Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. superbird

    superbird Gearhead

    Lavakuomu on käsittääkseni ohjaamon korkuinen ja lavakansi lavan reunojen korkuinen, kannen kanssa ei tarvita verkkoa, kuomun kanssa kyllä.
     
  2. Mäxä

    Mäxä 3rd gear

    Jos lava on tyhjä niin kohtuuhintaisen lokarilevikesarjan voisin tuottaa, tietty jos ei ylmääräistä vaivaa paljon tuota 8)

    Nimim. Liian leveät rinkulat suojaan...
     
  3. seppä

    seppä 1st gear

    Kuten myös...Mustat...
     
  4. WEBASTO

    WEBASTO 1st gear

    Ei tarvii maksaa mitään alveja ja tulleja kun tulee EU:n sisäpuolelta. :wink:
     
  5. Erska

    Erska Gearhead

    Noh, mikäs siinä. Voihan noista levikkeistä keskustella. Eikä teillä Tanpereeen poijilla ois pitkä matkakaan tänne Porin nurkille.

    Itsellä on vaan ongelma, tahtoisin vain 2 mutstaa levikettä, eihän Duallyyn kannata taakse levikkeisiin enää semmosia laittaa? :x
     
  6. Dodge PU

    Dodge PU 1st gear

    Onko kellään nurkissa ylimääräistä korinkorotus settiä -96 2500 4x4, joku 3"
     
  7. Erska

    Erska Gearhead

    Tuli tässä mieleen, kun tuolla Blazer topikissa puhuttiin että voi käyttää vertailuna sitä isointa rengasta mitä on ollut saatavilla saman nimiseen vehkeeseen joskus aikanaan.

    Elikkä tuli mieleen että voiko nykyään soveltaa ram 2500 Power Wagonin 33" bfgoodrichejä vertailukohteena esim 3500 duallyyn vuodelta 98 taikka samanikäseen 2500?

    Eli muutoskatsastuksella 35" otteeseen?
     
  8. seppä

    seppä 1st gear

    Korotussettiä ei oo ylimääräistä mutta korotettuun dodgeen vois olla thurenin trackbar, jos en muokkaa sitä omaani sopivaksi.
    Mut ylimääräiset 3000 jouset ja #4 fuel plate taitaa olla vielä nurkassa.
     
  9. juice

    juice 3rd gear

    Suomeen tuotaessa Ramissa katsastuksessa alla 285-75-16 , meni otteeseen ilman muutoskatsastusta.......... :odroll:
     
  10. RAM4x4

    RAM4x4 1st gear

    Erska kyseli?

    Mihin tehoihin(noin?) tommonen pelkkä valvebody riittäs tossa 98 24valve dodgen laatikossa? Entäs uus 5levynen turbiini ja valvebody

    No kyllähän aut. loota on hieno laite ja siitähän saa rakennettua minkälaisen haluaa, mutta manuaali on manuaali, jos jotain voi suositella, niin laita se ATS:n valvebody tai osta pelkät osat ja tee itte ( mukana on hyvät ohjeet ) samalla levyjen ja pantojen vaihto. Laatikon säätö
    ( pannat,linjapaineet ym. )
    BD:n alumiininen öljypohja ja lämpömittari sekä erillinen suodatin yksikkö.
    Kun laatikko on kerran lattialla kannattaa vielä laittaa kunnon "stauf" mittanipat, joista voi mitata paineet.
    Kunnon turbiini on must ja lukon ohjaus yksikkö on mukava lelu saa myös ATS:ltä tai BD:ltä.
    Itte olen ainakin lootaan tyytyväinen ja toimii hienosti ( ainakin vielä )

    Rami
     
  11. Erska

    Erska Gearhead

    Ram4x4:
    Joo. Taidan ajella nätisti nyt näin ensi alkuun tolla tomaattilottalla ja sitten kun se vanha loota haluaa hajota/ruveta luistamaan, niin tilaan suoraan sen ats tai diesel transsin valmiin kisalaatikon. Ei tarvi availla pahemmin vanhaa.

    Itse katselin kuvia duallyn akseleista, olin ihan äimänkäkenä, niin sanotusti. Onko niissä tosiaan 4pyöräisen pyöränpultteihin pultatut adapterit jotka samalla leventää akseleita ja mahdollistaa duallyn 10(?) pulttisten vanteisen käytön? Eteen ois ihan näppärä iskeä 4pyöräisen etuvanne ja heittää se adapteri hukkaan, ei olisi sitä typerää pillerikapselia ja ulkonevaa keskiötä.

    :-?

    EDIT: jatketaan nyt tähän ettei tarvi "vastailla" kokoajan itselleni.

    Eli tänään bongattu hopea 3rd gen Ram Pirkkalan motarilla 12 aikoihin.

    Viideltä taas Pirkankadulla(?) bongattu seppä ja hänen musta Raminsa. Äijä päästeli vastaan 8) silmillä. :)
     
  12. superbird

    superbird Gearhead

    Tämäkin saatiin tänään kilpiin vuoden painin jälkeen. 2002-2005 malleja rekisterissä nyt ainakin neljä.
     
  13. slantman

    slantman 3rd gear

    juu nyt olis -96 3500 dually 4x4 pihassa.. ja heti ongelmia.. eli 3-5 kertaa jarruttaa suht nopeaan niin menee poljin kivikovaks, eli vissiin tehostus loppuu?? jarrut myös puoltavat aikast perkeleesti.. etuperän ristikot aivan loppu, uudet tilattu, eikä vissiin paha vaihtaa?? viel ku sais kilvet... :mad:
     
  14. mursu

    mursu 1st gear

    onneksi olkoon siis sinnikäs yrittäminen on nyt palkittu olet varmaan aika :D jos jollain on ylimääräisiä viri osia vm 96 automaattiin niin tietoa vaan tänne päin että pääsee harkitsemaan asioita kiitos
     
  15. juice

    juice 3rd gear

    Nämä ilmeisesti aika yleisiä vikoja Rameissa...

    Recall 97V068000: Reduced Power Brake Assist

    1995 DODGE TRUCK RAM
    1996 DODGE TRUCK RAM

    Vehicle Description: Pickup trucks equipped with diesel engines. The engine driven vacuum pump can allow engine oil into the vacuum hoses due to the absence of an internal check valve. The oil can cause the hose to deteriorate and partially collapse, reducing the vacuum supply to the brake booster. Reduced power brake assist can result increasing the risk of a vehicle crash. Dealers will add a vacuum pump check valve to the vacuum pump. In addition, the vacuum hose connected to the vacuum pump will be replaced with a hose that is engine oil resistant.

    Recall - Vacuum Check Valve

    The power brake booster vacuum hose on the above listed vehicles, may deteriorate due to oil contamination from the vacuum pump. If this occurs, the vacuum supply to the power brake booster may be restricted and could cause a loss of power assist during repeated quick brake applications. In addition, the oil contamination may cause other vacuum operated components to malfunction, such as the speed control servo, the heater/air conditioning vacuum controls and the 4X4 front axle and transfer case vacuum controls. To prevent this condition, a check valve must be installed on the engine vacuum pump and the brake booster vacuum hose must be replaced.
     
  16. rötkö

    rötkö Gearhead

    vakuumi

    Mulla oli hiertynyt ilmastoinnin säätöruuvin vakuumi putki johonkin ja tuppas tyhjäkäynnillä ajellessa jarrut häipymään joten kannattaa käsikopelolla seurailla putkia jos löytyy reikiä..

    Heh Ja tiesinhän että rami on tilaauto :D tultiin tossa paikalliseen 9 raavasta miestä kyydissä 4eessä ja 5takana, polliisit ois varmaa ihmetelly kun tuulilasista näkyy neljä leveää hymyä :rotfl:

    Onko muuten Rammi porukkaa lähössä Kokoontumisiin Himokselle tai Alahärmään?
     
  17. jylppy

    jylppy Gearhead

    Re: vakuumi

    Juu Härmään olis tarkotus lähteä.
     
  18. slantman

    slantman 3rd gear

     
  19. Mäxä

    Mäxä 3rd gear

    Morjensta pöytään taas mopoilun väliltä. Oheisen kompulan hain Rotsiini, siis lavalle, tosin GMC:hen tarkoitettu mutt jotakuinkin sopii.

    [​IMG]
    [​IMG]
     
  20. seppä

    seppä 1st gear

    mulla kuuluu joku sihinä kun auton sammuttaa, lopuu aina niin äkkiä et ei ehdi paikallistamaan, voisko tämä liittyä jarrujen häipymiseen..[/quote]

    Toi sihinä voi johtua ilmastoinnista, jos on kama vähissä tai jotain. Mulla ainakin se sihisee.
     

Kerro tästä muillekin!