Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. turbosleeper

    turbosleeper 3rd gear

    Muistelin että jenkkijoet on joskus penkittäny että 25hp viepii vakiovisko
     
  2. Hoovee

    Hoovee Double Gearhead

    riipppuu varmaan myös kierroksista millä mitataan. tossa cumminsin 11 ja 15litran koneiden flektien viemät tehot:
    Cumminsin ISM 11 litraa ja ISX 15 litraa:

    Typical Heavy-Duty Fan Power Requirements
    RPM ISM (HP)/ ISX (HP)
    1100: 9 / 10
    1300: 14 / 17
    1500: 22 / 26
    1700: 32 / 37
    1900: 45 / 52
    2100: 61 / 70
    https://cumminsengines.com/uploads/docs/cummins_secrets_of_better_fuel_economy.pdf

    Aika hurjia, kun voi viedä ton 70hepostakin. tottakai noissa on isommat flektitkin, mutta kuitenkin.
     
  3. TurboDiesel90

    TurboDiesel90 1st gear

    Onko täälä kellään muitako jn turbiinia? Onko th matikista kokemuksia?
     
  4. Ranee

    Ranee Gearhead

    Eikös tuo viskon viemä voima riipu myös lämpötilasta? Suomessa harvoin niin kuumaa kuin toimiva visko ottaisi tehoa.
    Omasta heivattu kuikkaan jo edellisten omistajien toimesta.
    Meinasin itse laittaa orkkista vastaavat ropelit toimintaan mutta paksumpi syyläri oli esteenä niin jatkan noiden sähkö ropelien kanssa värkkäilyä.
     
  5. smgt

    smgt 3rd gear

    minun turbiini on ilmeisesti th-matikin. laitoin sinne yks levysen jn turbiinin ja siitä tehtiin 3levynen. oma kokemus on että stalli on hyvin lähellä vakio turbiinia.
     
  6. turbosleeper

    turbosleeper 3rd gear

    Eikös tuo stalli vähän riipu moottoristaki. Vai mihinkä kierroksiin teillä noin pysähtyy se kiekkamittari täysveto päällä?
     
  7. Yamato

    Yamato 1st gear

    Täyskaasukiihdytys varovaisella liikkellelähdöllä:

    https://www.dropbox.com/s/uke592gt960iycl/2016-05-28 13.58.31.mp4?dl=0

    Ehken järkevämpi olisi kokeilla kiihdyttää pitäen kierrokset mahdollisimman tarkasti vaikka 2000 rpm ja vertailla eroja turbiinien välillä. Toki tässäkin vertailun kannalta ongelmana on eri autojen erilaiset välityssuhteet ja rengaskoot.
     
    Ugly_hj ja turbosleeper tykkäävät tästä.
  8. Ugly_hj

    Ugly_hj 1st gear

    mihin kannattaa viedä renkaat tasapainotukseen pks:llä, ostin vianorista uudet renkaat mutta nyt on kahdesti yrittäneet tasapainottaa ne, eikä tuu hyvä, nyt on renkaat ilman painoja, tasapainotushiekka sisällä, niin on suht hyvä , mutta kun pitäs olla parempi. Ei kuulemma ole sopivaa adapteria vanteelle , renkaat on 35x12,5r20
     
  9. korpsela

    korpsela 1st gear

    Hei nyt on liitytty joukkoon iloiseen ja 04 2500 rami kököttää pihalla. Kottikärryn renkaiden tilalle tekis mieli isompia. Autoa ei tietääkseni korotettu. Minkäkokoista rengasta noille vakiovanteille saa pyöriteltyä ilman että alkaa ahistaa? Ei ole aiempaa kokemusta ns. raskaasta kalustosta. Ajeleeko porukka jolla on isot kumit kesät talvet samoilla nakeilla? Onko vinkkejä hyvistä korjaamoista Oulun alueella ja kirjoitteleeko palstalle muita Oululaisia?
     
  10. SRT8

    SRT8 1st gear

    Vakiovanteille 37/12,5 rengas menee ja sopii pyörimään 3 korisessa. Ääriasennossa ottaa pikkuisen kiinni tukivarsiin.
     
  11. Saetkae

    Saetkae 3rd gear

    Euromasterit on enempi työkonerengasliike. Ainakin se Helsingin Tapanilassa.
     
    Ugly_hj tykkää tästä.
  12. TurboDiesel90

    TurboDiesel90 1st gear

    Minkälainen normaali ajossa? Videoa?
     
  13. Hoovee

    Hoovee Double Gearhead

    moni ajaa(itse mukaan lukien), mutta surkeitahan noi nappularenkaat on talvella. Pärjää kyllä, jos ei tule mitään yllättävää tilannetta. Itsellä lähti auto joskus liukumaan alamäkiparkissa... itse en siis ollut enää autossa. En parkkeeraa enää talvella mäkeen :p

    Jos enempi ajaa niin kannattaa ostaa oikeat talvirenkaat talveksi, tai edes nastoitetut m+s:t
     
  14. Pertura

    Pertura Gearhead

    Kaveri käytti omat fillarinsa joskus Autotekissä painotettavana, taisi onnistua ihan hyvin.
     
    Ugly_hj tykkää tästä.
  15. smgt

    smgt 3rd gear

    Kaupungissa saa polkee 1500rpm-1700rpm että menee liikennevaloista muoden rinnalla.
    Minusta aika surkee kun vakiolla kiihty samalla tavalla :D voihan se olla että on rikkiki, mutta tuon parempi se ei ole ollu mulla.
    Videoo ei ole nyt ja auto seisoo heinäkuuhun asti kun sitten saan pitkän leiman siihen.
     
  16. Yamato

    Yamato 1st gear

  17. Rannis

    Rannis 3rd gear

    Muakin on alkanu kiinnostaa toi five star. American joet ainaskin sitä kehuu ja on kuulema raju ku napsii billet sisämeno akselit poikki.

    Tällä hetkellä mulla Gearmanin yks levy billet ja mun mielestä stalli todella matala.
     
  18. sisu

    sisu Gearhead

    Goerend saa mun äänen. Hintaan sisältyy stalin vaihto kerran jos ei ole tyytyväinen ekaks valitsemaan ja takuu.
     
    TurboDiesel90 ja Yamato tykkäävät tästä.
  19. turbosleeper

    turbosleeper 3rd gear

  20. tappokinnas

    tappokinnas Gearhead

    Perskeles.

    Pitäs varmaan vaan laittaa pennit jonoon taas ja tilailla joku tollanen turbaani.

    Minkälainen homma on vaihtaa kampuran stefat 12venaseen?

    on koko kone öljyssä ja jotenkin tuntuu että saattaa takimmainen falskata.

    kulutus oli tänään automaatilla 10.9l / 100km. Aika paljon tossa oli nurkkapyöritystä enkä aja kauheen sukkasillaan. Renkaat on 285/75/16.
     

Kerro tästä muillekin!