Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Ja 2500 alusta?? Yleensä silloin on D60 etureppu (voi toki olla D44) ja siihen löytyy ristikko, varmuudella jos tulet käymään ja mitataan kuppikoko.... Mutta muuten, jos et pääse käymään, niin mittaa kupin halkaisija (D44 se on 30mm ja D60 on muistaakseni isompi, mutten muista paljonko), ja laita se mulle vaikka sähköpostilla sun yhteystietojen kanssa (siis puhelinnumero) niin soitan ja kerron lisää.... Siis maanantaina, kun en viikonloppuisin ole töissä (paitsi poikkeuksellisesti huomenna meen aamusta johonkin aikaan ja lähden kun lähden, voi huomenna soittaakin, jos hätä on, mieluummin 10 jälkeen)....
     
  2. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Soita ennenkuin tulet, aina ei heti kerkee, kun jos on niskapoka, niin ei vaan pysty....
     
  3. Remmi85

    Remmi85 1st gear

    Minäpä mittailen sen
     
  4. nakkertton

    nakkertton 3rd gear

    Katsastus. Näiden "maasto" kuorkkienkin maks korkeuden muutos kumeineen päivineen on 150 mm . Trafin sivuilta löytyy tarkemmin.
     
  5. smgt

    smgt 3rd gear

    Halvemmin saa 6" korotettua kun nostaa koria 3" niin alustaa tarvii vaan 3" nostaa. Saa samalla huolto tilaa kun koria nostaa. Alusta vaatii jo paljon uudistuksia 6" korotuksella.

    Mulla on itellä koria 3" nostettu ja ilmajousilla keula melkeen takaosan korkeudelle. Eli ehkä 5" kokonais korotus edessä. Vakio tukivarsilla vielä siedettävä ajettava. Paranisi toki jos laittaa pitkät mutta ei vielä ole optioita semmosiin :D
     
  6. minikone

    minikone 2nd gear

    Onko tiatoo, H&S Black Maxx näytöstä ilmeisesti joku taustavalo pimeenä, kun ruudulta näkee tosi huonosti,lampulla kun valaisee niin näkee jotain
     
  7. Räbinä

    Räbinä 1st gear

    Ja dodge ram 2500 vm99.

    Vaihde yksi normaali, kakkonen normaali. Kolmosen kun vaihtaa niin heti vaihtaa nelosen. Turbiini lukkoo potkii pois päältä. Toisinaan häviää kaasupoljin ja syttyy check engine valo, pari pumppausta polkimella ja taas mennään. Välillä toimii normaalisti.

    Jos kytkee od napin päälle ja ajelee vähän aikaa niin ei vaihda enää vaihteita alaspäin vaan jää kolmoselle. Vaikka pysähtys. Käyttää vapaalla ja vaihtaa kepistä suoraan niin ykkönen löytyy kyllä.

    Olisko ideoita mistä lähtee vikaa/vikoja selvittää?
     
  8. persus

    persus 3rd gear

    ensimmäisenä ihmetyttää kaasupolkimen katoaminen kun eikös se ole vaijeri toiminen?
     
  9. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Olikos jollain palstalaisella välineet lohkon O-rengastukseen?
    Jos löytyy ja halua on tehdä/lainata välineitä korvausta vastaan niin voisin poiketa lohkoni kanssa paikanpäällä, tai vaihtoehtoisesti lainata välineitä?

    Iskyllähän mm. on tuollainen kaupallinen työkalu n. $400 hintaan, mutta ymmärtääkseni siinä mukana tuleva lanka on kuparia, ja dieselissä langan tulis olla esmes pianolankaa joten sitä sit täytys jostain hommata myös erikseen...
     
  10. sisu

    sisu Gearhead

    Mulla korjaantui kaasupolkimen häviäminen apps: sän vaihdolla.
     
  11. sisu

    sisu Gearhead

    Suomen pianotarvike, Tuolta ostin lankaa. Urat tentin Vantaan moottorikoneistamossa.
     
  12. Räbinä

    Räbinä 1st gear

    Vaijerilla menee kaasun asento anturille, jonka oon vaihtanu noin vuos sitten. Ei ollu vaikutusta sillä sillonkaan. Nyt kun illasta lähin taas ajelee niin ei mitään hämminkiä.
     
  13. Pertura

    Pertura Gearhead

    Mulla oli kanssa samantyyppiset askelmerkit, vaikkakin mulla urat tuli kanteen. Urat mulle teki GT-Motor ja pianolankaa tuli netistä haalittua jos jonkinlaista paksuutta oikeaa etsiessä.

    Mulla voittavaksi kokoonpanoksi muodostui 1,10mm lanka 1mm urassa. Messinkituurnalla ja reiluilla iskuilla alkoi lanka istumaan uraan niin kuin pitikin.
     
  14. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Hyvät vinkit Sisu ja Pertura, kiitos.
    johonkin suuntaan lohkoni lähtee koneistuksiin(runkolinjan tarkistus pinnapulttien takia, väljemmäksi hoonaus, nokkalaakereiden aarporaus ja dekin ajo) , joten täytyy kysyä josko sit kys. koneistamossa onnistuis myös O-rengasurat.
     
  15. choptop70

    choptop70 3rd gear

    Nyt alkaa olla jo senverran glykolin hakua kabiinissa että pitäs lämmityslaitteen kennoa katella. Minkä merkkinen kenno antais parhaiten lämmintä talvella? Auto on -94 2gen.
     
  16. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    Ittelle vaihoin spectran lämppärinkennon (rockautosta). Näytti aika rimpulalta, ku vertas alkuperäseen. Lämppäri toimii kuitenkin tosi hyvin kennonvaihdon jälkeen, joten olen tyytyväinen tohon alumiinirimpulaan. Ei maksa paljoa, mutta vaihto on vähän "työläs".
     
  17. persus

    persus 3rd gear

    kellään hajua miten on mahdollista että kun olen kokeillut autooni kahta eri uutta kanpiakselin asennontunnistinta ni rami ei lähe ollenka käyntiin niillä mutta sitte ku laittaa vanhan takasi ni lähtee heti?????tosi outoa,tunnistimet on merkiltään muistaakseni dorman ja niissä kyllä lukee made in taiwan. rammi oli siis -99 ja diesel.edelleen käynnistys vaikeudet siis vaivaa lämpösenä vaikka uusi jakajapumppu on vaihdettu.tosin saattavat olla vähän satunnaisempia nykyään??.
     
  18. simu_l

    simu_l Gearhead

    Ebay saa uusia oem kennoja, mutta itelläki on rockauton spectra alukenno ja on tarennu, melkee nesteen lämpöstä ilmaa anta sisälle.
    Vaihto on tosiaan hieman työläs, useamman tunnin saa varata aikaa ekalla kertaa.
     
  19. turbosleeper

    turbosleeper 3rd gear

    Täällä kans alukenno ja hyvin on lämpö riittäny. Nuissa tarvikekennoissa on vielä yleensä semmoset "taittuvat" putket niin helpottaa vähän tuota asennushommaa.
     
  20. Garvis

    Garvis 2nd gear

    Tuli ostettua -94 1500 ramiin 3 tuuman korikorotus ja eteen vielä 1.5 tuuman jousikorotus.
    Ennen asennusta aattelin kysästä et tarviiko jotain ottaa huomioon? Täällä joku oli puhunu ohjauspylväästä et pitäs joku jatko laittaa? ja vaihteiston tukikumeista?
     

Kerro tästä muillekin!