Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. Axxxu

    Axxxu 1st gear

    Löytyykö keltään lohkon kyljestä lämmittäjän kennolle hanttarin puolelta lähtevää rautaputkea varastosta? Ittellä niin kapisessa kunnossa että ei taida peliä enää saada. Ja varaosamyyjän mukaan ei valmisteta eikä saada uutta mistään.
     
  2. cosworthman

    cosworthman Gearhead

    Käy hydrauliikkaliikkeessä, ne pokkaa sulle hydrauliikkaputkesta sopivan. Mä teetin edelliseen ramiin ne molemmat kennolle menevät kun oli aika rapeet.
     
  3. Ahto_paine

    Ahto_paine 1st gear


    Connects2 Chrysler ISO-johtosarja
    CT20CH01



    Connects2 Chrysler/Jeep <01 1-DIN sovite
    CT24CH01

    Autostudiolta kävi hienosti Gen2 vakiosoittimen tilalle, vaikka ei olekkaan mainittu sopivuuslistalla.
     
  4. Nimimerkki

    Nimimerkki 1st gear

    Just vaihdoin hihnan ja mulla kyllä kiristin antoi löysiä ihan kevyesti räikällä vääntämällä. Tiedä onko sitten jo päässyt kuoleutumaan. Toimii kyllä ihan mainiosti. Rulla vaan pitäisi vaihtaa, laakeri oli jo vähän kuluneen oloinen. Mistähän kannattaisi rullaa kysellä? Kai se saa erikseen vai pitääkö/kannattaako koko kiristin vaihtaa?
     
  5. tappokinnas

    tappokinnas Gearhead

    Jospa sitä sitten opettelisi starttirempan tekemään.

    Mitä kannattaa vaihtaa ja pystyykö joku tietävä tekemään osalistan niistä hiacen palikoista jotka starttiin sopii?
     
  6. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Sulla on se kiristin viallinen, ei pidä olla noin jäykkä, ei se kiristä sitä hihnaa jos on tommonen...
     
  7. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Kattelin kirskumisen yhteydessä daycon sivuilta että kyä niitä rissoja saa erikseen. Varmaan moniltakin toimittajilta ja kun ottaa/kattoo mitat niin sitten tulee lisää vaihtoehtoja toimittajiin. Toisaalta jostain lukenut että jousi kuoleentuu ja kannattaa vaihtaa koko kiristin, mäne ja tiijä sitten. Justhan joku ne osat luetteli että panes kelaten ketjua par sivullista taakkepäin.

    Yleisluontoisesti sanoisin että laakerit, hiilet ja ne virtakiskot mitkä on kai näissä kulutustavaraa. Autosähköliikkeessä ollessani nuorna miesnä ni vaihdettiin viä bendix tai ainakin tarkastettiin se ettei luista ja sorvattiin ankkurista kollektori ja avattiin raot sen jälkeen. ekaks tietysti kenttä ja ankkuri tarkastettiin mutta kai ne sinulla on ok kun on pelannu tähän asti viä. Pesun ja maalauksen (jos on alunperin) jälkeen voi laittaa tehdaskunnostettu tarran. Kyä se original startti tahi laturi kannattaa korjata jos ei paskana isompia komponentteja. On meinaan laadukkaampi yleensä kuin kiinalaisten lasten kynttilänvalossa kasaama halpistuote.
     
  8. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Jaa, minä kun olin siinä polvillani lukkopellin päällä ja yritin sitä vääntää ni kyä se liikkuu mutta aika napakalta tuntuu. Laitoin jatkoa että pystys kepeemmin pitään jännitettynä että saa remelin paikalleen. Mukana tullut vanha on kyä kepeämpi mutta aattelin että käytössä löystynyt. Kyä tää sinne oikeeseen suuntaan vääntää sitä remeliä.
     
  9. Ranee

    Ranee Gearhead

    Tuommoisia jämäkkiä malleja on ollut suoraan paketista kaikki joihin minä olen törmännyt.
    Miksei se kiristäisi hihnaa jos se on jäykkä?
     
  10. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Ajattelin että se on jumissa, ja jää siihen mihin sen kääntää... Mutta jos kiristää, niin olin väärässä... Jeepeissä tulee välillä vastaan semmoisia kiristimiä, jotka jää siihen mihin ne kääntää, ne ei kiristä, kun on jumi päällä...
     
  11. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Täytyy tutustua ku ehtii, kun tos kuitenkin ratio kuuluu viä.
     
  12. Cum-inssi

    Cum-inssi 1st gear

    Molemmat puolet oli muovilla peitetty
     
  13. Cum-inssi

    Cum-inssi 1st gear

    I
    Itellä alko pyörittään hitaasti ku starttas, avasin startin ja aivan täynnä hiilipölypaskaa!! Putsaus, uudet laakerit, solenoidin kärjet ja mäntä ni johan alko pyörittään!!
     
  14. Rannis

    Rannis 3rd gear

    Thx. Menee mullakin osat tilaukseen, startti toimii kyllä vielä hyvin ei oo kallis vaihtaa.
     
  15. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    Ittellä kiinan startti ollu,,, varmaan vuoden, vissiin. Ostin tehdaskorjatun mosan ihan varmuuden vuoksi, ku on ollu noita pitkiä sahauksia viimeaikoina varastoon penkin alle.

    Sittemmin kuulin, et tehdaskorjatut startit ei oiskaan kelvollisia.

    Enpä ole moista koekäyttäny eläessäni,, vaan teenpä sen aikas pikaisesti.

    Vissiin ärsyttäis jos parkkiksel vaihettu uus startti ei pelaiskaan.

    Vai mitä äijät?

    Kandee omistaa 12 kulmasia hylsyjä.

    PS. Ramilla jotain 75000 km/vuosi ja gammo määrä starttauksia/ päivä.
     
    Muokattu: 25.5.2017
  16. Cum-inssi

    Cum-inssi 1st gear

    Naftasuodattimen jalassa olevasta kumitulpasta tihkuu naftaa, eli se esilämmitysvastuksen tulppa. Onko muuta vaihtoehtoa kun ottaa auki ja vaihtaa o-rengas sisälle??
     
  17. Neula

    Neula 1st gear

    Jos joltain löytyy myynnistä kakkoskoppasta, 6paikkasta nelikkoo, mistä ei löydy myynti-ilmoitusta niin laittakaa viestiä, pikkuprojektitkin käy.
     
  18. korpsela

    korpsela 1st gear

    Mikähän kun 05 5.9 cumminssi jää "jollottelemaan" kun löysää kaasun ajossa. Kiekat laskee kyllä, mutta jotenkin tuo kaasu jumii...
     
  19. NoSmokeNoPower

    NoSmokeNoPower 2nd gear

    No osittain ainakin se on noissa CR-koneissa ominaisuus kun rail-paineelle ei oo sellasta ns. hukkaporttia. Eli kierrokset ei laske samalla tavalla kuin vanhemmissa malleissa
     
  20. Cum-inssi

    Cum-inssi 1st gear

    O-rengas vaihdettu, oli aikansa eläny! Nyt katotaan pitääkö
     

Kerro tästä muillekin!