Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. Yamato

    Yamato 1st gear

    "Penkitetty @2.2bar 350hv/1300nm."

    Tuossa ei ihan kaikki täsmää. Nuo lukemat tarkoittaisi, että maksimiteho saavutetaan jo kierroksilla 1400, jonka jälkeen vääntö lähtisi jyrkästi laskemaan.

    Esimerksiksi täältä löytyy laskuri:
    http://www.metaris.com/hp-relations.php
     
  2. simu_l

    simu_l Gearhead

    Tarkkoja lukemia en tiedä, perimätieto.

    Huomasithan että laskuri haluaa väännön jalkapaunaa eikä newtonmetriä.
     
  3. Yamato

    Yamato 1st gear

  4. budweiser

    budweiser Gearhead

    Mistäpä nykyään saa sopuisimmin nopeudenrajoittimen..? (Kyseessä '08 mega cab 2500 6.7 Cumminsilla ja 6 spd manuaalilla).

    VDO:n Pedal interface II ei enää nykyään taida kuulua Suomen Siemens/ VDO:n maahantuojan Kaha:n valikoimiin, ainakaan paikalliset jälleenmyyjät ei noita löydä...Saako noita joltain muulta irrallaan..? Lakisääteisen asennuksen kanssa taitaa saada muutamilta alan firmoilta.

    -vai oisko joku muu merkki saatavilla ja mitä ootte maksaneet moisesta ikävästä härpäkkeestä..?
     
  5. juskili

    juskili 1st gear

  6. xterror

    xterror 3rd gear

    Kyllä ainakin täällä meilläpäin vaativat tarkistuslapun
     
  7. xterror

    xterror 3rd gear

    Hinnasta en osaa sanoa mutta kokeile piirla oy kuopio, siellä tuohon mun autoon ovat laittaneet stoneridge merkkisen ajonvaikeuttajan.
     
  8. kvt

    kvt Gearhead

    Mulla omassa -07 6.7 Cumminsissa H&S Mini Maxx tuneri. sillä saa nopeuden rajoitettua ja extrana saa tehoa, turhat päästölaitteet pois ym. kivaa.;) Mun mielestä varmaan kaikissa noissa viripömpeleissä on rajoitusmahdollisuus, niin eikös se riitä et on ohjelmallisesti rajoitettu.
     
    Muokattu: 3.3.2017
  9. simu_l

    simu_l Gearhead


    En väittäs kovin luotettavaksi tiedoksi näitä kaikenmaailman laskureita, minä en ainakaan saanut tuota laskemaan kumminkaan päin oikeita maksimilukemia, kohtuu hyvin osaa laskea siltä samalta kierrosluvulta olevat lukemat.

    Tuolta löydät vakio kartat niin voit vertailla itse.
    http://dodgeram.org/tech/dsl/Facts/96specs.html
     
  10. budweiser

    budweiser Gearhead

    Tuo kuulostais jo hyvältä, ootko käyny vuosileimalla tuon kanssa, pykälissä taitaa lukea että tarkastuspöytäkirja pitää hakee joltain Trafin tarkastusluvan omaavalta tarkastajalta katsastukseen jokavuosi ja aparaattiin pitäis päästä käsiks tarkastuslaitteilla eli vissiin usb portista tms...???
     
  11. rötkö

    rötkö Gearhead

    Saattanee tarvita rajoittimesta jonkun hyväksynnän. Olikohan nyt että E hyväksytty täytys olla.
    Muuten vois Ramin omaa rajotinta vaikka laskea alemmaksi. Entisestä 06 löyty rajoitin 180kmh kohdalta.
    Minulle ei ainakaan suostunut setä rajoitintodistusta viripurkin rajoittimelle kirjoittaa.
     
  12. smgt

    smgt 3rd gear

    Pystyykö nuita viripurkin rajottimia ite kopeloimaan? Ei varmaa semmosia kukaan halua allekirjottaa.
     
  13. Ugly_hj

    Ugly_hj 1st gear

    Onko noissa Rameissa vakiona alumiinikardaani ja pitäiskö olla tukilaakeri? 6,7 quadcap pitkä lava 08 vuoden malli ja mitkä ristikot kannattaa laittaa, kun nyt tuntuis sellainen aavistuksen jyräävä ääni tulevan kardaanista reilummissa nopeuksissa.
     
  14. Öövini

    Öövini Gearhead

    Ei oikein löytynyt haulla tuloksia,niin onko kukaan kokeillut tuommosta delphi ds 150e testeriä pääseekö miten hyvin ramiin käsiksi? Itellä nyt semmonenelm327 mokkula ja eihän sillä oikein mitään tee
    https://m.aliexpress.com/s/item/32795562506.html
     
  15. kvt

    kvt Gearhead

    Olen pari kertaakin jo katsastanut. Ei kai ne yleensä mitään tarkastuslaitteita käytä, ku todistuksen katsastukseen kirjottavat. Kysele kuorma-autokorjaamoista vaikka, et kirjottavatko todistuksen, jos olet rajottanut nopeuden ohjelmoimalla.
     
  16. tappokinnas

    tappokinnas Gearhead

    Mitenkäs paljon maksaa 2 koppasen 94 - 97 vuoden 4x4 malleissa remontit etu- ja taka-akseleihin? Osien hinta lähinnä kiinnostaa kun itse varmaan pystyy tekemään.
     
  17. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Mitä remonttia akselit vaativat?
     
  18. Pertura

    Pertura Gearhead

    Jos välitykset menee uusiksi, niin tonni per pääty lienee oikean suuntainen suuruusluokka. Pelkästä laakerijumpasta taas selvinnee vähän huokeammallakin, 316 taalaa näyttäisi Quad4x4:llä maksavan etuperän overhaulkitti, kai se taaksekin on samoissa hinnoissa.

    Sitten jos pitää napojenkin suunnalla remontoida, niin tuo tonni per pääty ei enää oikein riitä.
     
  19. rammeri

    rammeri 1st gear

    Onkos idiksiä miten saa 95 ramista tehoa vielä parisataa heppaa pois. Nyt ahtopaine pumpulle tulpattu ja vielä hönkii 486Hv / 1327Nm. Seuraavaksi ajattelin laittaa vakio fuel platen. Jos se ei toimi niin mitähän sitten???
     
  20. Pertura

    Pertura Gearhead

    Pyörittele kaasuvivustoa pumpun kyljestä pidemmäksi, loppuu liika tehokkuus siihen. Miksi pitää tehoa saada pois?
     

Kerro tästä muillekin!