Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. kiljunen

    kiljunen 2nd gear

    Saako näihin mistään uusia istuimen verhoiluja? Tai jos jollain on ehjä sininen istuin osa voi tarjota. gen 2.
    Myös #5 tai #100 platea voi tyrkyttää
     
  2. Rannis

    Rannis 3rd gear

  3. Avotic

    Avotic 1st gear

    Vielä vois tarjoilla yv:llä 3gen nelikko cummins ramia pitkällä hytillä ja lyhyellä lavalla ja mieluusti rempattu yksilö hakusessa.
     
  4. JariV

    JariV 2nd gear

    Terveiset täältä Amerikasta. Sitten kun sekä startti ja akut on vaihdettu ja vieläkin tuntuu starttaavan laiskasti niin on aika vaihtaa kaikki akkukaapelit. Alkuperäiset johdot oli todella hapettuneet liittimien juurista, uudet tein aikoinaan 50-neliöisestä hitsauskaapelista. 35-neliöinenkin riittää, minulla vain silloin sattui olemaan tuota kaapelia varastossa. Tästä on jo monta vuotta aikaa.

    Tuon homman jälkeen muistelisin, että ensimmäisellä starttauksella tuntui että se sama starttimoottori pyörii liian kovaa ja repii itsensä pihalle paikaltaan, todella iso ero.
     
    Saetkae, Cum-inssi ja turbosleeper tykkäävät tästä.
  5. tsipi

    tsipi Gearhead

    Kertokaas viisaammat onko teillä minkä verran väljää slip yokessa mikä tulee 47re:n häntään? Takavetoloota siis meikäläisellä ja noin tuuman verran pohjasta ulkona. Säteen suunnassa saa varmaan ristikkoa heilutettua millin suuntaansa... Selvä klappi siis tuntuu. Eihän tuo booriakseli varmaan koskaan ihan jämy ole, mutta tuntuu jotenkii napsun verran isolta tuo klappi...
     
  6. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Onko tuo järkevämpi vaihtoehto 4" putken saamiseksi HX35:sen perään vai riittääkö se nykyinen downpipe? Jenkeiltä luin että se ahdistaa jo vakiona eli tuo muunnosrengas olis ihan hyvä? Onhan se "vähän" iso tuo neljä tuumaa tuolle ahtimelle, mutta haittaakse.. ainakin siis jos vertaa pakopuolen lähdön kokoon.

    Entä miten sen putken saa taipumaan hytin alla, taittaa putken n. 45-60 asteen kulmaan vai laittaa valmiin käyrän? Marteliukselta tilaan varmaan niitä käyriä.
     
  7. 66monaco

    66monaco Gearhead

    mulla on juuri tuo ja hx40 4" downpipe, 4" suoralla röörillä loppuun asti. molemmat ebaystä. toimii. oli hx35, nyt tuli hx40
     
  8. simu_l

    simu_l Gearhead

    Mää tein ite vastaavan ja mulla on 4,5" dp (koska sattu olemaan nurkissa tuota kokoa), ihan kelpo ratkaisu vakioon nähden.
     
  9. kiljunen

    kiljunen 2nd gear

    Pitäis tääläkin vähä kulku puolta päivittää. Putken tekoa miettiny, mutta onko tuosta 4" putkest mitään hyötyö? Pienillä virityksillä #5 plate, 3k jouset ja vähä afc jousta löysätä.
     
  10. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Niinno, vakiossa tuskin on juurikaan hyötyä, äänet ehkä pehmeämmät? Riippuu varmasti myös meneekö taakse asti vaiko hytin taa pystyputkina kuten itsellä on aikomus. Kokeilen ensin ilman änkkäriä ja laitan sitten jos ei tunnu sopivalta. Makuasioita.
     
  11. simu_l

    simu_l Gearhead



    4.5" poikkipalkkiin asti, siitä 3.75" lavalle ja kaks pystyä (vesijohtoputkea, paksu seinä = pehmeempi ääni). Ei vaimentimia tms.

    Mukavasti tuo spoolaus ääni alko kuulumaan isommalla dp 8)
     
  12. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Rengaspaineita olen ihmetelly mitä pitäs olla ramissa . BF Goodrich all terrain a/t 285/75/16 koossa. Yks kertoo yhtä ja toinen toista reilusta 2 kilosta tonne 4 kiloon. Jenkkisivustot taas puhuu akselipainoista ja sen mukaan pitäs olla paineet. Ei vaan jaksas minneen vaakalle mennä ton takia.
     
  13. Karppaj

    Karppaj 3rd gear

    Laskee pakolämpöjä ja turbo herää vähän paremmin. Omasta mielestä ihan hyvä päivitys.
     
  14. tappokinnas

    tappokinnas Gearhead

    Mites näissä 2gen rameissa nuo takana olevat ilmapussit? Ilmeisesti käytetään kovalla kuormalla ettei perä painu ihan alas vai olenko järkeillyt väärin?

    Kompura työntää ilmaa, mutta pussit tyhjenee aika äkkiä eikä ainakaan 500kg kuorman kanssa oikeen noussut mihinkään. Kannattaako noita alkaa edes korjaamaan?
     
  15. smgt

    smgt 3rd gear

    kannattaahan ne korjata jos niistä on apua. minkälaiset pussit ja kompura sinne on laitettu?
    onko lehtijousista otettu lehtiä vähemmäksi?
     
  16. jadke

    jadke 1st gear

    Olisko jollaki neuvoja antaa kuinka tomaatin venttiilikoneisto otetaan irti ja lentelöökö sieltä kuinka osia ku sen aukaasoo ja laatikkohan on rh47
     
  17. Hoovee

    Hoovee Double Gearhead

    ehkä tyhmä kysymys, mutta onko sinne laitettu mitään ilmasäiliötä vai onko pelkkä kompura ja pussit?

    ja yks syy on jos on pussit niin ei tartte korkeuden säätöä valoihin. Ja tosiaan jos on poistettu lehtiä niin mukavampi ajaa tyhjänä, kuorman kanssa sitten lisää ilmaa palkeisiin..

    kyllä mä ainakin korjaisin jos joku on laittanut.
     
  18. kiljunen

    kiljunen 2nd gear

    Ei 46rh laatikosta ainakaan tullut muuta kun accumalaator mäntä ja kaks jousta. Parkin lukolle menevää tankiajoutu vähä nyppään että irtos hännästä.
     
  19. tappokinnas

    tappokinnas Gearhead

    Oli jumppaa renkaiden kanssa ja apukuskin etunurkassa oli 5mm spaceri :0

    Onko sillä joku tarkoitus vai onks edellinen omistaja unohtanut sinne sellasen?

    Pitää tutkia tota ilmapussihommaa kanssa. Vaikuttais et lehtiä napattu pari pois kun oli pari latikkaa lehtinipussa keskellä.
     
    Muokattu: 9.6.2017
  20. smgt

    smgt 3rd gear

    Onko ollu sekalainen sarja vanteita ja yhessä eri et? Ja spacerilla korjattu muita vastaamaan. Mulla ainaki 96vuoden ramissa 4kpl lehtiä puolellaan. Norra mukaan laskettuna.
     

Kerro tästä muillekin!