Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. Mussemaan

    Mussemaan 3rd gear

    Tais olla joku huomattavasti tuoreempi vuosikerta.
    Vanhoista Rameista vielä tuo -95 malli on kaiken lisäksi se yksinkertaisempi RH -malli perinteisellä governörillä, uudemmassa RE:ssä on sähköinen mutta siinäkään ei jakopään perusteella lootaa kyllä ohjailla.
    Tai sitten mulla on mennyt jotakin ohi pahasti.
     
  2. subu-96

    subu-96 3rd gear

    Ei ole kun -96 . Minä olen ihan puheiden varassa näin mulle vain kerrottiin. Voihan ne tänne puhua äkkinäiselle tietty mitä sattuu?.

    Mutta oireet oli ihan prikulleen samat Pakki toimi ja etenpäin 2-vaihteelle ainoastaan. Joku anturi vaihdettiin ja sen jälkeen alkoi pelaamaan. Anturi oli jotain 120-130$ + työt.

    Ja jakopäästä mulle puhuttiin että sinne johonkin vaihtoivat, sitä minä ihmettelen yleensä siellä on ajoitukseen liityvä anturi tai pyörimisnopeuteen?.

    Joo! otinpa tuosta just äsken kuumanlinja FL . Olivat siellä aamupalla ja kaveri sanoi, että se oli kamppiakselin pyörimisnopeuden mittaava tunnistin ja pakki ja 2 vaihde ei toiminut toimi!
     
  3. Mussemaan

    Mussemaan 3rd gear

    No pääsia että tuli kuntoon!

    Mun mielestä kuitenkin tuo kampuran asentosensori eli CKP sijaitsee koneen takapäässä startin takana.
    Toisekseen, jopa uudemmissa 99-> malleissa joissa on 24V kone VP44 pumpulla, rikkoutunut CKP oireilee auton käynnistömättömyytenä, kiekkamittarin sekoiluna, moottoritehojen hiipumisena sekä "check engine" valon vilahteluna tai palamisena. Vaihteisto-ongelmista ei ollut mitään mainintaa missään yhteydessä, ainakaan niissä tapauksissa joita tuli vastaan.
    Uteliaisuuttani googlella asiaa tovin pengoin kun rupes niin vaivaamaan.

    Mutta kuten sanottua, pääasia että nyt toimii.


    Joo, mullakin toimi TPS eka spreijauksella n.2kk, sitten toka kerralla viikon, ja sittenpä ei enää korjautunutkaan... :poff:

    Tuossa muuten kuva omasta tepsistä jonka räjäytin auki:

    [​IMG]

    Klikkaamalla kuvaa aukeaa iiiiiiiiiiiisompi.
     
  4. jylppy

    jylppy Gearhead

    Mahtaakos siellä koneen takapäässä mitään zensoria olla?? itte melko tarkkaan sillon syynäsin paikat ku lootan revin irti, eikä kyllä omaan silimään osunu!? Akselin etupäässä on tuo anturi, mutta mahtaako muuhun vaikuttaa ku varvikelloon...
     
  5. Mussemaan

    Mussemaan 3rd gear

  6. juice

    juice 3rd gear

    olisivatko vaihtaneet ton engine speed sensorin ?

    http://www.gfoto.com/UserPicPopup.asp?p ... 5A#PicShow

    Selostus toiminnasta :

    PURPOSE
    It generates an RPM signal to the Powertrain Control Module (PCM) .

    OPERATION
    The engine speed sensor input is used along with the vehicle speed sensor and throttle position sensor (TPS) inputs to determine when to shift the automatic transmission into and out of overdrive. The speed sensor signal is also used as an input for the Automatic Shutdown relay (ASD) (for control of generator field), vehicle speed control, torque convertor electrical engagement and instrument panel mounted tachometer.
     
  7. subu-96

    subu-96 3rd gear

    Luulempa, että se on just tuo nopeustunnistin!.
    Iltapäivällä, kun soitin ja kysyin oli viellä sen uninen jannu, että ei löytänyt sanaa suomeksi speed sensorista se jotain hoki/höpis! just heränneenä!

    Vähän minäkin olen epäillyt tota hommaan mutta jakopäähän siis moottorin etupuolle ne sen vaihto ja laatikko kuuleman toimii!.

    Ja uskoisin, että kamu tietää kummassa päässä Ramin moottoria on jakopää, kun on autojen kanssa kumminkin pelannut aika paljon!.

    Ensiviikollahan tuon näkee sitten livenä!.Toimiiko laatikko?
     
  8. freeride

    freeride Gearhead

    laatikoista puheenollen..tänään haettiin DTT himaan lahden tullista.. 8) 8) 8) 8) asiaa...oujee... 8) 8) 8) ja vielä kerran 8)
     
  9. vierailija2

    vierailija2 1st gear

    vaihteisto

    Onko kellään tietoa mistä sais vaihteiston räjäytyskuvan?

    Oma vuotelee öljyä jostakin vaihteiston ja jakolaatikon välistä...
     
  10. juice

    juice 3rd gear

    Re: vaihteisto


    Kattos tuolta ........................laittelin tonne noita vaihteiston kuvia ja on siellä moottorinkin räjäytyskuva. :-?


    http://www.gfoto.com/UserAlbum.asp?uid= ... alid=74455
     
  11. jylppy

    jylppy Gearhead

    Todennäkösesti on. ei mulla ainakaan oo tommosta.... Perkeles sentään ku joka murikka vaikuttaa lootaan!!! Liian hienoja värkkejä... :wc:
     
  12. 4x4_76

    4x4_76 1st gear

    Tossa kun alkukesästä laitoin kdp:n ja vaihdoin jakopäänkopan tiipparit. Kun sitten oli kone nipussa ja laitoin sen käyntiin, kaikki toimi alkuun normaalisti. Hetken päästä rundimittari sekosi ja näytti alta viidensadan tyhjäkäyntiä ja kun hieman painoi poljinta niin viisari meni nollille. Kone seis, anturi irti ja asensin pahvin palan kanssa paikalleen. Se oli ihan hakuammuntaa kun en löytänyt webistä mitään ohjetta säätöön. Toimii.

    Lähdimme sitten matkaan, ja kun vauhtia oli vajaa 80km/h, huomasin että nyt ei joku toimi. Laatikko ei nostanut loikkaria päälle saati lukkoa. Yli 80km/h niin molemmat toimi. Heti kun nopeus tippui alle 80, lukko ja loikkari molemmat laakista pois! Luulin että nyt se toosa sitten laukesi kun kierrokset pomppas kahteen tonniin! Vähän kerrassaan loikkarin ja lukon kytkeytimis nopeus kuitenkin putosi.

    Seuraavana aamuna kaikki toim ihan normaalisti. Mietin että olisiko tuossa joku toiminto että kun tulee häiriö, tässä tapauksessa moottorin kierrosanturi, niin tietokone menee eräänlaiseen vikasietotilaan mikä nollautuu kun tietty auto käynnistyy x kertaa eikä vika enää ilmene. Silloin käynnistyksiä oli 5-7.
     
  13. vierailija2

    vierailija2 1st gear

    Ohjausvaihteen räjäytyskuva

    Kiitokset Juicelle räjäytyskuvien linkistä.

    Seuraava vuotokohta tuntuu olevan ohjausvaihde :mad: .
    Löytyiskös siihen räjäytyskuvaa jostakin? Ilmeisesti stefat vuotaa...
     
  14. Erska

    Erska Gearhead

    Hah, kaikkee sitä näkeekin. :rotfl:

    [​IMG]

    "You might be redneck if you drive a dualie pickup
    with a raised suspension and have "REDNECK" written
    in the dirt on your tailgate. " :D
     
  15. ZxKimmo

    ZxKimmo Gearhead

    Just näin. Sitten olisi voinut myös samalla tehdä puskuriin uudet kiinnikkeet. Eikä toi nyt niin ihmeellisen korkea ole. :rotfl:
     
  16. Nestori

    Nestori 1st gear

    Tuulettajan hihna

    Täällä uusi Ramin omistaja. Olen seuraillut mielenkiinnolla kirjoituksianne. Erityisesti pistää silmään muutamat vanhat kirjoittajat jotka tuntuu tietävän Rameista kaiken. Teette hienoa työtä kaikille lukijoille. KIITOS!!
    Omaa autoa tutkiessani huomasin tuulettajan hihnan kulkevan hieman vinossa ja hankaavan kiristyslaitteen runkoon. Hihna on kulunut ja pykinyt joten on muutenkin vaihtokunnossa mutta miten sen saa linjattua kulkemaan suorassa. Onko kukaan muu törmännyt samaan ongelmaan.
     
  17. jylppy

    jylppy Gearhead

    Re: Tuulettajan hihna

    Ei tuu mieleen muuta kun jos sulla on laturi, flekti, ilmastoinnin kompura tai sitte se kiristys tsydeemi pois linjasta, niin vetää hihnan vinoon... Tai hihna yhen uran väärässä paikassa?
     
  18. karjalai

    karjalai Gearhead

    Joo omassa autossa kanssa sama ongelma, hihnasta kuoriutui 2 uraa pois!

    Luin joskus aiemmin tästä hlvtin pitkästä litaniasta että jollain oli ongelmia jonkun apulaitteen linjauksen kanssa.. Olikos se kiristin??

    Itsellä uusi kiristin ja hihna odottaa asennusta, pitäisi vaan tsekata nuo linjaukset ettei taas ole uusi hihna solmussa.
     
  19. Mussemaan

    Mussemaan 3rd gear

  20. vierailija2

    vierailija2 1st gear

    Kardaanitukilaakeri

    Nyt vasta otti ohraleivät :mad: :mad: :mad:

    Us-Partsin mikään kirja ei tuntenut omaani -98 malliseen sopivaa kardaanitukilaakeria.
    Sain kyllä joo laakerin joka oli ulkomitoiltaan 72 mm ja reikä 35 mm.
    Pitäisi olla ulkoa se 72 mm mutta reikä 40 mm.
    Ja kiinnitykseltäänkin koko paketti oli erilainen. :odroll:

    Mahtaako löytyä keltään kokemusta vastaavasta asiasta? Mistähän vois tilata sopivan?
     

Kerro tästä muillekin!