Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. O.J.

    O.J. 3rd gear

    En oo päässy käymään kotosalla, kun oon täällä reissunpäällä töissä. Piti saada kaveri kattoo se VINni mut eihän se onnistukaan... nakkaan sen perjantaina iltapäivästä!
     
  2. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    OK!! Nou hätä, katsotaan sitten....
     
  3. Antti M.

    Antti M. 2nd gear

    Mulla oli kans aiemmin ongelmaa peltisen laatikon öljypohjan kans(kun oli kiristelty pilalle), ei pysynyt tehdastekoiset tiivisteet välissä. Muistaakseni tein ite paksummasta kumista tiivisteen ja laitoin tiivistesilikonin kans sen niin pysyi jotenkuten. Laatikkoremontin yhteydessä päivitin pohjan alumiiniseen ja suosittelen kyllä pohjan vaihtoa, ratkeaa vuoto ongelma ja tod. näk. saa samalla vähä lisää öljytilavuutta ja paremman jäähdytyksen öljylle.
     
  4. persus

    persus 3rd gear

    mitenkäs noi peräöljy hommat nyt oli paljoko niitä menee toho dana 80 ja 60 perään ja tarviiko ne tosiaan olla tota synteettistä 75w90? miksi tollanen 80w90 mineraali ei käy? takaperään visii puoltoista purkkia suunilleen lisäainetta?
     
  5. Ck

    Ck Gearhead

    Danaan käy tavallinen 80w90. Voi käyttää suoraan lukkoperäöljyä niin ei tarvi lisäainetta.

    AAM 3gen periin 75w90.
     
  6. persus

    persus 3rd gear

    ok.miten mul
    la ollu sellanen käsitys että ei riittäs pelkkä lukkoperäöljy vaan tarvis lisäks tot ainetta?
    muistaako kukaan täyttömääriä?
     
  7. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Joo, on ajettu kuivana, pöydällä levällään.... Tarttee tilata osia...
     
  8. Cum-inssi

    Cum-inssi 1st gear

    Milläs tavalla porukalla on suutinviat oireillu??? Käryttää tyhjäkäynnillä ja satunnaisesti ei lähde heti käyntiin??
     
  9. turbosleeper

    turbosleeper 3rd gear

    Ootko tarkastanu pumpun ajoitusta?
     
  10. Cum-inssi

    Cum-inssi 1st gear

    Tää on 24v eli vp44 pumpulla!
     
    turbosleeper tykkää tästä.
  11. Blower Camino

    Blower Camino Gearhead


    Mä sain laitettua kiinni mutta se palotapahtuma...liekki seilaa ja ulisee ja viheltää ja vaikka ja mitä. Todella kaukana tasaisesta kohinasta.

    Ei auta putken suoristelu eikä poisto..liekki seilaa...

    Miten palaako Sulla tasaisesti vai onko se semmoista röpeltävää palamista vai puhdasta tasaista kohinaa niinkun kuuluisi...?
     
  12. teme01

    teme01 3rd gear

    Mikäs se taas olikaan se suositeltava siirtopumpun paine tällaseen ramiin jossa o vp44 pumppu. monessa paikassa myydään carterin P74213, mut ton paineista en löytäny infoa mistään. autossa oli tähän asti carterin hp4601 mut hommasin carterin hp4600 jolle luvataan vaan 8psi. uskaltaako tuota käyttää ??
     
  13. kumminki

    kumminki 1st gear

    Juu ei se tasasta kohinaa pidä. Just semmonen ulvahtelu käy pienimmillä lämmitys tehoilla.
    Kylmänä se lähtee tohiseen täysillä niin silloin se on tasasempi.
     
  14. Newbie93Ram

    Newbie93Ram 1st gear

    Nyt tarviis vähän jelppiä. Ramista alko valokatkaisija reistaamaan. Uusi katkaisija tilattu, tsek.
    Purin tuossa äsken ja huomasin että liitinkin ottanu kipeetä virtaliittimen kohdalta eli sulanut muovia ympäriltä. Jostain opetusvideosta katoin youtubesta ettei valoilla ole omaa relettä vaan virta kulkee katkasimen kautta(wtf?)o_O

    Kunhan uuden katkaisimen saan paikalleen niin onko yhtään mitään mahollisuutta parannella releillä tms sähkörasioilla että sais jaettua virrankulun aiheuttamaa kuumenemista. Ettei uusikin katkasija kyrvähdä. Autossa nimittäin on muutama ylimääränenkin tingeltangeli ledi paikallaan (omat rekkaparkit, sermissä neljä pampulavaloo, etupuskurissa 5 kirkasta parkkia ja takapuskurissa neljä parkkia...) eikai ledit niin paljoa virtaa ime jotta sulamista alkaa jossain kohtaa tapahtumaan.. vai onko suosiolla sammuteltava ylimääräset valot... :(:(
     
  15. Ranee

    Ranee Gearhead

    Suosiolla vaan värkkäämään releitä. Ajovalotkin piristyy releyttämällä mukavasti.
     
    Newbie93Ram tykkää tästä.
  16. Newbie93Ram

    Newbie93Ram 1st gear

    Sermin ja takapuskurin ledit on kytketty johonkin johtonippuun mikä oli lavan alla ja on "Trailer" releen takana. Eli niistä ei huolta.

    Mutta seuraakin tyhmä kysymys että mihin väliin se rele kannattaa laittaa ajovaloille, vetääkkö konehuoneen puolelta ajovaloilta tulevat johotukset ja rele väliin. Minne muualle? Jos viitsii joku hieman kytkentäkaavaa selostaa niin olisin kiitollinen..
     
  17. persus

    persus 3rd gear


    laita rele konehuoneeseen ja hetäte ajovalon polttimolle tulevasta johdosta ja loput johdot vedät uusiksi ja paksummalla johdolla.eli kaikki muu paksummalla releeltä paitsi se heräte saa olla mikä on.
     
  18. persus

    persus 3rd gear


    oliskohan ollu suositus 14psi mutta ei milloinkaan alle 10psi ja sit saatto olla että maksimi oli luokkaa 20psi
     
  19. Fikke

    Fikke 1st gear

    Itsekin värkkäilin keväällä ajovaloille releet. Lyhyille ja pitkille latoin omat releet ja herätteet näille ajovalojen kytkimeltä eli vanhat johdot. Uudet paksummat johdot suoraan akun plussalta ja maajohto releen vierestä rungosta. Polttimon kantoihin laitoin ohuemmat johdot noin 10 cm matkalta. Ei olisi kantoihin paksut johdot mahtuneetkaan ja vähentää tärinöitä polttimelta.
     
  20. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    O.J.:n kanssa maailmaa paranneltu ja tiivistettä ihmetelty.... Ja muutakin ihmeteltiin... Tilaan uuden tiivisteen hyllyyn, jos joku sattuu tarviimaan...
     

Kerro tästä muillekin!