Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. uazman

    uazman 1st gear


    aijuu meinas unohtua, tuolla muutama sivu taaksepäin enempi tietoa ja kuvakin aiheesta
     
  2. KooTeeÄm

    KooTeeÄm 1st gear

    Hyvää päivää!
    Uusi jäsen ilmoittautuu foorumille kun tuli tommonen rotke hommattua ja heti tarvis osia, eli kyseessä -95 2500 Cumminssi rambo ja 4x4 tottakai :odroll: ja se nelikko nyt ei kytkeydy ja tarvisin siihen kytkentäsydeemiin uuden alipainekellon ja se siirtohaarukkakin on mennyt hieman horoksi mutta kello on päävika, tainnut ruostua kiinni eikä liikuta enää haarukkaa :mad: eli onko noihin olemassa jotain "korjaussarjoja" missä tulee tiivisteet, lukkorenkaat ja kello kokonaan uudet? Samoin keskuslukitus on mennyt mykäksi, ei toimi kummastakaan ovesta ja sulakkeet on tarkistettu oli ehjä sekä kokeiltu vaihtaa ristiin sulakkeita. Kyseisen auton edellinen omistaja ilmeisesti tuntee topicin aloittajan ja oli silloin tästä foorumista puhetta kun auton noudin että täältä löytyy kaikkeen vastaus ns Ramistien raamattu :D
     
  3. Uus kello http://www.ebay.com/itm/Dodge-Ram-Jeep- ... 10&vxp=mtr
     
  4. misi

    misi 3rd gear

    kooteeäm:Kokeile se kuskin puoleinen kytkin,hyppylanka liitimeen.
     
  5. Karppaj

    Karppaj 3rd gear

    Laitetaan nämä harkintaan. Löytyykö piposta jo kuvia? Paidoista löytyy varmaan kaikkia normaaleja kokoja?
     
  6. freeride

    freeride Gearhead

    tossa huono kuva ihan liikaa remontteja nähneestä pipasta :D tarttee vissiin tilata kans uus ja vaikka paitaki,vaikka vanha on vielä hjuva.
    [​IMG]
     
  7. freeride

    freeride Gearhead

    joo päivitääs tääki..syypää oli kuin olikin tuo perkeleen keksintö kelsey-hayes rwal.onneks ebaystä löyty reman. [​IMG]
    kolmea pääsylkkää kokeiltiin ennenku vika löyty,yks käytetty ja yks uus sekä org.puhdas harmaa kalikka on uus rwal ja vanhan yläpuolella oleva palikka on combo valve.
    [​IMG]
    oireet oli aivan kuin pääsylkkä vuotais,mutta syypää olikin toi prkleen rwal tsydeemi.tuolta voi tutustua tähän hienoon keksintöön,jota valitettavan paljon on keretty maailmalle kylvää moneen merkkiin..

    http://www.aa1car.com/library/abs_kelseyhayes_rwal.htm

    Pedal problems
    One of the most unnerving failures that can occur with this system is the loss of pedal when braking. The problem may feel like a bad master cylinder, but it may not be the master cylinder. The real problem may be a bad Electro Hydraulic (EH) valve in the rear wheel antilock brake system.If a small piece of dirt or rust gets into the unit, it may prevent the dump valve inside the EH valve from closing. The dump valve will then leak fluid into the accumulator when the brakes are applied. The misrouted fluid allows the pedal to drop, and the pedal may go all the way to the floor without applying the brakes.
    No ABS warning light or fault code will be found either because the limited diagnostics on this system can't tell if the dump valve is fully closed or not.

    Wagner Brakes recommends the following procedure to find out if the problem is a bad master cylinder or a leaky EH valve in the RWAL system. To rule out a bad master cylinder, disconnect the rear brake line at the master cylinder and install a plug to block off the port. Have an assistant depress the brake pedal about an inch to purge any air from the outlet, then tighten the plug while the assistant holds the pedal in this position. After tightening the plug, continue to apply pressure to the pedal to prevent damage to the primary cup in the master cylinder as the cup moved across the vent port.

    If the pedal holds and no longer drops, it isn't the master cylinder that's causing the problem.

    Reconnect the brake line to the master cylinder and block off the outlet port on the EH valve. Then apply pressure to the brake pedal again to see if the pedal drops. If the pedal goes down, the EH valve is leaking fluid into the accumulator. The EH valve needs to be replaced.

    Air trapped in the EH valve can be another source of trouble with the RWAL system. Some RWAL EH valves (the smaller ones) do not have a bleeder screw, which makes the unit hard to bleed if air gets into the lines. The trick here is to loosen the brake line connections at the valve to vent air when bleeding the brakes.
     
  8. mätkä

    mätkä Gearhead

    Hienoa Freeride! Tästä jutusta voi olla moni oman vessansa kanssa tappelija kiitollinen. Kaikenlaisilta tuollaisilta vältyttäisiin jos autoon olis uudesta asti vaihdettu jarrunesteet parin vuoden välein. Harvoin näin kuitenkaan on vaikkei neste paljoo maksakkaan mutta ennen ei ketään kiinnosta ennenku vikaa ilmaantuu. Olikos toi RWAL mitenkään purettavissa?
     
  9. freeride

    freeride Gearhead

    kyl sen varmaan osittain atoimeiks saa,mut en oo vielä ihmetelly sen kummemin..ton kumitutin ja mutterin näkösen läpyskän alla oli ainaki pitkä jousi ja sen takana näyttäis olevan joku mäntä.sen enempää en ihmetelly..ei oikein mikään jarruihin liittyvä oikein nappaa vielä hetkeen aikaan. :lol: :x :poff:

    tossa vielä pääsylkyn männät purettuna
    [​IMG]
     
  10. turbosleeper

    turbosleeper 3rd gear

    Mistäs kannattais alkaa hommaileen vesi/metanoli ruiskutus sarjaa? Löytyykö suomesta vai pitääkö tilata rapakon takaa? Vai onko tuo kuinka rakettitiedettä jos tekis itse?
     
  11. Erska

    Erska Gearhead

    Freeridelle hatun nosto.. Eihän siinä kauaa kestänytkään... :D
     
  12. uazman

    uazman 1st gear

    moro

    kiitos freeride pipokuvasta....hyvinhän tuo oli cummins öljyä imenyt ja kuuppaa suojannut,,,kestävää lajia

    cummins paita/pipohomma menee ensi viikolla työn alle,eivät valitettavasti enää ehdi jouluksi . :rotfl: .diisselimiehiä ja ne hehkut :odroll: :rotfl:

    muutamilta puuttuu tiedot vielä....herättäkääpäs ABA,LORD OF FLIES,RANNIS,TONSKA, muilla olikin tiedot kunnossa....huomenna/tiistaina tarkistelen suoritukset ja siittä se lähtee etenemään

    jos viä joku haluaa niin huippunopeena ehtii vielä mukaan varusteluun...

    pajatonttu
     
  13. freeride

    freeride Gearhead

    auto on ollu ajossa jo jonku aikaa..mut joo pitkälle toista kuukautta oli auto telakalla.osien odotteluun meni joku neljä viikkoo,uus pääsylkkä ja toi rwal palikka.vuorotyö rajottaa vielä aika tehokkaasti remontteja.ja alko hieman mielenkiintokin oleen välillä kadoksissa ja meinas älykin(se vähäkin)loppua välillä..mut onneks tuli kuntoon loppujen lopuks.
     
  14. Erska

    Erska Gearhead

  15. Aarne

    Aarne 3rd gear

    :eek: :eek: :rotfl: Ei hyvänen aika! Saattaa chevyssä vähän rengas nypyttää. :poff:
    Kummasti rupes toi lihava :pinup: himmastamaan.
     
  16. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Tossa ihan Suomesta saatavilla olevia osia: kello: http://www.jamant.fi/alipainekalvo-xjmj ... p-836.html , haarukka, vakio: http://www.jamant.fi/siirtohaarukka-xjm ... p-865.html ja HD: http://www.jamant.fi/siirtohaarukka-xjm ... -2272.html , siihen liukupalat: http://www.jamant.fi/liukupala-xjmjyjdo ... -1808.html , alipainekellon tilalle vaijerii: http://www.jamant.fi/posilok-dodge-oapsl400-p-2352.html
     
  17. Swoop

    Swoop 3rd gear

    Kenellekään jääny ylimääräseks lavakaukaloa? Kunnolla ei väliä kunhan pohja olis suht ehjä. Tarkotus olis laittaa tallin lattialle ja ajaa näin talvisin mönkijä siihen päälle sulamaan kun ei tuos mun hökkelis oo lattia kaivoa. Mitään isompaa en siitä ajatellu maksaa eli tämä vain sillä että jos jollain pyörii nurkissa joku vanha rämä ni vois kiinnostaa.
     
  18. villeri

    villeri 2nd gear

    tuotaniinniin.... on käyny ilmi jo aiemmin että tuonne startin solenoidiin passaa ne hiacen osat.. kärjet ja se mäntä.. mutta mistäs tuohon starttiin sais hiilet? tai jos joku osaa sanoo minkä kokoset ne pitäis olla. epäilen tässä nyt että mulla olis tartissa vikaa kun starttaa vähän vaikeesti. tosin lisävirralla se veivaa niinku kahvimyllyä että akutkin voi olla sökönä. mutta ei varmaan olis pahitteeks kurkata tonne starttiinkaa..
     
  19. Lord of flies

    Lord of flies 3rd gear

    Mulla pitäs olla jossain tallessa kuluneiden hiilien mitat. Niistä vois saada jotain osviittaa. Täytyy kaivaa työpöytää jos ne vaikka löytys.

    Ite tosin en onnistunut löytämään uusia hiiliä vielä mistään ja alan kallistua että vaihdan akut ja startin kerralla jos vaikka se veis startti huolet pois
     
  20. bikerer

    bikerer Gearhead

    Ainakin Ebay:ssä näkyy olevan myynnissä korjaussarjoja, joissa hiilet mukana.

    Pitäisi itsellekin tilata, kun on hiilet loppu. Tuli jo tosin uusi startti vaihdettua, joten pahin kiire meni ohi. Näissä on sitte hiilet pistehitsattu tai jotenkin vastaavasti kiinni. Uudet pitää esim. juottaa paikkaansa. Kuulemma tina/lyijy käy. Vanha hiili poistetaan niin, että johdinta jää pätkä jäljelle ja uusi juotetaan siihen kiinni. Pitää vaan varoa, että ei mene tinaa liikaa johtimeen kapillaarisesti, jolloin se jäykistyy. Ebay:ssä oli myös settiä, jossa koko pääty mukana. Tällöin selviää kahdella juotoksella.
     

Kerro tästä muillekin!