Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. Pertura

    Pertura Gearhead

    3genissä ei ole kaappariovia, ainoastaan kakkosquadissa on
     
  2. Hoovee

    Hoovee Double Gearhead

    toisaalta välillä tuntuu, että ostajissakin on syytä mikseivät löydä. hitosti esitetään ehtoja ja vaatimuksia, hyvä tarttis olla ja tällainen ja tollainen, ja max hinnaksi ilmoitetaan tyyliin 10k€...ja sit ihmetellään miksei siihen hintaan löydykään sitä täydellistä.

    Rahaa tarpeeksi iso kasa niin voi joku jopa alkaa harkita vaikka ei sinällään oliskaan myyntiaikeissa.
     
  3. Ck

    Ck Gearhead

    Kaverilla olis pian tulossa myyntiin hyvä 4x4 12 tappinen kaappariovilla. Näitä ei oo paljo edes tehty. Mutta ei kyllä kympillä saa. Taalakik niin kallis ettei kannata mistään tuoda.
     
  4. tappokinnas

    tappokinnas Gearhead

    Kyllä mä miellän että jos hintaa on 13 - 15 tonnia niin saisi olla jo aika hyvässä kunnossa?
     
  5. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Jos kaverilla on myynnissä niin esiin sieltä. Täs on vissiin ainakin kaks ostajaa mahdollisesti olemassa. Harvinaista tänäpänä ainakin käteisostajat jollainen minä olen. Juu samaa mieltä olen tuosta 13-15 tonnin hinnasta. Kyä pitää ruveta oleen jo hyvässä kuosissa. Sen verran tota kauppaa ja myös autokauppaakin tehneenä uskallan sanoa että jos hinta on sopiva niin menee heti. Kallis on viä vuoden päästä myynnissä vaikka olis omasta ja kaverin mielestä sopiva hinta. Markkinat ne määrittää näidenkin hinnat kuten muidenkin vehkeiden.
     
  6. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    No takaovellinen kuitenki. Helpompi lastata vekaroita kyytiin jne jos sellasta sattuu tarvitteen. Toi 2genu ilman niitä on vähä ku apinadatsuniin lastais :p Kaipa ne kaappariovetki menee mutta niitä täällä ei varmaan paljoa oo?

    Euron heikkeneminen nyt suhteessa dollariin varmasti vaikuttaa myös. Oon huomannut ettei osia saa enää niin halvalla kuin pari vuotta sitten, sillon hyötyä tuli jo veron verran. Vaikuttaa suoraan autojenkin hintaan uskoisin. Toki rahamiehet ei tämmösiä keskuteluja ees käy, kunhan auto vastaa hintaa :)
     
  7. Jantikka

    Jantikka 3rd gear

    Tein RHS palkista ja kierretangoista työkalun, sillä lähti vanhat nivelet pois. Mutta millainen holkki pitää olla MOOGin alapallonivelen paikalleen puristamiseen. Ko nivelessä ei ole oikein selkeää pintaa mistä painaa, on kaarevaa pintaa ja hieman erikoinen rakenne.
     
  8. tst

    tst Gearhead

    Sopiikos casen pyöräkuormaajan tai traktorin 5.9 12valve kone suoraan ramiin vai onko syöttöpumpussa,turbossa tai muuta eroa?
     
  9. S.L

    S.L Double Gearhead

    Mulla taas kävi kerrankin tuuri tuosa kolme viikkoa sitten kun aukaisin nettiauton ennen työpäivän alkua ja otin heti puhelimen käteen.

    Hintapyyntö ja laitteen kunto olivat linjassa keskenään ja sattui vielä olemaan tyrkyttää vaihdossa myyjän tarpeita vastaava kulkuneuvo.
     
  10. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Kyllä se välillä joitain onnistaakin ja löytää sen "oikean". Kun noita on kattellu niin välillä ne on jossain melkeinpä 500-1000km päässä. Eikä muuten onnistu jos on töissä, on perheellinen ja muitakin velvoitteita niin onnistu puolen tunnin varoitusajalla lähtemään tien päälle jotta ehtis näkemään ja ostamamaankin jos myyjällä on ollu yhdet puheet eli vastaa kuvausta. Se on tietysti minun oma henkilökohtainen ongelma. Saako niitä OD ilmoituksia muuten pois paitövei miten kun minäkin olen soittanut ainakin yhtä kiessiä joka oli myyty ajat sitten? Muitakin on ollut ja oon katellu että ei enää nettiautossa ole myynnissä vaikka täältä linkki laitettu.
     
  11. Ranee

    Ranee Gearhead

    Ulkoisesti sopii todennäköisesti.
    Männät ja suuttimet on erilaiset kuin 2gen, alkupään ykkösissä samat. Nokka-akseli voi olla erilainen. Turbojen pitäisi olla hyvinkin pitkälti samanlaisia.
     
  12. Ck

    Ck Gearhead

    Samaten alkupään maxxumeissa on jakajapumppu niinkuin early 2genissäkin.
     
  13. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Ai hitsi, Case ja Cummins.. ihan tuo taas nevatyöt mieleen kesäyön hämyssä :D
     
  14. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Kakkoskoppaisissa on rivipumppu, ykköskoppaisissa Bosch VE-jakajapumppu. Naapurin Case 5130:n jakajapumpussa lukee Lucas CAV.
     
  15. simu_l

    simu_l Gearhead

    Työkone 6bt eroaa yleensä ekana juuri syöttöpumpulla ja turbolla, sitten suuttimia, nokka ja vissiin männät.

    Esim. kaivureissa on erittäin pienet turbot että toimii pienillä kierroksilla. Muistelisin että taannoin ukkelin case kaivurissa oli jopa garretin 3 ja jakajapumppu.

    Traktoreissa ja pyöräkoneissa sitten turbot on aikalailla alkuperäisen tehojen mukaan juuri passeleita että maksimoidaan alavääntö, eli pienehköjä vrt dodge.

    Case ilmeisesti tekee moottorit lisenssillä itse? näin olen ymmärtänyt. Uudempaa 6.7 eivät edes myönnä cumminsiksi vaikka on aivan täysin identtisen näköinen kun silmällä päältä päin katselee.
     
  16. Ck

    Ck Gearhead

    Niin olikin, jostain jäi mieleen että ensimmäisissä 2genissä olis ollu vielä ve pumppu mut rivipumppu niissä onkin.
     
  17. Ck

    Ck Gearhead

    Eikös se nykyinen casen moottori oo fiiattisukuinen FPT 6.7L . Itseasiassa ilmeisesti hyvin sama moottori kuin cummins 6.7 mutta italialaisten tekemä.
     
  18. Ranee

    Ranee Gearhead

    Jakopää taitaapi tuossa fiiatissa olla kytkimen päässä. Kuten on myös joissain uudemmissa cumminsin työkonemoottoreissa.
     
  19. Ck

    Ck Gearhead

    5.9 cumminssia on myös ollut "takajakopäällä" työkoneversioissa.
     
  20. juskili

    juskili 1st gear

    Terve. Mikähän 6.7 cummins ramia vaivaa kun auton laittaa käymään niin volttimittari seilaa edestakasin muutaman kerran ja valot sen mukaan himmenee ja sisätuuletin seilaa?? minuutin jälkeen ei mitään.
     

Kerro tästä muillekin!