytkentänapin asennukseen, tolla voi kokeilla onko vika ohjauksessa vaiko sitten askin sisällä. Eli jos lukko toimii napilla, niin ohjauspuolen vika kyseessä, jos ei napillakaan rokkaa niin vika on solenoidissa tai jossain kovassa osassa askin sisällä.
     
  10. freeride

    freeride Gearhead

    tosta pakkokytkennästä tulikin mieleen,että onko törmännyt tähän ongelmaan?oma pulkka osuu tohon ryhmään.jenkkifoorumeilla oli juttua,että jos maapiuhaan laittas jonku vastuksen,niin ongelmaa ei olis.tosin mulla ei vielä tota pakkokytkentää ole mut vois sen joskus huvikseen laittaa,jos se nyt sitten edes toimii mun pulkassa.

    Some Rams built between 9-95 to 4-96 have computer programming that does not permit this lockup feature to work as described above. Dodge dealers have the ability to reflash the computer to a newer program which prevents hunting among 3rd, 4th and lockup, and allows this added lockup switch to function. Dealers may charge you for this reflash service.
     
  11. bikerer

    bikerer Gearhead

    Tein itelle pakkokytkennän ja se toimii niin, että lukko menee päälle, mutta myös OD, jos laatikko D:llä. Jos vaihtaa kepistä pienempää, niin silloin saa lukon sillä pykälällä päälle.

    Mun auto on 4-96. Tosin laatikko on ATS.
     
  12. HRTP

    HRTP Gearhead

    sepi on sitten oluen auki :rotfl: Mitään ei lavalta tippunut ennen kuorman purkua hämeenkyrössä 8) ja auto pelitti kuin unelma,eipä tullut turhaan rotkea hommattua kun ei tuntunut ollenkaan tuollainen noin 500kilon kuorma lavalla haittaavan kulkua eikä takas tullessakaan traileria huomannut perässään 8) hieman meinasi vaan jänskättää kotimatka takas kun trailerin piuhassa ei riittänyt pituus auton pistokkeeseen asti joten ilman valoja sitten tuli kärry perässä reilun 200kilsaa :lol:
     
  13. freeride

    freeride Gearhead

    juuri näin,mut lähinnä sitä tarkotin onko kellään sattumalta ollu pcm ohjelmoinniltaan sellanen,ettei se ollenkaan suostu pakkokytkentään,kuten tuossa tekstissä mainittiin.vanakoneistosta riippuen,jotkut mahdollistavat pakkokytkimen päälle laiton jo paikoillaan ja lukko napsahtaa päälle heti kakkoselle vaihdon yhteydessä ja pysyy päällä vaihdoissa siitä od:lle asti,riippuen siis minkälainen venakoneisto on.vakiot taitaa kytkeä vaan pakkolukon päälle vasta kolmosella ja siitä vaihtaa sitten lukittuna od:lle ja pysyy päällä vaikka maailman tappiin eli saa vaikka koneen stollaan jos ei muista kytkeä pois ku tulee vaikka valoihin :lol: jotkut toosat osaa kai pykältää normaalisti pienemmällekkin lukko päällä vauhdin hidastuessa.
     
  14. Frösä

    Frösä 2nd gear

    Meikäläinen pari viikkoo sitte latas yhden jakajan yli pässillä, kun unohtu tuo turbiinilukko päälle :D
     
  15. freeride

    freeride Gearhead

    :eek: et varmaan unohda enää :lol: tuosta johtuen jotkut kytkee sen releen kans niin,että lähtee lukko pois jarrutettaessa,niinku vakionakin,mut vaihdoissa pysyy päällä ja kaasulta nostaessa.
     
  16. Saetkae

    Saetkae 3rd gear

    Kolvasin eilen kasaan tollaisen "boxin" :) :
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Rele K1 on yksikärkinen, eli ne 6 tappia toisessa päässä on pareittain kiinni toisissaan. Rele K2 on kaksikärkinen. Diodi jarruvaloihin päin ettei ne vilkahda kun painaa napista lukon pois ja 35ohmin vastus lukon maadoituspiuhaan että homma toimii.
    Meinasin huomenna laittaa kiinni ja testata, jos vaan ehdin. Kiroilen täällä sitten jos se ei toimi... :D
    PS: osat maksoi 12€ Partcosta
     
  17. vinkkeli

    vinkkeli Gearhead

    Jos piuha on kiinni ja valot ei toimi, mennään rikesakolla, mut jos piuhaa ei oo viittitty edes laittaa, mennäänkin heti päiväsakkojen puolelle :soosoo:

    ja tästä ihan omakohtaista kokemusta , oikeen kirjallisena :poff:
     
  18. Frösä

    Frösä 2nd gear

    En ainakaa tähän mennessä sen jälkeen unohtanu:D

    Ihmettelin, kun ei taitu vaikka kuinka polkee jarrua ja sitte piti kääntää tassut näyttämään jakajan suuntaan, ettei mee navat tai laakerit vituiksi.

    Ainoastaan yks jakajan liikennemerkki taittu ja pässistä keulasta lisävalot piti suunnata uusiksi:D

    Siinä vaiheessa huomasin, että on lukko päällä, kun kone sammui rytäkässä ja sitte starttasin uudestaan. Käyntiin lähti, mutta sekunnin päästä alkoi hyytymään, vilkasin kojelaudan läpi ajatellen "mitä vittua??" Sitte huomasin tuon lukon kytkimen. Napsautti sen pois päältä, niin konekin jaksoi käydä.

    Oppirahoja..
     
  19. Yanker

    Yanker 1st gear

    Mikäs mahtaa olla, kun turbiini lyö lukkoon n.70km/h?
    Laskee kierrokset vittumaisen alas kun 60km/h ylivaihde ja 70km/h lukko..
    Vaikka poljin on yli puolenvälin kiihdyttäessä, niin väkisin änkee lukkoa päälle. Kaasun saa painaa melkein pohjaa, tai nostaa polkimen ylös, niin lukko höllää.
    Kickdownin kaapeli vaihdettu ja säädetty.

    Juhta: vm.95 3500 Räm 5,9td
    Laatikko 47rh
     
  20. dodkeilija

    dodkeilija 1st gear

    jos on tehty potikka korjaus ni siihen ku lisää voltteja ni pitäis vaihtaa myöhemmin
    oma lukko muuten lähti toimii tolla maadottamisella eli sai vähän rajattua pois noita mahdollisia vika paikkoja :D
     

Kerro tästä muillekin!